Lider sprzedaży po kuracji odmładzającej

Skoda2

W marcu przyszłego roku do salonów spod znaku indiańskiej strzały trafi odmłodzona wersja najlepiej sprzedającego się samochodu na polskim rynku. Škoda Octavia, bo o tym modelu mowa, będzie walczyć o utrzymanie pozycji lidera na coraz bardziej wymagającym rynku

Jeszcze do niedawna można było usprawiedliwić opinie, że jest konserwatywna, że jej linia nadwozia nie porywa, że nie wyróżnia się z tłumu i że kopiuje rozwiązania modeli niemieckiego koncernu, do którego należy. Opinie, które broń Boże nie są zarzutami, ale raczej odbiciem oczekiwań klientów decydujących się na wybór Škody. Klienci marki decydują się na Octavię właśnie dlatego, że poprzez swoją konserwatywność długo pozostaje świeża, jej linie nie starzeją się szybko, a solidna technika koncernu matki daje poczucie zaufania i pozwala ze spokojem patrzeć w przyszłość, nie martwiąc się o trwałość podzespołów. Octavia w ciągu swojej 20-letniej historii zawsze była postrzegana jako auto solidne, wygodne i trwałe. Pozycję rynkowego lidera cementują wreszcie dobrze skalkulowana cena i ogólna wszechstronność pojazdu.

No właśnie, tak było do niedawna, bo odmieniona Octavia odważnie wyciąga rękę ku młodym, aktywnym klientom. Od przyszłego roku, wchodząc do salonu Škody, możemy spodziewać się niespodzianki. Do genialnego Superba dołączają SUV Kodiaq i zupełnie odmieniona Octavia. Wygląd auta zmienił się znacznie w porównaniu z poprzednikiem. Samochód otrzymał nowy, szeroki grill, który dodaje mu powagi. Kompletną rewolucją są jednak reflektory. Zostały rozdzielone na dwie części. Stylistycznie nawiązują do większego Kodiaqa, jednak nie sposób nie odnieść wrażenia, że auto przypomina teraz pewien model niemieckiego producenta. I to jest dla stylistów komplement. Dodatkowo reflektory główne mogą zostać wyposażone w technologię Full LED z funkcją adaptacji świateł AFS. Konstruktorzy Škody wykorzystali najlepsze wzory Volkswagena, ponieważ Octavia została naszpikowana najnowocześniejszymi rozwiązaniami.

Liczba gadżetów dostępnych na liście opcji jest imponująca. Na pokładzie mamy systemy aktywnego bezpieczeństwa: Front Assist, analizujący zachowanie pieszych, Blind Spot Detection monitorujący obszar, którego nie widzimy w lusterkach, a także Rear Traffic Alert gwarantujący bezpieczny wyjazd tyłem z miejsca parkingowego. Miłośnikom caravaningu z pomocą przychodzi asystent, który sam będzie kontrolował pozycję przyczepy. Te cudeńka dostępne były do niedawna w najwyższych modelach Volkswagena i Audi! Odmłodzona Octavia porusza się ścieżką o nazwie „Simply Clever”.

Do dyspozycji mamy personalizowany kluczyk, który raz na zawsze zakończy rodzinne wojny o ustawienia fotela i lusterek. Na dzieci czekają z tyłu składane stoliki w oparciach przednich siedzeń, a poruszanie się po przepastnym bagażniku kombi ułatwi nam przenośna latarka. Do 610-litrowego kufra tej rodzinnej wersji dostaniemy się również dzięki czujnikowi ukrytemu pod zderzakiem. Także wnętrze przeszło kurację odmładzającą. Multimedia otrzymały nowy ekran i dotykowe sterowanie, a w chłodne dni nasze dłonie ogrzeje podgrzewana kierownica. Zupełnie nowy jest system Škoda Connect. Podzielony został na części Infotainment Online i Care Connect, pozwalający wezwać pomoc w razie wypadku.

A jak wygląda sprawa napędu? Tu, jak zwykle, producent rozpieszcza nas wyborem silników. Gama jednostek składa się z pięciu benzynowych TSI oraz czterech silników wysokoprężnych o mocach od 85 do 184 KM. Prawie wszystkie możemy mieć z dwusprzęgłową skrzynią automatyczną DSG, a topowe wersje 1.8 TSI oraz 2.0 TDI mogą być wyposażone w napęd 4 x 4. Po raz pierwszy w Škodzie za zmianę charakterystyki auta odpowiadać może system Dynamic Chassis Control (DCC). Nastawy zawieszenia i układu kierowniczego możemy regulować w zakresie Comfort, Normal i Sport. Tak wiele zmian obejmujących lifting Škody Octavii pokazuje, że czeski producent nie zamierza spocząć na laurach i stara się stale udoskonalać swoje produkty. Idąc z duchem czasu, wyposaża swoje auta w najnowsze technologie. A wszystko to ku uciesze klientów.

Skoda3