Grupa Renault przedstawia wyniki sprzedaży za rok 2017

Grupa Renault osiągnęła w 2017 r. doskonały wynik. 18-procentowy wzrost sprzedaży pozwolił Renault i Dacii przesunąć się w rankingu o jedną pozycję w górę. W 2017 roku zarejestrowano w Polsce 60 539 nowych samochodów Renault i Dacia, co oznacza historyczny wynik sprzedaży Grupy Renault. Obie marki awansowały w rankingu sprzedaży samochodów osobowych i dostawczych o jedną pozycję. Marka Renault zajmuje obecnie piąte miejsce, a Dacia znalazła się na ósmej pozycji.

Oprócz tego Renault może pochwalić się drugim miejscem w rankingu sprzedaży samochodów dostawczych. Renault Captur zostało leaderem crossoverów z segmentu B na rynku polskim, a Clio znalazło się w TOP3 segmentu B. Dacia Duster utrzymała pozycję lidera na rynku SUV-ów z segmentu C.

W 2017 roku obie marki Grupy Renault (Renault i Dacia) zarejestrowały łącznie 60 539 samochodów, czyli o 9 061 samochodów więcej niż w roku poprzednim. To pozwoliło Grupie Renault osiągnąć ponad 11% udziałów w rynku samochodów osobowych i dostawczych w Polsce. Tym samym na rynku samochodów osobowych i dostawczych, który wzrósł o 15%, sprzedaż Renault i Dacii wzrosła w sumie o 18%, co pozwoliło na zwiększenie udziału w rynku o 0,24 p.

Rok 2017 był dla Renault pełen sukcesów. W Polsce pobiliśmy kolejne rekordy sprzedaży. Na rynek trafiły atrakcyjne nowości modelowe. Nowe Renault Scenic i Grand Scenic, odnowiony Captur, Nowy Koleos, Trafic w luksusowej wersji SpaceClass oraz Dacia Sandero w nowej odsłonie znalazły uznanie wśród klientów w Europie i Polsce. W 2018 roku chcielibyśmy utrzymać podobny poziom sprzedaży m.in. dzięki wykorzystaniu potencjału kompletnej, odnowionej gamy crossoverów Renault oraz nowym modelom, które już wkrótce trafią do sprzedaży, jak Nowy Duster czy Megane R.S. – powiedział Grzegorz Zalewski, dyrektor generalny Terytorium East.

W roku 2017 zarejestrowano 28 023 samochody osobowe Renault. Niezmiennie liderem sprzedaży w gamie Renault jest model Clio, który znalazł 9 853 nabywców (sedan, hatchback + grandtour). Na drugim miejscu ponownie uplasował się flagowy model Renault – Megane, który sprzedał się w liczbie 5 783 sztuk (hatchback + grandtour). Trzecią pozycję zajął odnowiony w tym roku Captur z liczbą 4 048 sprzedanych egzemplarzy. Te trzy modele odpowiadają za 70% całkowitej sprzedaży modeli osobowych Renault.

Dacia, dla której był to kolejny rekordowy rok, w Polsce uplasowała się w pierwszej dziesiątce, zajmując ósme miejsce na rynku. Sprzedaż aut tej marki wzrosła ogółem o 24%. Dacia Duster utrzymała pozycję lidera segmentu C SUV na rynku polskim, będąc jednocześnie najbardziej popularnym autem marki – model znalazł 9 542 nabywców. Drugim najpopularniejszym modelem marki była Nowa Dacia Sandero, sprzedana w 5007 egzemplarzy, co oznacza wzrost o 30%. Wśród samochodów dostawczych najpopularniejszym modelem marki był Dokker Van, którego zarejestrowano 2 337 szt.