Wiemy wszystko o nowym MINI Countryman

Wyższe, dłuższe i w charakterze MINI – z dodatkowymi 6 cm wysokości i 13 cm długości nowy Countryman wyraźnie urósł w porównaniu z poprzednim modelem. Szersze nadkola, typowa charyzma i nowoczesna minimalistyczna stylistyka z klarownymi powierzchniami dają wyraźnie mocniejszą prezencję. Wewnątrz, ten solidny poszukiwacz przygód, oferuje jeszcze więcej przestrzeni, komfortu i bezpieczeństwa – dzięki napędowi na wszystkie koła również poza utwardzonymi drogami. Nowe tryby MINI Experience i ulepszone systemy wspomagające, w tym sterowany głosowo inteligentny asystent osobisty MINI, sprawiają, że jazda nowym MINI Countryman jest jeszcze bardziej komfortowa i przyjemna. To również zasługa w pełni elektrycznego napędu, który dzięki dwóm poziomom mocy dodatkowo zwiększa typową dla MINI frajdę z jazdy. Pierwsze MINI produkowane w Niemczech przeciera również nowy szlak produkcyjny.

MINI Countryman o długości 4433 mm, szerokości 1843 mm i wysokości 1656 mm to zarówno stylowy, wszechstronny samochód, jak i przestronnym kompan codziennych podróży. Większy rozstaw osi wynoszący 2692 mm jeszcze bardziej zwiększa komfort jazdy. W pełni elektryczne MINI Countryman oferowane jest w dwóch poziomach mocy: jako MINI Countryman E o mocy 150 kW (204 KM) i momencie obrotowym 250 Nm oferujące zasięg 462 km oraz jako MINI Countryman SE ALL4 o mocy 230 kW (313 KM) i 494 Nm o zasięgu 433 km.*

Z napędem elektrycznym trzeciej generacji największy model w nowej rodzinie pojazdów MINI jest kolejnym krokiem marki w kierunku elektromobilności bez lokalnej emisji spalin. Od momentu wprowadzenia na rynek w 2010 roku kompaktowy pięciodrzwiowy crossover o ponad czterech metrach długości – co w tam tym czasie było w MINI nowością – cieszy się niesłabnącą popularnością. Nic dziwnego, w końcu opcjonalny napęd na wszystkie koła tego mocnego poszukiwacza przygód zapewnia bezpieczną i niepowstrzymaną frajdę z jazdy nawet poza utwardzonymi drogami.

— W pełni elektryczne MINI Countryman wprowadza markę w erę elektromobilności bez lokalnej emisji spalin. Pierwsze MINI produkowane w Niemczech jest maksymalnie przyjazne dla środowiska również w produkcji. Jego wszechstronność i mocny napęd elektryczny sprawiają, że jest idealnym kompanem w mieście i poza nim — mówi Stefanie Wurst, szefowa MINI.

Nowy język stylistyczny MINI: charyzmatyczna prostota.

Stylistyka modeli MINI nowej generacji jest nowoczesna, cyfrowa i niepowtarzalna. Nowa rodzina MINI przenosi frajdę z jazdy, wrażenia użytkownika i odpowiedzialne podejście marki w nową erę. Ten kompleksowy proces zmierzający do przekształcenia się w całkowicie elektryczną markę do 2030 roku przejawia się w autentycznym designie nowych modeli. Łączy on przyszłościowe technologie z elementarnymi zasadami stylistyki MINI oraz pochodzeniem marki. Uwzględnia przy tym miejski charakter MINI, a także frajdę z innowacji w ramach różnorodnej społeczności MINI.

— Nowe MINI Countryman to nasz samochód dla całej rodziny. W swojej najnowszej generacji jest nie tylko wyższe, dłuższe i bardziej przestronne, ale także wyraźnie zyskało na charakterze, wyglądzie i wrażeniach użytkownika. Jest teraz jeszcze bardziej charyzmatyczne, przestronne i stabilne.

Jego prezencja objawia się z przodu w smukłych proporcjach i pionowej orientacji stylistyki. Jego solidny i stabilny charakter demonstruje również bardziej wyrazista atrapa chłodnicy, wyraziste reflektory i mocno wyrzeźbiona maska — mówi Oliver Heilmer, szef działu projektowania MINI.

Wygląd zewnętrzny: wyrazisty minimalizm z charakterem.

Dzięki wyprostowanej i minimalistycznej sylwetce, nowe MINI Countryman jest uosobieniem przygód, wszechstronności i niezawodności kompaktowego crossovera. Wyrazisty terenowy charakter z typowymi proporcjami MINI zapewnia nowemu MINI Countryman wysoką rozpoznawalność. Krótkie zwisy karoserii, krótka maska i długi rozstaw osi z dużymi kołami łączą klasyczne cechy stylistyczne MINI z atletycznymi kształtami nadwozia.

Nowa stylistyka MINI Countryman to również lepsza aerodynamika pozwalająca osiągnąć przyjazne dla środowiska wartości zużycia energii. Rezultatem tego jest imponujący współczynnik Cx wynoszący 0,26 w elektrycznym MINI Countryman w porównaniu do 0,31 w poprzednim modelu. Crossover nowej generacji bije więc nowy rekord na tle konkurencji i oferuje przemyślaną stylistykę pojazdu na minimalnej powierzchni.

Klarowny wygląd powierzchni, lekko wypukły dach, płynnie przechodzący w zaprojektowane na nowo słupki C dopasowane do danej linii stylistycznej oraz charakterystyczny czarny pas dookoła, podkreślają nowoczesny design nadwozia. Charakterystyczne słupki C stanowią nowy, wyraźny detal rozróżniający poszczególne modele, opcje wyposażenia i przyszłe edycje specjalne. Ich stylistyka zależy od wybranego wyposażenia, a tym samym pozwala rozróżnić warianty wyposażenia. Grafika i napisy są minimalistyczne, harmonijnie komponują się z powierzchnią, a także są dopasowane do wybranego koloru kontrastującego dachu.

Redukcja do niezbędnego minimum nadaje typowym cechom stylistycznym MINI, takim jak wizualny trzyczęściowy podział na karoserię, okalające ją szyby i kontrastujący dach, mocniejszy efekt.

Reflektory diodowe MINI z trybami Signature Mode: wyrazisty blask dzięki indywidualnym trybom oświetlenia.

Przód elektrycznego MINI Countryman wyróżnia się wyrazistymi konturami nowej ośmiokątnej atrapy chłodnicy. W jej powierzchnię wbudowany jest niewielki czujnik radarowy obsługujący większą liczbę funkcji systemów wspomagających kierowcę. MINI Countryman nowej generacji jest pierwszym samochodem z systemami wspomagającymi kierowcę poziomu 2, które umożliwiają jazdę półautomatyczną. Detale stylistyczne przodu różnią się w zależności od wyposażenia. Na przykład w linii stylistycznej Favoured Trim centralnym elementem jest kolor akcentujący Vibrant Silver.

Elementy świateł dziennych w reflektorach diodowych podkreślają wyrazisty wygląd i nadają im nowy blask dzięki unikalnym sygnaturom świetlnym. Opcjonalnie istnieje możliwość przełączania trzech sygnatur elementów świateł dziennych w lampach przednich i tylnych, aby podkreślić odpowiedni charakter pojazdu. Ponadto wszystkie tryby świetlne rozpoczynają się i kończą specjalnie zaaranżowaną animacją powitalną i pożegnalną. Ta interakcja z pojazdem budzi jeszcze większy apetyt na MINI nawet przed wyruszeniem w drogę.

Cztery indywidualne linie stylistyczne i nowe kolory dachu.

Nowy kolor Vibrant Silver uzupełnia gamę charakterystycznych dla MINI Countryman kontrastujących dachów. Ponadto model oferowany jest w czterech różnych liniach stylistycznych. Essential Trim oferuje najbardziej klarowny, minimalistyczny wygląd ogólny i podkreśla niektóre elementy, takie jak logo w nowym kolorze Vibrant Silver. Nowa paleta lakierów uwydatnia nowoczesny charakter MINI Countryman i poprzez kontrastujące kolory, takie jak Indigo Sunset Blue, tworzy pozytywne akcenty.

Classic Trim widać przede wszystkim we wnętrzu, a Favoured Trim wyróżnia się wyrazistymi detalami na zewnątrz. Ta linia stylistyczna nowego MINI Countryman oferuje również opcję wyboru dachu w nowym kolorze Vibrant Silver pasującym do kontrastującej atrapy chłodnicy.

Linia stylistyczna John Cooper Works (JCW) dzięki specjalnej stylistyce przodu i tyłu kładzie maksymalny akcent na sportowy charakter MINI Countryman. Obramowanie atrapy chłodnicy i logo w błyszczącym kolorze czarnym podkreślają mocny ogólny wygląd pojazdu z charakterystycznymi dla tego wyposażenia paskami na masce w kolorze czerwonym i czarnym. Kontrastujący dach w inspirowanym motorsportem kolorze Chili Red i charakterystyczne słupki C w tym samym kolorze z logo JCW mogą opcjonalnie jeszcze bardziej uwydatniać w wyglądzie zewnętrznym typową dla MINI dynamikę jazdy.

Wnętrze: przestronne, cyfrowe, wciągające i ciepłe.

W nowym MINI Countryman deska rozdzielcza nie ma dodatkowego wyświetlacza za kierownicą. Wszystkie istotne informacje pojawiają się na opcjonalnym wyświetlaczu Head-Up. Ta redukcja do niezbędnego minimum otwiera widok do przodu i tworzy przestronne wnętrze poprzez sprytnie zaprojektowane, szlachetne komponenty.

Podobnie jak w nowym MINI Cooper obszerna, wypukła deska rozdzielcza w liniach stylistycznych Classic, Favoured i JCW ma po raz pierwszy również powierzchnie tekstylne. Nowa, przytulna atmosfera w MINI Countryman charakteryzuje się ciepłymi, przyjemnymi materiałami. Specjalnie opracowany proces pozwala uzyskać łatwą w pielęgnacji, wszechstronną strukturę dwukolorowej dzianiny z recyklingu. Całe wnętrze podzielone jest na górną i dolną sekcję wzdłuż poziomej linii poniżej nowego, okrągłego zestawu wskaźników. Wszystkie elementy powyżej, takie jak kratki wentylacyjne i klamki, są ułożone pionowo, co podkreśla charakter pojazdu również we wnętrzu.

Klarowne kształty w kokpicie i większa przestrzeń na przednich fotelach nadają wnętrzu nowoczesny i przestronny charakter. Dzięki prawie trzem centymetrom dodatkowej szerokości na wysokości ramion i łokci, kierowca i pasażer obok niego mogą cieszyć się znacznie większym komfortem w nowym MINI Countryman. Szerokość tylnych siedzeń również wzrosła o 2,5 cm.

Opcjonalny szklany dach panoramiczny tworzy wyjątkowo jasne i przyjazne wnętrze, a jego przednią część można otwierać. Fotele sportowe dostępne są w wersji podstawowej oraz JCW i opcjonalnie mogą mieć elektryczną regulację z funkcją pamięci. Opcjonalna funkcja masażu zapewnia dodatkowy relaks. Pomiędzy przednimi fotelami znajduje się szeroki, regulowany wzdłużnie podłokietnik środkowy zwiększający komfort siedzenia.

Tył pojazdu jest minimalistyczny i przestronny. Pozycję tylnego rzędu siedzeń można regulować w zakresie do 13 centymetrów, uzyskując wyjątkowo wygodną przestrzeń na nogi z tyłu lub dodatkowe miejsce w bagażniku. Nachylenie oparć trzech tylnych siedzeń można też indywidualnie regulować w sześciu pozycjach w zakresie 12 stopni. Siedzenia pozwalają więc na bardziej zrelaksowaną lub bardziej wyprostowaną pozycję. Po złożeniu tylnej kanapy bagażnik o pojemności od 460 do 1450 l umożliwia transport sporego bagażu. Ponadto schowek pod podłogą zapewnia wygodne miejsce na akcesoria do ładowania elektrycznego MINI Countryman. Dodatkową użyteczność oferuje też wysuwany i chowany elektrycznie opcjonalny hak holowniczy. Dopuszczalna masa holowanej przyczepy wynosi do 1200 kg.

Panel interakcji MINI: wyświetlacz OLED o wysokiej rozdzielczości jako krok milowy w   stronę ery cyfrowej.

Centralny wyświetlacz OLED o wysokiej rozdzielczości – po raz pierwszy o okrągłym kształcie – wyznacza nowy standard. Środkowy element nadaje charakter wnętrzu i wzbogaca klasyczny, okrągły zestaw wskaźników poprzedniego modelu o zupełnie nowe wrażenia w dotyku i wszechstronne funkcje. Panel interakcji MINI jako zestaw wskaźników stanowi zarówno centrum doświadczeń użytkownika, jak i komfortu. MINI Operating System 9 pozwala intuicyjnie obsługiwać wszystkie funkcje pojazdu dotykowo lub za pomocą poleceń głosowych. Wyświetlacz w nowym kokpicie został przeniesiony bliżej obu przednich foteli i jest bardzo wygodny w obsłudze. Cienki wyświetlacz dotykowy o średnicy 240 mm z wysokiej jakości szklaną krawędzią obsługuje się podobnie jak smartfony.

Interfejs graficzny jest nowoczesny i skupia się na najważniejszych elementach. W górnym obszarze wyświetlane są kluczowe informacje, takie jak prędkość i poziom naładowania akumulatora. Dotknięcie wskaźnika prędkości powoduje wyświetlenie znacznie większego prędkościomierza na całej powierzchni ekranu, co pozwala skupić się na jeździe. W menu Home po lewej i prawej stronie aktualnej funkcji wyświetlane są miniatury kolejnych widżetów. Wybiera się je, przesuwając poziomo do środka. W dolnej części wyświetlacza OLED można w dowolnym momencie bezpośrednio wybierać punkty menu nawigacji, multimediów, telefonu i klimatyzacji. Wszystkie pozostałe funkcje obsługuje się w menu w taki sam sposób, jak w smartfonach. Wyświetlacz powraca do ustawienia podstawowego za dotknięciem przycisku Home.

Nowy panel przełączników: po prostu typowe MINI.

Obszar pod deską rozdzielczą nowego MINI Countryman jest bardzo uporządkowany i pełen historycznych elementów. Stylistyka nowego panelu przełączników nawiązuje do różnych funkcji za pomocą pięciu indywidualnie zaprojektowanych przełączników. Dają one bezpośredni dostęp do najważniejszych funkcji jazdy (hamulec postojowy, dźwignia biegów, przycisk start/stop, przełącznik trybów Experience, regulacja głośności). Brak dźwigni biegów na konsoli środkowej oznacza więcej miejsca na praktyczne i pojemne schowki.

Oprócz większych uchwytów na napoje jest tam również nowy, duży schowek pod panelem przełączników. Można w nim umieścić w zasięgu ręki smartfon i ładować go bezprzewodowo. Począwszy od linii stylistycznej Favoured Trim w standardzie oferowany jest również schowek z pasującą pokrywą z dzianiny.

Cztery nowe linie stylistyczne zapewniające indywidualny wygląd.

Nowa, nowoczesna koncepcja kolorów i materiałów utrzymana jest również w minimalistycznej formie. Zastosowano tu wyłącznie opracowane na nowo, szlachetne i przyjazne dla środowiska materiały. Deska rozdzielcza i boczki drzwi obite są wysokiej jakości tkaniną 2D z poliestru pochodzącego z recyklingu. Jej dwukolorowy design tworzy wyjątkowy akcent i przyjemną atmosferę we wnętrzu. Cztery nowe linie stylistyczne w różnych formach oddają nowoczesną koncepcję dobrego samopoczucia we wnętrzu.

Linia Essential Trim oferuje maksymalnie klarowne i minimalistyczne wnętrze. Czarne fotele sportowe z wielokolorową tkaniną o wyrazistym wzorze świetnie współgrają z kolorowym paskiem tekstylnym na desce rozdzielczej. Nowy kolor akcentowy Vibrant Silver podkreśla niektóre elementy wewnątrz i na zewnątrz. Na przykład na zewnątrz logo wykonane jest w nowym kolorze mocno kontrastującym z czarną, ośmiokątną atrapą chłodnicy.

Począwszy od linii Classic Trim, podstawowa dwuramienna kierownica zastąpiona jest wersją trójramienną z nowym paskiem tekstylnym na dolnym ramieniu. Ten wariant stylistyczny jest pierwszym, w którym MINI wprowadziło nowoczesną dzianinę 2D do wnętrza samochodu seryjnego. Dwukolorowa czarno-niebieska dzianina na desce rozdzielczej i drzwiach tworzy ekscytujący kontrast z wysokiej jakości tapicerką z tkaniny i sztucznej skóry. Jest ona oferowana w kolorze szarym i czarnym z perforacją w pepitkę, a boki obite są niebieskim materiałem tekstylnym.

Nowoczesna i szlachetna linia stylistyczna Favoured Trim jest najbardziej wyrazistym wariantem. Elegancki kolor Dark Petrol rozciąga się od deski rozdzielczej po boczki drzwi, gdzie płynnie łączy się z brązową dzianiną. Ekstrawaganckie fotele sportowe z tradycyjnym stebnowaniem i haftowanym logo MINI są dostępne w trzech kolorach. Perforowana imitacja skóry wykonana z Vescinu nadaje w zależności od preferencji ciemnym lub jasnym akcentom niezwykle szlachetną postać. Wygląd zewnętrzny z obramowaniem atrapy chłodnicy w kolorze Vibrant Silver świetnie komponuje się z zupełnie nowym dachem lakierowanym również w kolorze Vibrant Silver.

Linia stylistyczna JCW Trim oferuje nową koncepcję materiałową w najbardziej sportowej interpretacji. Fotele JCW o sportowej geometrii z lepszym trzymaniem bocznym wyraźnie zwiększają komfort. Kolorystyka, w połączeniu z wielokolorową dzianiną i czarną sztuczną skórą z czerwonym stebnowaniem, nawiązuje do stylistyki deski rozdzielczej i boczków drzwi. Specjalna stylistyka przedniej i tylnej części karoserii podkreśla wyścigowe geny tej linii stylistycznej. Atrapa chłodnicy z logo w błyszczącym kolorze czarnym akcentuje mocny ogólny wygląd samochodu. Opcjonalne elementy wyposażenia obejmują kontrastujący dach w kolorze Chili Red oraz charakterystyczne dla JCW czerwone lub czarne pasy na maskę.

„Hej MINI!”: pierwszy inteligentny asystent osobisty MINI.

W nowym MINI Cooper wiele funkcji można obsługiwać za pomocą pierwszego w pełni rozwiniętego asystenta głosowego MINI. Inteligentnego asystenta osobistego MINI aktywuje się hasłem „Hej, MINI” lub przyciskiem Push-to-Talk na kierownicy. Interakcja sterowania głosowego widoczna jest na okrągłym wyświetlaczu OLED w formie animacji elementów graficznych, typografii i awatara. Do wyboru jest wizualizacja „MINI” ze stylizowanym wizerunkiem MINI, a opcjonalnie znany już wielu fanom MINI „Spike”. Dzięki ulepszonemu rozpoznawaniu mowy komunikacja z wirtualnym partnerem podróży jest bardzo realistyczna. Aby zapewnić płynniejszą komunikację, wypowiedzi głosowe są przekazywane natychmiastowo i wizualizowane na wyświetlaczu. Umożliwia to kierowcy obsługę głosową nawigacji, telefonu, inforozrywki i wielu funkcji pojazdu.

Inteligentny asystent osobisty MINI nieustannie uczy się poprzez dialog i przejmuje codzienne zadania na powtarzanych trasach. Dzięki danym lokalizacyjnym może nauczyć się na przykład automatycznego otwierania szyby przy wjeżdżaniu na parking wielopoziomowy, co zapewnia bardziej komfortową i indywidualną jazdę na co dzień.

Zaawansowane systemy wspomagające kierowcę: relaksująca i bezpieczniejsza jazda.

Oprócz znanego automatycznego aktywnego regulatora prędkości, kierowca może korzystać z pomocy asystenta kierowania i prowadzenia po pasie ruchu wchodzącego w skład opcjonalnego systemu Driving Assistant Plus. Wygodny i responsywny układ kierowniczy pomaga kierowcy utrzymać właściwy tor jazdy. Wyższy komfort oferowany przez system łączy wygodną, zrelaksowaną i świetną kontrolę nad pojazdem, jednocześnie odciążając kierowcę od monotonnych i mniej wymagających aspektów jazdy. Klarowny i czytelny układ wskazań i elementów obsługi, a także zrozumiałe funkcje zapewniają wysokie bezpieczeństwo działania systemu.

W bogatym pakiecie opcji systemu asystującego kierowcy Professional nowa funkcja pomaga kierowcy w wyborze właściwego zjazdu poprzez jazdę półautomatyczną na poziomie 2. W oparciu o czujniki pojazdu i inne systemy wspomagające kierowcę asystent wykrywa luki w ruchu niezbędne do zmiany pasa w kierunku zjazdu i optymalnie dostosowuje prędkość jazdy do wspomaganej zmiany pasa ruchu.

Po raz pierwszy MINI Countryman oferuje również półautomatyczną jazdę z prędkością do 60 km/h na drogach o charakterze autostradowym. Do tej prędkości kierowca może zdjąć ręce z kierownicy, pod warunkiem, że nadal będzie uważnie obserwować sytuację na drodze. Kierowca musi być zawsze gotowy do przejęcia kierowania i hamowania. Funkcja ta bazuje na innych systemach wspomagających kierowcę i przejmuje zarówno prowadzenie wzdłużne, jak i boczne w obrębie danego pasa ruchu.

Wszystkie opcje zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę są wizualizowane w czasie rzeczywistym przez widok wspomaganej jazdy na wyświetlaczu OLED. Zrozumiałość wskazówek prowadzenia dzięki systemom asystującym kierowcy upraszcza korzystanie z nowych systemów wspomagających kierowcę.

Standardowo nowy asystent przyczepy ułatwia parkowanie z nią i sugeruje wymagany kąt skrętu kierownicy podczas cofania. Oprócz funkcji automatycznego parkowania i widoku parkowania 360° nowe MINI Countryman może dokładniej identyfikować ewentualne miejsca parkingowe dzięki 12 czujnikom ultradźwiękowym i czterem kamerom Surround View, a także może samodzielnie inicjować parkowanie na ograniczonej przestrzeni. W ramach opcjonalnego Parking Assistant Professional pojazd można parkować za pomocą smartfona, korzystając z nowej funkcji zdalnego parkowania. Jeśli po bokach pojazdu jest zbyt mało miejsca, MINI Countryman może dzięki tej funkcji samodzielnie wyjechać z miejsca parkingowego, ułatwiając wsiadanie do pojazdu.

Elektryczna gokartowa jazda z nowoczesnym napędem.

Nowe MINI Countryman łączy mobilność bez lokalnej emisji spalin z elektryczną frajdą z jazdy. Całkowicie zmodernizowany układ napędowy i większy zasięg zachęcają do wycieczek za miasto, a dzięki dwóm mocnym silnikom elektrycznym i napędowi na wszystkie koła – również poza utwardzonymi drogami. Samochód z napędem elektrycznym dostępny jest w wersji Countryman E oraz ze zwiększoną mocą i napędem na wszystkie koła jako Countryman SE ALL4.

Silnik elektryczny MINI Countryman E o mocy 150 kW (204 KM) osiąga moment obrotowy 250 Nm oraz zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,6 s i prędkość maksymalną 170 km/h. Silniki elektryczne o mocy 230 kW (313 KM) w MINI Countryman SE ALL4 z napędem na wszystkie koła dają łączny moment obrotowy 494 Nm, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,6 s i prędkość maksymalną 180 km/h. Pojemność energetyczna netto wydajnego akumulatora wynosi 66,45 kWh. Daje to MINI Countryman E zasięg do 462 km w cyklu testowym WLTP, a w Countryman SE ALL4 do 433 km.*

Nowe MINI Countryman jest również oferowane z innowacyjnymi i wydajnymi silnikami benzynowymi: jako MINI Countryman C z napędem na przednie koła, MINI Countryman S ALL4 z napędem na wszystkie koła oraz jako model o podwyższonych osiągach z napędem na wszystkie koła MINI Countryman JCW ALL4. Nowe MINI Countryman będzie dostępne również w wersji z silnikiem wysokoprężnym.

Doskonała dynamika jazdy zapewniająca komfortową i sportową mobilność.

Nieco większy rozstaw kół i osi stanowią podstawę doskonałej dynamiki jazdy. Już podstawowy układ jezdny nowego MINI Countryman oferuje sportowy charakter pojazdu z typowymi dla MINI gokartowymi wrażeniami z jazdy. Standardowo wyposażony jest w wysokiej klasy, precyzyjnie zestrojony układ amortyzacji i stabilizatory z wysokim naprężeniem wstępnym. Stabilizatory te zapewniają jeszcze większą precyzję prowadzenia i stabilny kurs jazdy, a jednocześnie niewielkie przechyły boczne karoserii.

Precyzyjne dostrojenie układu kierowniczego i wszystkich systemów kontroli stabilności jazdy zarówno do komfortowej, jak i sportowej jazdy gwarantuje wyjątkowe wrażenia w każdej sytuacji na drodze. Nowe MINI Countryman zapewnia bardzo bezpośrednie wyczucie kierownicy z 55 mm skoku zębatki na obrót kierownicy.

Zintegrowany układ hamulcowy dodatkowo przyczynia się do doskonałej dynamiki jazdy i sterowności. Szybkie działanie i dobre wyczucie hamowania zwiększa dynamikę i precyzję prowadzenia pojazdu dzięki niezawodnej stabilizacji. Krótsza droga hamowania w połączeniu z licznymi systemami wspomagającymi kierowcę zwiększa bezpieczeństwo jazdy.

Kierowca, odpowiednio do indywidualnego stylu jazdy, może wybierać między zrównoważonym i komfortowym a wybitnie sportowym ustawieniem układu jezdnego. Opcjonalnie dostępny jest adaptacyjny układ jezdny z obniżonymi o 15 mm zawieszeniem i amortyzatorami działającymi zależnie od częstotliwości skoków. Ma czysto mechaniczny układ jezdny, który dostosowuje się do warunków drogowych i oferuje znaczną lepsze prowadzenie. 19- i 20-calowe obręcze dostępne są z oponami sportowymi, które poprawiają dynamikę boczną i wzdłużną pojazdu. Zoptymalizowane 17-calowe aerodynamiczne obręcze kół dodatkowo zwiększają zasięg elektrycznego MINI Countryman.

Średnica opon zwiększona o 30 mm do 710 mm zapewnia nowemu MINI Countryman lepszą prezencję i jednocześnie poprawia dynamikę jazdy i komfort. Ponadto szerokość opon opcjonalnych 19- i 20-calowych obręczy kół została zwiększona o 20 mm do 245 mm, aby zapewnić typowe dla MINI, gokartowe wrażenia z jazdy. Fabrycznie oferowane są opony w rozmiarach od 18 do 20 cali.

Nowe tryby MINI Experience zapewniające indywidualną frajdę z jazdy.

Po raz pierwszy tryby MINI Experience przekazują typową dla MINI frajdę z jazdy cyfrowo i wizualnie. Do wyboru poszczególnych trybów służy przełącznik „Experiences”. Inspirowany wyścigami tryb GO-KART poprzez dostosowanie zawieszenia pozwala wyraźniej poczuć zwinność MINI Countryman, co daje niezwykle emocjonujące wrażenia z jazdy. Ponadto w tym trybie opcjonalny projektor MINI za centralnym wyświetlaczem OLED oświetla całe wnętrze czerwonym kolorem inspirowanym stylistyką John Cooper Works. Reakcja napędu elektrycznego na pedał przyspieszenia jest zoptymalizowana pod kątem sportowej jazdy. Aby zapewnić sportowe wrażenia z jazdy, stworzono odgłos jazdy MINI Go Kart wyróżniający się wyraźną charakterystyką odzwierciedlającą zmiany obciążeń, co tworzy odpowiednie tło dźwiękowe dla zwinnej i dynamicznej jazdy. Frajdę z jazdy można też zwiększyć poprzez dostosowanie charakterystyki układu kierowniczego, a także specjalnie skalibrowane progi interwencji kontroli trakcji.

Innym aspektem typowej dla MINI frajdy z jazdy jest tryb GREEN. Optymalizuje on wydajność napędu i reakcję pedału przyspieszenia pod kątem energooszczędnej jazdy i poprzez różne parametry dostosowuje pracę silnika elektrycznego do maksymalnego zasięgu. To zasługa między innymi lepszego zarządzania rekuperacją w nowym MINI Countryman, która poprzez wykorzystanie energii hamowania lub wybiegu zwiększa zasięg. Wizualizacje indywidualnego stylu jazdy sprawiają, że wpływ na zasięg jest zrozumiały. Wskazówki dotyczące wydajnej jazdy i miernik mocy w atrakcyjny sposób ilustrują możliwości ekonomicznej jazdy. Uzyskany „bonusowy zasięg” pokazuje kierowcy konkretnie efekt jego zachowania podczas jazdy.

Również nowe, typowe dla MINI cyfrowe dźwięki MINI Sounds zapewniają jeszcze bardziej intensywne wrażenia z jazdy. Opcjonalny system nagłośnienia Surround marki Harman Kardon w nowym MINI Countryman umożliwia wybór intensywnej lub relaksującej atmosfery dzięki zupełnie nowym odgłosom jazdy. Repertuar obejmie niepowtarzalne brzmienie marki MINI będące znakiem rozpoznawczym, dżingle nowych trybów MINI Experience, a także nowe dźwięki funkcji informacyjnych i ostrzegawczych. Tzw. earcony są, podobnie jak ikony wizualne, symbolami określonych wydarzeń lub informacji. Stworzono około 30 nowych brzmień, od odgłosu pracy kierunkowskazów po sygnalizację niezapiętych pasów i dźwięki systemu Park Distance Control (PDC). Tworzą również niepowtarzalny, typowy dla MINI dźwiękowy znak rozpoznawczy.

Uproszczone i wydajne ładowanie akumulatora.

Akumulator MINI Countryman można ładować prądem przemiennym o mocy 22 kW. W obu elektrycznych modelach możliwe jest szybkie ładowanie prądem stałym o mocy 130 kW. Dzięki temu niecałe 30 minut na stacji szybkiego ładowania wystarczy, aby naładować akumulator od 10% do 80% pojemności. Podczas prowadzenia do stacji szybkiego ładowania za pośrednictwem nawigacji MINI akumulator wysokonapięciowy jest z wyprzedzeniem doprowadzany do temperatury idealnej do wydajnego ładowania przy aktualnej pogodzie. Szczególnie w niskich temperaturach zewnętrznych może to znacznie skrócić czas ładowania.

Nowe, klarowne opcje ustawień ułatwiają proces ładowania oraz zwiększają transparentność i wygodę dla kierowcy. Można na przykład indywidualne ustawić czas rozpoczęcia ładowania lub wybrać idealne okno czasowe ładowania. Można też ustawić określoną wartość docelową poziomu naładowania akumulatora. Możliwość ustawienia godziny wyjazdu zapewnia szczególnie przyjemne rozpoczęcie jazdy – w odpowiednim czasie akumulator będzie w pełni naładowany, a wnętrze pojazdu będzie odpowiednio schłodzone lub ogrzane do żądanej temperatury. Nowe MINI Countryman jest również po raz pierwszy wyposażone w funkcję ładowania „Plug & Charge”.

Aplikacja MINI umożliwia wygodny przegląd procesów ładowania również wtedy, gdy kierowca znajduje się z dala od pojazdu. Pozwala odczytać aktualny poziom naładowania akumulatora, kalkulować trasę zoptymalizowaną pod kątem ładowania lub przeglądać historię ładowania, w tym wszystkie koszty i oszczędności.

Przyszłościowa elektromobilność dzięki najwyższemu możliwemu poziomowi kompatybilności środowiskowej.

Nowe MINI Countryman łączy mobilność elektryczną bez lokalnej emisji spalin z możliwie największą przyjaznością dla środowiska również w produkcji. Obejmuje to rezygnację ze wszystkich chromowanych elementów ozdobnych wewnątrz i na zewnątrz oraz produkcję odlewanych obręczy kół ze stopów lekkich z wykorzystaniem do 70 procent wtórnego aluminium. W połączeniu z wykorzystaniem zielonej energii elektrycznej w produkcji pozwala to zmniejszyć emisję CO2 w porównaniu z konwencjonalnymi procesami produkcyjnymi. Ponadto produkcja wydajnych silników synchronicznych o wzbudzeniu elektromagnetycznym nie wymaga stosowania metali ziem rzadkich.

Powierzchnie przyrządów, boczki drzwi oraz wykładzina dywanowa i dywaniki są wykonane z poliestru pochodzącego z recyklingu. Ta wysokiej jakości, kolorowa i wygodna alternatywa dla tradycyjnych materiałów znacznie zmniejsza emisję CO2 w całym łańcuchu wartości i wymaga znacznie mniejszej ilości wody w produkcji niż bawełna.