Sportowa elegancja

Po siedmiu latach na rynku pojawiło się nowe Porsche Panamera. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że linia i proporcje auta niewiele się zmieniły, ale przy wnikliwej obserwacji widać spore zmiany

Przede wszystkim tył auta zaczął stylizacją nawiązywać do modelu 911, co nadaje Panamerze sportowy i wręcz drapieżny charakter sportowego coupé. Zmiana linii umożliwiła konstruktorom zwiększenie otworu bagażnika do 77 cm, przez co stał się on bardziej funkcjonalny. W przedniej części auta zmian jest zdecydowanie mniej. Druga generacja Panamery wyposażona została seryjnie w światła typu LED (w opcji Matrix LED). Dzięki temu, że wszystkie zewnętrzne elementy karoserii w całości zbudowane zostały z aluminium, a elementy nośne ze stali, auto schudło o 50 kg, które można było przeznaczyć na dodatkowe wyposażenie.

Druga generacja Panamery ma o 30 mm większy rozstaw osi, minimalnie dłuższą karoserię (+34 mm) i jest wyższa (+5 mm). Największe zmiany widać we wnętrzu samochodu. Nareszcie konstruktorzy mniej skupili się na awangardowym designie, a więcej na wygodzie kierowcy. Przyciski znajdują się na szklanej płycie i są łatwo dostępne. Najważniejsze jednak, że nareszcie pomyślano o kierowcy, który może chcieć napić się kawy i dodatkowo mieć pod ręką butelkę wody. W podłokietniku umieszczono cup holdery, które pozostają w pozycji zamkniętej, gdy nie są używane. Najciekawszym nowym elementem deski rozdzielczej jest jednak 12,3-calowy ekran nawigacji. Zmieniły się również zegary. W centrum pozostał mechaniczny obrotomierz, z jego prawej i lewej strony zabudowano 7-calowe ekrany wyświetlające informacje – od typowych (temperatura oleju, płynu) do nawigacji.1

Prędkość maksymalna Panamery wzrosła o 1 km/h (306 km/h), za to przyspieszenie do setki poprawiło się aż o pół sekundy, z 4,1 do 3,6 s. Model Turbo wyposażony jest w nowy, podwójnie doładowany silnik V8 o mocy 550 KM. Pod maską modelu 4S pracuje silnik V6 o pojemności 2,9 litra i mocy 440 KM (0–100 km/h w 4,2 s, V-max: 289 km/h). W ofercie jest jeszcze diesel: V8, 422 KM, 0–100 km/h – 4,3 s, V-max: 285 km/h. Wszystkie nowe wersje Panamery mają napęd na cztery koła.