Poznajcie nowego Forda Tourneo Courier

Pięciomiejscowy Ford Tourneo Courier jest już dostępny w salonach sprzedaży w całej Europie. Model uzupełnia nową generację wielofunkcyjnych modeli Tourneo Forda. Auto występuje także jako siedmiomiejscowy model Tourneo Connect  i dziewięciomiejscowy Tourneo Custom. Wszystkie oferują wyjątkową przestronność, walory praktyczne i styl, idealne dla klientów prowadzących aktywny i pełen przygód tryb życia.

Zaprojektowany, aby się wyróżniać

Atrakcyjna seria Active z dwubarwnym lakierem, felgami aluminiowymi z frezowanymi panelami wykończeniowymi nadwozia nawiązuje do segmentu SUV-ów, podkreślając jego wszechstronny charakter.

Zaprojektowaliśmy E-Tourneo Couriera w taki sposób, aby każdy mógł czerpać jak najwięcej z życia – z rodziną, przyjaciółmi pakując rowery po podniesieniu tylnych foteli – a styl nadwozia wyraża ten «odnajdujący sens» charakter”  Stylistyka inspirowana segmentem SUV-ów charakteryzuje się mocną sylwetką nadwozia i przestronnym wnętrzem, co czyni z niego wytrzymałego i chętnego do pracy partnera dla naszych klientów prowadzących intensywny tryb życia” – powiedział Amko Leenarts, dyrektor biura stylistycznego Forda w Europie.

Cyfrowe wnętrze

  • System informacyjno-rozrywkowy SYNC 4 zapewnia łatwy dostęp do muzyki, podcastów, nawigacji i wielu ustawień pojazdu.  W Tourneo Courier wszystkimi tymi funkcjami można sterować za pomocą centralnego, ośmiocalowego ekranu dotykowego.
  • Cyfrowy zestaw wskaźników zastępuje tradycyjne analogowe zegary. Kierowcy mogą jednocześnie wyświetlać prędkość, znaki drogowe, alerty nawigacji i inne informacje o pojeździe, a także konfigurować boczne ekrany zgodnie z własnymi preferencjami.
  • Bezprzewodowa ładowarka smartfonów, gniazda USB i standardowy bezprzewodowy mirroring telefonu poprzez Android Auto i Apple CarPlay pozwalają pasażerom pozostać w kontakcie podczas jazdy.
  • Bardziej poręczne schowki na desce rozdzielczej i drzwiach mogą pomieścić prowiant, butelki z wodą, chusteczki, przewody USB i paragony, dzięki czemu łatwiej utrzymać wnętrze w należytym porządku.

Praktyczny układ wnętrza

Optymalizacja kształtu nadwozia oznacza, że wnętrze Tourneo Courier jest znacznie przestronniejsze i praktyczniejsze niż kabina poprzedniego modelu. Wzrosła przestrzeń zarówno dla pasażerów, jak i bagażu.

Dzięki ponad 44% większej przestrzeni bagażowej można podróżować bez martwienia się o rozmiary bagażu. Duża tylna klapa chroni przed deszczem, gdy rodzina pakuje bagażnik lub zakłada kalosze, a opcjonalny alarm z czujnikami objętościowymi zapewnia ochronę zarówno samego Tourneo Couriera, jak i jego zawartości.

  • Zabłocone buty? Jest na to sposób

Aby utrzymać bagażnik w porządku – lub pozostawić miejsce dla psów – właściciele mogą zabłocony ekwipunek lub luźne przedmioty schować w nowych schowkach wbudowanych w panele boczne. Po złożeniu tylnych siedzeń, Tourneo Courier oferuje dużą przestrzeń na większe przedmioty, a bagażnik ma maksymalną pojemność do 2162 litrów.

  • Przestronne miejsca dla pięciu osób

W drugim rzędzie foteli trójka pasażerów Tourneo Couriera znajdzie więcej miejsca nad głową i na ramiona,  niż w poprzedniej generacji modelu. Siedzenia są dzielone w proporcji 60/40, a ich składanie i pochylanie ułatwia przewożenie przedmiotów o długości do 1,4 metra.

  • Przemyślane wnętrze

Tourneo Courier Active został zaprojektowany z myślą o rekreacji w plenerze – co dotyczy również siedzeń. Są częściowo obszyte miękką tkaniną techniczną , która jest łatwa w czyszczeniu, nie jest podatna na wilgoć z mokrych ubrań i nie jest zimna w dotyku w chłodnych miesiącach.

  • Tylne drzwi stworzone z myślą o dzieciach

Szeroko otwierane przesuwne drzwi boczne ułatwiają szybkie zajęcie miejsca lub przypięcie małych dzieci do fotelików. Dzięki ich konstrukcji można również uniknąć uszkodzeń lub przypadkowych wgnieceń innych samochodów podczas wychodzenia w ciasnych miejscach parkingowych.

  • Trend – Tourneo Courier Trend to praktyczny, przystępny cenowo pojazd wielofunkcyjny o stylistyce SUV-a, oferujący przestronne wnętrze i funkcje komunikacji.
  • Titanium – W bogatszej serii Titanium właściciel otrzymuje dodatkowo felgi aluminiowe, chromowane detale wokół kratki chłodnicy i reflektorów oraz dodatkowe elementy wyposażenia wnętrza, zapewniające wyższy komfort.
  • Active – Rekreacyjną stylistykę popularnej serii Aktive podkreślono czarnymi okładzinami karoserii, przednimi i tylnymi płytami ochronnymi pod zderzakami, felgami aluminiowymi w wyróżniającym serię wzorze i detalami wykończenia kabiny.

Oszczędna, przyjemna jazda

Dynamika jazdy dająca poczucie pewności, silnik benzynowy Ford EcoBoost z turbodoładowaniem oraz nowa, automatyczna skrzynia biegów sprawiają, że Tourneo Courier jest łatwy i wygodny w prowadzeniu w mieście i na dłuższych trasach.

Każdy Ford Tourneo Courier jest standardowo wyposażony w szereg zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę:

  • System zapobiegający kolizjom
  • System kontroli pasa ruchu
  • Tempomat
  • Inteligentny ogranicznik prędkości
  • System rozpoznawania znaków drogowych
  • System monitorowania koncentracji kierowcy
  • System ostrzegania przed jazdą pod prąd

W zależności od wersji wyposażenia, klienci mogą również korzystać ze standardowych lub opcjonalnych systemów:

  • System monitorowania martwego pola w lusterkach (BLIS) z funkcją wykrywania ruchu poprzecznego
  • Adaptacyjny tempomat (ACC) (z systemem Stop & Go i centrowaniem na pasie ruchu w modelach z automatyczną skrzynią biegów)
  • Asystent unikania kolizji na skrzyżowaniach 10
  • System automatycznego hamowania podczas cofania

Wszystkie modele Tourneo Courier są napędzane udoskonalonym 1,0-litrowym silnikiem benzynowym EcoBoost z turbodoładowaniem o mocy 125 KM – 25% więcej mocy niż w poprzednim modelu. W wyposażeniu standardowym oferowane są system Auto Start-Stop oraz aktywna żaluzja wlotu powietrza, obniżające zużycie paliwa.

Oprócz sześciobiegowej manualnej przekładni, klienci mogą teraz również wybrać nową siedmiobiegową, automatyczną skrzynię dwusprzęgłową. System dwusprzęgłowy umożliwia szybką, responsywną zmianę biegów bez utraty momentu obrotowego i poprawia wydajność przy niskich prędkościach.