Nowy Nissan JUKE z najwyższą oceną w testach bezpieczeństwa Euro NCAP 2019

Nowy Nissan JUKE otrzymał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w rankingu bezpieczeństwa za 2019 rok opracowanym przez Europejski Program Oceny Nowych Samochodów (Euro NCAP). Pochwalono między innymi solidność konstrukcji oraz technologie zapobiegające wypadkom.

Doskonała ochrona dorosłych i dzieci podróżujących pojazdem

W testach Euro NCAP nowy model uzyskał wynik 94% za poziom ochrony dorosłych i 85% za poziom ochrony dzieci, co plasuje go na dobrym miejscu w klasie małych SUV‑ów w 2019 roku. Wyniki te są zasługą nowej, zaawansowanej i wzmocnionej struktury nadwozia, zbudowanego z zastosowaniem stali o ultrawysokiej wytrzymałości w newralgicznych strefach. Dzięki temu nadwozie jest sztywniejsze, a energia ewentualnego uderzenia jest pochłaniana i rozpraszana zanim dotrze do „klatki bezpieczeństwa” otaczającej przedział pasażerski.

Przemyślane wykorzystanie metalu o specjalnych parametrach pozwoliło również poprawić widoczność w kierunkach o krytycznym znaczeniu dla bezpieczeństwa. Słupki A między szybą przednią a krawędziami drzwi zostały zwężone bez uszczerbku dla ich sztywności dzięki zastosowaniu lżejszej, ultrawytrzymałej stali. W nocy widoczność poprawiają standardowe reflektory LED o zasięgu zwiększonym o 10 metrów.

Wyjątkowo skuteczna ochrona szczególnie narażonych uczestników ruchu

JUKE uzyskał wynik 81% w testach ochrony rowerzystów i pieszych. Nissan JUKE jest wyposażony w kilka rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa czynnego, w tym w inteligentny system hamowania awaryjnego, który ostrzega kierowcę i rozpoczyna hamowanie, jeżeli samochód przewiduje kolizję z innym pojazdem, pieszym lub rowerzystą. System ten jest montowany standardowo we wszystkich, a nie tylko wyższych wersjach wyposażenia, umożliwiając kierowcy czerpanie przyjemności z dynamicznej jazdy Nissanem JUKE bez uszczerbku dla bezpieczeństwa.

Wspomaganie bezpieczeństwa

Euro NCAP uważa, że przede wszystkim należy zapobiegać wypadkom, dlatego przyznaje punkty za technologie pomagające w unikaniu kolizji. System oceny w 2019 roku premiuje modele, w których prawne wymagania dotyczące bezpieczeństwa są spełnione z nadwyżką dzięki zastosowaniu najnowszych innowacji w tej dziedzinie dostępnych na rynku.

JUKE, wyposażony w technologie Nissan Intelligent Mobility, również w tej kategorii uzyskał wysoką notę 73%. W ofercie znajduje się kompleksowy pakiet inteligentnych technologii, w tym zaawansowany system wspomagający kierowcę Nissan ProPILOT w niektórych wersjach wyposażenia. Stanowi on wstęp do jazdy autonomicznej, zmniejszając stres w czasie długich dojazdów do pracy oraz jazdy w intensywnym ruchu autostradowym. System autonomicznie utrzymuje samochód na pasie ruchu i pilnuje stałej, bezpiecznej odległości od pojazdu poprzedzającego.

Nowy JUKE jest pierwszym małym SUV‑em wyposażonym w system interwencji w przypadku wykrycia innego pojazdu w martwym polu. Rozpoznaje on sytuację, kiedy kierowca zamierza przemieścić się na sąsiedni pas ruchu mimo obecności na nim innego pojazdu i aktywnie kieruje samochód z powrotem na dotychczas zajmowany pas. System ostrzegający o ruchu poprzecznym z tyłu pomaga natomiast zapobiegać kolizjom przy cofaniu na parkingu.

Testy przeprowadzano na Nissanie JUKE z silnikiem DIG‑T 117 w wersji N‑Connecta i kierownicą po lewej stronie, ale Euro NCAP potwierdza, że wyniki dotyczą wszystkich wersji modelu.

Marco Fioravanti, wiceprezes ds. planowania produktów w Nissan Europe, powiedział: „Jesteśmy bardzo dumni z najwyższej oceny za poziom bezpieczeństwa przyznanej przez Euro NCAP. Zastosowanie zaawansowanych materiałów, w tym wysokowytrzymałej stali, oraz technologii Nissan Intelligent Mobility świadczy o tym, że potrafimy zaoferować przyjemność z dynamicznej jazdy, zapewniając jednocześnie kompleksowo wysoki poziom bezpieczeństwa”.

Euro NCAP przeprowadza niezależne testy samochodów od 1997 roku, weryfikując większość nowych modeli wprowadzanych do sprzedaży według stale ewoluujących kryteriów. Oprócz badania faktycznej fizycznej wytrzymałości samochodów w symulacjach różnych kolizji organizacja testuje i ocenia także technologie służące zapobieganiu wypadkom.