Nowe Audi A6 Avant TFSI e quattro: duże kombi z hybrydą plug-in

Audi A6 Avant doczekało się w wersji hybrydowej typu plug-in. Nowe Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro ma systemową moc 367 KM, a jego napęd to połączenie zalet spalinowego silnika 2.0 TFSI o mocy 252 KM i silnika elektrycznego. Motor elektryczny oraz sprzęgło zintegrowane są z siedmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów S tronic, która do przeniesienia momentu obrotowego do napędu quattro wykorzystuje technikę ultra. Audi A6 Avant PHEV otrzymuje w ten sposób wydajny i stale dostępny napęd na cztery koła o wysokim stopniu przyczepności i dynamiki.

Zasięg Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro wyłącznie na silniku elektrycznym to maksymalnie 51 km (wg norm WLTP). Samochód od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,7 sekundy. Jego prędkość maksymalna to 250 km/h – w trybie wyłącznie elektrycznym prędkość maksymalna ograniczona jest do 135 km/h.

Autonomiczny – zarządzanie napędem i predyktywna strategia działania

Napęd w modelu Audi PHEV został zaprojektowana tak, by klienci mogli wykonywać większość codziennych operacji w trybie jazdy elektrycznej, a tym samym przy zerowej lokalnej emisji. Kierowca wybierać może między trzema trybami jazdy: „EV” dla jazdy całkowicie elektrycznej, „Hybrid” dla efektywnego połączenia obu typów napędów i „Hold” w celu oszczędzania energii elektrycznej dostępnej w danym momencie.

W trybie „Hybrid” układ zapewnia maksymalną wydajność i maksymalnie długi czas jazdy na napędzie elektrycznym, by ostatni etap podróży przed dotarciem do miejsca docelowego pokonać wyłącznie w trybie elektrycznym – akumulator jest w razie potrzeby ładowany wcześniej przez silnik spalinowy. Predyktywny asystent wydajności zajmuje się tu dokładnym planowaniem tego etapu podróży. W tym celu wykorzystuje dużą ilość informacji pozyskiwanych m.in. z systemu nawigacji, uwzględnia różne zdarzenia drogowe, styl jazdy kierowcy oraz dane pozyskiwane z czujników pojazdu, kamery i radaru.

Połączony i komfortowy – wyposażenie do ładowania i zarządzanie ładowaniem

By zarządzać ładowaniem i wstępną klimatyzacją wnętrza jeszcze przed ruszeniem
w drogę, klienci używać mogą aplikacji myAudi. System klimatyzacji współpracuje
z wysoce wydajną pompą ciepła wykorzystującą ciepło odpadowe pochodzące z podzespołów napędu elektrycznego. Na publicznych stacjach ładowania klienci mogą naładować baterie z mocą 7,4 kW przy pomocy standardowego kabla mode 3. Litowo-jonową baterię naładować można w ten sposób w ok. 2,5 godziny. Specjalna karta Audi e-tron Charging Service daje dostęp do ponad 140 000 publicznych punktów ładowania w 24 krajach Europy. Aplikacja myAudi wyposażona jest w planer podróży pokazujący gdzie takie punkty się znajdują.

Litowo-jonowa bateria, umieszczona w tylnej części pojazdu, ma pojemność 14,1 kWh energii. Zamontowano ją w ten sposób, by przedział bagażowy mimo to zapewniał dużo, łatwo dostępnej przestrzeni. Standardowo, pojemność bagażnika to 405 litrów. Podłoga jest płaska, nie ma żadnych stopni. Oznacza to, że nawet duże i nieporęczne przedmioty mogą być w nim łatwo umieszczone i przewożone. Po złożeniu oparć tylnej kanapy pojemność bagażnika wzrasta do 1435 litrów.

Elegancki i sportowy

W Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro standardowo znajdziemy zewnętrzny pakiet stylistyczny S line, czarny pakiet stylistyczny, czarne obudowy lusterek zewnętrznych i przyciemniane szyby. Wszystko to nadaje autu wyjątkowo dynamicznego wyrazu. Reflektory przednie Matrix LED, sportowe fotele, czterostrefowa automatyczna klimatyzacja, Audi virtual cockpit, sportowe zawieszenie, 19-calowe felgi i czerwone zaciski hamulców dopełniają gamy rozbudowanego wyposażenia standardowego.

Więcej informacji na temat nowego Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro na www.audi.pl

źródło: AUDI