Na wznoszącej fali

Spółka Mercedes-Benz Polska odnotowała w 2015 roku obroty w wysokości 3744 mln złotych, co oznacza 18,1-procentowy wzrost w porównaniu do 2014 roku. To najlepszy wynik w historii firmy

W ubiegłym roku klienci Mercedesa zarejestrowali 9340 aut osobowych, a to przekłada się na wzrost sprzedaży o 24,6 proc. – najlepszy wśród marek premium. W 2015 roku zadebiutowało wiele modeli, m.in. Mercedes-Maybach Klasy S, CLA Shooting Brake, GLE Copué, GLC (następca Klasy GLK), C Coupé, S Cabrio. Swoją premierę miało też kilka aut z rodziny AMG: GT, C 63, S 65 Cabrio oraz AMG Sport: C, GLE, GLE Coupé. Warto podkreślić, że Mercedes-AMG ma za sobą rekordowy rok – jego sprzedaż wzrosła ponad dwukrotnie. Najpopularniejszym modelem 2015 roku była Klasa C. Auto to, nagrodzone tytułem World Car of the Year, znalazło w Polsce aż 1376 nabywców i zostało liderem segmentu. Niewiele mniejszym zainteresowaniem cieszyły się GLA i CLA. Te znakomite dane przedstawił na konferencji prasowej 17 lutego prezes Mercedes-Benz Polska Niels Kowolik, który w naszym kraju osiągnął wszystkie zakładane cele i wkrótce obejmie stanowisko szefa portugalskiego oddziału koncernu.

Z dużą satysfakcją zaprezentował przedstawicielom mediów najnowszy, szczególnie ważny dla firmy model Klasy E. Trudno w kilku zdaniach wyliczyć wszystkie innowacje techniczne, które zapewniają nieznany dotąd poziom komfortu i bezpieczeństwa, a jednocześnie wspomagają kierowcę. Ważne uzupełnienie stanowi niespotykana koncepcja obsługi multimediów oraz funkcji pojazdu. Muskularna limuzyna może poszczycić się rekordowo niskim współczynnikiem oporu powietrza. Ustanawia też nowe standardy w zakresie wydajności, a jej wielokomorowe zawieszenie pneumatyczne gwarantuje wyjątkowy komfort i dynamikę jazdy.