Grupa AUTO1 sprzedała w zeszłym roku w Europie niemal 600 tys. samochodów używanych

Grupa AUTO1, która została założona w 2012 r. w Berlinie, a od ośmiu lat działa w Polsce, jest obecnie największą platformą internetowej sprzedaży samochodów używanych w Europie. W styczniu tego roku przekroczyła magiczną granicę 3 mln sprzedanych aut od początku swojego funkcjonowania, a w 2021 r. sprzedała ponad 555 tys. samochodów za pośrednictwem swojej platformy AUTO1.com

Od momentu kiedy założyciele Grupy AUTO1, Christian Bertermann i Hakan Koç, stworzyli swój rewolucyjny koncept, rozpoczęła się transformacja procesów kupna i sprzedaży aut używanych w Europie. Ciekawostką jest, iż narodziny idei sprzedawania samochodów online zainicjował fakt, że któregoś dnia babcia Christiana poprosiła go o pomoc w sprzedaży starego Mercedesa 190D. To wydarzenie pomogło Christianowi oraz Hakanowi odkryć wiele problemów, z którymi borykają się sprzedawcy samochodów używanych. Od lutego 2021 r. Grupa AUTO1 jest notowana na giełdzie we Frankfurcie, a sama firma jest największym sprzedawcą aut używanych online w Europie, działającym w ponad 30 krajach i współpracującym z ponad 60 tys. dealerów. W 2020 r. firma osiągnęła przychód w wysokości 2,83 mld Euro. W czasie swojego istnienia Grupa AUTO1 dokonała także prawdziwego przełomu technologicznego na rynku aut używanych, za sprawą rewolucyjnych rozwiązań cyfrowych, dzięki którym dealerzy mogą digitalizować swoją działalność.

W Polsce Grupa AUTO1 zatrudnia obecnie ponad 400 pracowników i posiada cztery biura: w Lublinie, Katowicach, Szczecinie i Warszawie. Biuro w stolicy pełni też rolę siedziby głównej całego obszaru Centralnej i Wschodniej Europy, który obejmuje 11 (oprócz Polski) krajów: Bośnię i Hercegowinę, Chorwację, Czarnogórę, Czechy, Estonię, Litwę, Łotwę, Macedonię Północną, Serbię, Słowację i Ukrainę. Grupa AUTO1 rozpoczęła swoją działalność w Polsce osiem lat temu, uruchamiając jako pierwszą na polskim rynku markę AUTO1.com, skierowaną do segmentu biznesowego. Platforma internetowa AUTO1.com, dzięki której dealerzy, firmy leasingowe i wypożyczalnie samochodów mogą szybko i łatwo sprzedawać swoje samochody przez Internet, wywróciła rynek samochodów używanych do góry nogami. Ponadto, zainteresowani klienci mogą korzystać z całego rynku europejskiego oraz potencjału oferowanego przez markę konsumencką wirkaufendeinauto.de z 400 punktami odbioru (samochody sprzedawane przez klientów prywatnych). W AUTO1.com wszystko dzieje się 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, w całej Europie. Dzięki aukcjom na AUTO1.com polscy sprzedawcy uzyskali nieograniczony dostęp do rynków Europy Zachodniej. Pandemia COVID-19 sprawiła, że również Polacy szczególnie docenili zalety tej internetowej platformy sprzedaży samochodów.

– Mimo niedoboru nowych samochodów oraz silnych wahań kursów walut widzimy rosnące zainteresowanie wykorzystaniem naszej platformy sprzedaży polskich samochodów do partnerów z całej Europy. AUTO1.com posiada ponad 60.000 aktywnych partnerów, którzy codziennie poszukują aut dla swoich działalności gospodarczych. W tym roku wielu z nich po raz pierwszy zdecydowało się na pozyskanie samochodów z Europy Wschodniej. Dla polskich firm była to również pierwsza okazja do sprawdzenia alternatywnych form sprzedaży do klienta detalicznego. Wierzymy, że prostota tego rozwiązania, eliminacja ryzyk związanych z rękojmią – szczególnie w kontekście jej znaczącego rozszerzenia – spowoduje, że taka forma sprzedaży wpisze się na stałe do wachlarza stosowanych rozwiązań – powiedział Piotr Baranowicz, Vice President w Grupie AUTO1 na Europę Środkowo-Wschodnią.

Nowością w portfolio produktów AUTO1.com jest EVA app – innowacyjna, w pełni zintegrowana platforma wyceny samochodów używanych działającą w systemach Android i iOs oraz online. Od teraz dealerzy mogą nie tylko wyceniać swoje samochody na urządzeniach mobilnych, ale także zmieniać ceny, przyjmować oferty lub ponownie wprowadzać samochód na aukcję. Dzięki tym cechom aplikacja AUTO1 EVA jest określana najbardziej zaawansowaną aplikacją remarketingową w europejskim przemyśle motoryzacyjnym.

W Polsce coraz bardziej na popularności zyskuje także konsumencka marka Grupy AUTO1 – Autohero, salon internetowy, w którym klienci mogą kupić używany samochód, następnie zlecić jego dostawę, a na koniec dostarczyć je bezpośrednio do domu.

Wojciech Gryciuk