Elektryczna OMODA 5 – polska premiera już blisko

Premiera OMODY w Polsce zbliża się wielkimi krokami. Początkowo była mowa tylko o modelu spalinowym w pierwszej kolejności, jednak teraz chiński producent potwierdził, że model elektryczny zadebiutuje w tym samym czasie – oba z nowym, odświeżonym wnętrzem. Spalinowa OMODA 5 zdobyła komplet gwiazdek w teście bezpieczeństwa Euro NCAP – wariant elektryczny również stawia przede wszystkim na bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów.

„Widzimy, że zainteresowanie autami elektrycznymi w Polsce jest coraz większe. Dlatego zdecydowaliśmy się wprowadzić na polski rynek obie wersje OMODY 5 jednocześnie. Wiemy, że elektromobilność jest przyszłością i naszym celem jest zagwarantowanie jej jak najszerszemu gronu odbiorców. Dlatego elektryczna wersja OMODY 5 będzie zapewniała wyposażenie oraz bezpieczeństwo na najwyższym pozimie i jednocześnie bardzo atrakcyjną cenę” – podkreśla Eric Zheng, dyrektor krajowy OMODA w Polsce.

OMODA 5 była projektowana przy współpracy europejskich inżynierów w centrum rozwojowym marki pod Frankfurtem. Auto zostało zbudowane pod kątem europejskich odbiorców – pod kątem designu, ale również z uwzględnieniem wyższych limitów prędkości w Europie niż w Chinach. Dlatego auto zostało wyposażone w liczne, nowoczesne systemy bezpieczeństwa oraz mocną konstrukcję.

Nadwozie elektrycznej OMODY 5 jest w 78 proc. zbudowane ze stali o wzmocnionej wytrzymałości. Została ona skonstruowana w taki sposób, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. Z kolei akumulatory wykorzystywane w aucie zapewniają nie tylko długą żywotność baterii oraz możliwość szybkiego ładowania, ale również zwiększone bezpieczeństwo w razie wypadku. Zaprojektowano je tak, aby wytrzymywały wysokie temperatury oraz zabezpieczenie przed wybuchem w przypadku pożaru.

Nowoczesne systemy bezpieczeństwa

Aby jednak do wypadku nie doszło, OMODA E5 została wyposażona w liczne systemy bezpieczeństwa, które ograniczają zagrożenie na drodze do minimum – auto jest wyposażone w inteligentny system wspomagania jazdy na poziomie L2.5. Oznacza to aż 15 zaawansowanych systemów bezpieczeństwa. Są to m.in. asystent pasa ruchu, wykrywanie martwego pola, awaryjne utrzymywanie pasa ruchu, adaptacyjny tempomat, asystent jazdy w korku oraz system zapobiegania opuszczania pasa ruchu.

Jak podkreśla Peter Matkin, główny inżynier OMODA, bezpieczeństwo było priorytetem podczas projektowania auta. „OMODA E5 przeszła rygorystyczne testy bezpieczeństwa i otrzymała prestiżową 5-gwiazdkową ocenę bezpieczeństwa od China New Car Assessment Program (CNCAP). Ponadto jesteśmy obecnie w trakcie uzyskiwania oceny bezpieczeństwa Euro NCAP na rok 2024, co jeszcze bardziej umacnia nasze zaangażowanie w zapewnianie bezpiecznego i niezawodnego wyboru kierowcom na całym świecie” – podkreśla Matkin.

Model spalinowy przeszedł już testy zderzeniowe w Europie i otrzymał maksymalną ocenę, czyli 5 gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP.

Premiera obu modeli w Polsce jest zaplanowana na pierwszą połowę 2024 roku.

źródło: Omoda