Auto dla biznesu

ManagerOnline

Czym się kierować rozważając wybór floty samochodowej w firmie i jakie parametry uwzględniać?

Odpowiedź jest prosta i krótka: potrzebami firmy – wyjaśnia Pawel Powalski, PR & Communications Manager NSCEE Communications. Warto je dobrze zidentyfikować i określić również wybierając konkretny model samochodu. Od wielkości auta, poprzez rodzaj silnika, aż po stylistykę i jakość proponowanych rozwiązań – nowoczesna flota dzisiaj jest wręcz szyta na miarę. Duże znaczenie mają także niskie koszty użytkowania, np.: super ekonomiczne silniki Diesla w naszych modelach QASHQAI lub X-TRIAL są bardzo cenione przez firmy, które wybrały Nissana.

Wsparcie w obsłudze floty – niezależnie od jej wielkości – gwarantowane przez partnera oraz optymalna oferta w zakresie obsługi i finansowania parków samochodowych są równie ważnymi aspektami, jak rozwiązania technologiczne. A biorąc pod uwagę zagadnienia wizerunkowe i marketingowe, to auta o wyróżniającej się stylistyce, wyposażone w najnowsze rozwiązania technologiczne i niezawodne w działaniu mogą podkreślać atrybuty marki czy firmy. Coraz ważniejszym aspektem są również rozwiązania dotyczące ochrony środowiska, czy platformy nowych usług, np. car-sharing. Modele w stu procentach elektryczne, jak np. Nissan LEAF, są też częściej obiektem zapytań i zainteresowania firm.

Czego potrzebują duże, średnie i małe firmy w tym zakresie?

Na pewno różnych parametrów technicznych, które zawsze muszą być dostosowane do specyfiki i potrzeb organizacji. Modele wybierane jako samochody firmowe powinny być niezawodne i to jest kryterium wspólne dla wszystkich podmiotów. Pozostałe oparte są już na analizie potrzeb poszczególnych organizacji. Dealerzy i partnerzy Nissana są jednocześnie ekspertami, którzy doradzą rozwiązania flotowe optymalne dla każdej firmy, łącznie z kwestiami dotyczącymi finansowania. A marka Nissan, dzięki bardzo szerokiej gamie produktowej, od małego miejskiego samochodu, poprzez najpopularniejszego w Europie crossovera, aż po przełamującego standardy elektrycznego LEAF-a, jest w stanie odpowiedzieć na potrzeby każdej firmy i zbudować efektywną flotę, niezależnie od jej wielkości.

Samochód jako narzędzie motywacyjne, idealnie dobrany do potrzeb zawodowych i prywatnych, czyli jaki?

Zdaniem Pawła Powalskiego, powinien być dostosowany do potrzeb organizacji, ale i oczekiwań pracowników. Coraz częściej przy wyborze floty uwzględniane są potrzeby i preferencje poszczególnych osób, dla których auto jest przecież narzędziem codziennego użytku, również po godzinach pracy. Pasje, potrzeby rodzinne, styl życia – do wszystkich tych czynników można dobrać optymalne rozwiązanie i konkretny model. Przenosząc to np. na propozycje marki Nissan, mamy wyjątkowe, bardzo funkcjonalne i dynamiczne auta właściwie w każdym segmencie. Wysoki komfort jazdy, najbardziej zaawansowane technologie zapewniające bezpieczeństwo, czy wreszcie ich uniwersalność dobrze sprawdzą się zarówno jako samochód służbowy, jak i rodzinny, czy pozwalający na realizację życiowych pasji po godzinach pracy. Coraz częściej klienci flotowi szukają właśnie takich rozwiązań, a nie typowych propozycji, jak np. wersja kombi czy sedan, dominujących na rynku. Jeśli dodamy do tego bardzo dobrą ofertę serwisową, którą zapewnia Nissan, i dogodne warunki finansowania zakupu, to zarówno Qashqai, jak i X-Trail czy Micra mogą stanowić bardzo dobre rozwiązanie jako auto dla biznesu.