Trzy razy Renault

Na miejsce prezentacji trzech nowych modeli Renault wybrało pięciogwiazdkowy Heron Live Hotel w Gródku nad Dunajcem

Hotel stanowi doskonały przykład zmian, jakie zachodzą w tej branży w naszym kraju. Okazuje się, że warto zainwestować w luksusowy obiekt z dala od dużych aglomeracji. W takim miejscu można naprawdę odpocząć, korzystając z bogatej oferty SPA, żeglując i ciesząc oczy pięknem krajobrazu. Można tam pojechać z rodziną nowym kompaktowym minivanem Scénic. Jest to auto godne uwagi z wielu powodów. Warto przypomnieć, że właśnie Renault 20 lat temu stworzył koncepcję kompaktowego minivana, a pierwszy Scénic został okrzyknięty samochodem roku 1997. O sukcesie modelu najlepiej świadczy 5 mln sprzedanych egzemplarzy. Nowy model – w wersji krótkiej – zaprezentowano po raz pierwszy podczas Salonu Samochodowego w Genewie w marcu tego roku, dwa miesiące później miała miejsce premiera wersji przedłużonej. Na pierwszy rzut oka widać, że to auto na miarę XXI wieku. A jednocześnie pojazd zachowuje wszystkie cechy, które zadecydowały o sukcesie tego modelu: liczne możliwości aranżacji wnętrza, przestronność, ergonomię, liczne schowki, itp. Nie sposób nie zwrócić uwagi na… 20-calowe koła, jak w wystylizowanych pojazdach sportowych. Co więcej – to jedyny rozmiar stosowany dla całej gamy. W związku z tym producent oferuje odpowiednie opony 20-calowe w cenie standardowych. Gama silników obejmuje dwa benzynowe i sześć wysokoprężnych, w tym nowość: diesel wyposażony w technologię Hybrid Assist.

Renault2

Generalnie Renault wyposaża swoje auta w technologie typowe dla wyższych segmentów: liczne elementy wyposażenia zwiększające poziom bezpieczeństwa i komfortu oraz możliwości zmiany aranżacji wnętrza, rekordowo duża objętość bagażnika i schowków. Na marginesie – objętość bagażnika w dłuższym Scénicu jest największa w tym segmencie. System Multi-Sense umożliwia dostęp do pięciu stylów jazdy: neutral, sport, comfort, perso i eco. R-LINK 2 posiada pionowy ekran o przekątnej 8,7 cala. Z kolei system One Touch Folding, przejęty z nowego Espace, umożliwia złożenie jednym ruchem tylnych siedzeń w celu uzyskania płaskiej podłogi. Zarówno w wersji krótkiej, jak i przedłużonej nowy Scénic ma przyciągnąć nabywców trzech poprzednich generacji tego modelu, wiernych marce. Czwarta generacja zamierza także podbić serca nowych klientów, przyciągając ich uwagę designem i parametrami użytkowymi.

Goście prezentacji Renault w hotelu Heron – wśród których znalazła się spora grupa miłośników tej marki dobrze znanych z mediów (m.in. Katarzyna Glinka, Aleksandra Nieśpielak, Julia Pietrucha i Hirek Wrona) – mieli okazję przetestować jeszcze jedno nowe auto: Mégane Grand Coupé. Samochód ma wyrazistą, sportową sylwetkę. W odróżnieniu od typowych, dwudrzwiowych coupé, to jednak wygodny trójbryłowy sedan, w którym dobrze czuje się zarówno zwolennik dynamicznej jazdy, jak i jego rodzina… Grand Coupé został zaprojektowany równolegle z nowym Mégane, wprowadzonym na rynek na początku roku 2016, ale pojawi się w sprzedaży dopiero w grudniu. Auto ma rekordowo przestronne wnętrze i duży bagażnik. Bogate wyposażenie – podobnie jak przypadku Scénica – kojarzy się z wyższym segmentem. Smukła sylwetka dowodzi klasy designerów, którzy starannie dobrali proporcje między powierzchnią szyb i nadwozia: 1/3 do 2/3. Samochód ma największy w swoim segmencie rozstaw przednich i tylnych kół, wynoszący 1,57 m. Obręcze o rozmiarach do 18 cali podkreślają wizualnie stabilność auta. Montowane standardowo (w zależności od wersji) chromowane elementy ozdobne – jak np. grill przedni, boczne listwy, wstawki w zewnętrznych klamkach drzwi, końcówka wydechu – podkreślają zadziorny charakter samochodu. W wyższych wersjach wyposażenia dostępny jest duży, panoramiczny (otwierany w części przedniej) szklany dach. Nowe premiery potwierdzają, że zapowiadana przez prezesa Aliansu Renault- Nissan Carlosa Ghosna ofensywa modelowa francuskiego koncernu nie traci impetu. Przed nami kolejne premiery.