Sukcesy Mercedesa

Pod względem wzrostu przychodów i sprzedaży samochodów Mercedes świętuje sukcesy zarówno w Polsce, jak i na świecie

W trakcie uroczystego śniadania prasowego Mercedes-Benz Polska podsumował wyniki swojej działalności za rok 2016. Obroty spółki wyniosły5137 mln zł, co przełożyło się na 37-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim. Tak więc 2016 r. był kolejnym rekordowym rokiem w historii firmy.

Lider segmentu Premium

O tym, że Mercedes ma się coraz lepiej, świadczą przede wszystkim wyniki sprzedaży. Od stycznia do grudnia 2016 r. do miłośników tej marki na całym świecie trafiło 2 083 888 samochodów. Po dodaniu Smartów daje to wynik 2 228 367 pojazdów i pierwsze miejsce w świecie wśród aut klasy Premium. W Polsce Mercedes również odnosi spektakularne sukcesy. W minionym roku zarejestrowano 12 019 samochodów osobowych z gwiazdą na masce, co daje najwyższy, bo 36-procentowy wzrost sprzedaży wśród marek Premium. Jeśli do rejestracji samochodów osobowych doliczymy samochody dostawcze z homologacją osobową (Citan, Vito, Marco Polo, Sprinter), to Mercedes z liczbą 12 679 zarejestrowanych aut wchodzi na najwyższe miejsce na podium. Co ciekawe, Polska jest czwartym rynkiem, po Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech, sprzedaży sportowej marki Mercedesa, czyli AMG. W 2016 r. Polacy kupili 1108 sztuk Mercedesów AMG, wśród nich najpopularniejsze to GLE 43 AMG Coupé, A 45 AMG i G 63 AMG. W ubiegłym roku Mercedes zaprezentował wiele nowych modeli, między innymi klasę E w wersji sedan, kombi (również w wersji AMG), kabriolet klasy C, GLC Coupé, klasę S – Maybacha Guard, S 600 Maybach Pullman Guard, S ze składanym dachem, AMG GT R oraz AMG GT Roadster/GT C Roadster.

Modernizację przeszły modele CLA, GL/GLS, SLK/SLC oraz SL. Klienci najczęściej kupowali klasę C (1850 aut). Niewiele mniejszym zainteresowaniem cieszyły się modele GLA oraz klasa E. Rekordowy rok na świecie ma również za sobą sportowa marka AMG. Klienci na całym świecie kupili prawie 100 tys. takich samochodów, co oznacza 44-procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem 2015, a to z kolei przekłada się w ciągu ostatnich dwóch lat na ponad dwukrotny wzrost sprzedaży AMG. Poza nowymi modelami z rodziny 43 AMG głównymi czynnikami ubiegłorocznego wzrostu były: klasa GLE Coupé oraz najmocniejsze odmiany aut kompaktowych. Dużą popularnością cieszył się także nowy C 63 AMG Coupé. Największymi rynkami zbytu Mercedes-AMG były USA, Niemcy i Chiny.

Ciężarówki i ubezpieczenia

Liczba rejestracji nowych samochodów dostawczych marki Mercedes-Benz zwiększyła się o 25,5 proc., do 6543 pojazdów, a głównym motorem wzrostu jest Sprinter (4163 sprzedanych egzemplarzy). Jeśli chodzi o sprzedaż samochodów ciężarowych, to z wynikiem 3842 pojazdów udało się Mercedesowi osiągnąć 15,1-procentowy udział w rynku. Mercedes z sukcesem prowadził również sprzedaż produktów ubezpieczeniowych obejmujących pokrycie kosztów napraw gwarancyjnych do czterech lub pięciu eksploatacji włącznie – w ramach Pakietu Gwarancyjnego (z nowym pojazdem) lub Pakietu Komfort (dla pojazdów w okresie gwarancji).W sumie w 2016 r. sprzedano ponad 8500 pakietów.

Dużym zainteresowaniem cieszył się także program lojalnościowy „Karta klienta”, przeznaczony dla właścicieli pojazdów klas A, B, C, E, GLK oraz M starszych niż cztery lata. Obecnie korzysta z niego 25 tys. aktywnych uczestników, którzy otrzymują nawet 30 proc. rabatu na usługi serwisowe w autoryzowanej sieci serwisowej Mercedesa. Bardzo udany rok odnotowano również w zakresie sprzedaży Oryginalnych Części Zamiennych. W segmencie samochodów osobowych wzrosła o 18 proc. Z roku na rok rośnie zainteresowanie informacją o częściach na stronach internetowych MB oraz na platformie WebParts przeznaczonej dla stałych partnerów biznesowych – warsztatów niezależnych. Rok 2016 był dla sieci dealerskiej samochodów osobowych jednym z najbardziej udanych w historii marki w Polsce. Przełożyło się to na konkretne inwestycje prowadzone w 2016 r., które przekroczyły budżet 70 mln zł. Otwarte zostały dwa nowe salony – we Wrocławiu i w Kaliszu. Ta pierwsza inwestycja jest jedną z największych i najnowocześniejszych stacji dealerskich w Polsce. W końcowej fazie budowy znalazł się również nowy salon Grupy Zasada. Jego otwarcie zaplanowane jest na ten rok. Wygląda na to, że 2017 r. zapowiada się dla Mercedesa równie dobrze co ubiegły. Niewątpliwą atrakcją spotkania prasowego była europejska premiera nowej klasy E w przełajowej wersji All-Terrain.