Mazda z silnym wzrostem w pierwszym kwartale bieżącego roku fiskalnego

Mazda Motor Corporation ogłosiła wyniki finansowe i sprzedażowe za pierwszy kwartał bieżącego roku fiskalnego raportując globalną sprzedaż 309 tys. pojazdów w okresie od 1 kwietnia do 30 czerwca, osiągając ten sam rezultat, co w analogicznym okresie ubiegłego roku.

W Europie sprzedaż w pierwszym kwartale wzrosła o 12% rok do roku, z wynikiem 49 000 pojazdów, napędzana popytem na Mazdę CX-30, Mazdę CX-5 i Mazdę 2[1]. Udział w rynku wzrósł o 0,1 punktu procentowego rok do roku do 1,2%. Niemcy i Wielka Brytania, największe dla Mazdy rynki w regionie, sprzedały odpowiednio 12 000 i 7000 egzemplarzy. Wolumen sprzedaży Mazdy w Ameryce Północnej wzrósł o 14% do 146 000 sztuk pojazdów, osiągając najwyższą w historii sprzedaż w pierwszym kwartale. Chiny, największy dla Mazdy rynek w Azji, odnotowały sprzedaż na poziomie 18 000 sztuk, co oznacza spadek o 9%. W Japonii, na rodzimym rynku Mazdy, sprzedaż osiągnęła 29 000 egzemplarzy.

W pierwszym kwartale bieżącego roku fiskalnego Mazda odnotowała sprzedaż netto w wysokości 1 bln 205,6 mld jenów (7,2 mld euro*) i zysk z działalności operacyjnej w wysokości 50,4 mld jenów (300 mln euro*), co stanowi wzrost o 68% w porównaniu z rokiem poprzednim. Przychód netto wyniósł 49,8 mld jenów (296,4 mln euro*).

Stałe monitorowanie otoczenia biznesowego pozwala w perspektywie pełnego roku fiskalnego kończącego się w marcu 2025 r. na niezmienne prognozowanie sprzedaży netto w wysokości 5 bln 350 mld jenów (33 mld euro*), zysku operacyjnego w wysokości 270 mld jenów (1,6 mld euro*) i przychodów netto w wysokości 150 miliardów jenów (925,9 mln euro).

Mazda będzie nadal monitorować otoczenie gospodarcze, trendy w popycie na samochody na różnych rynkach oraz przyszły rozwój zróżnicowanych czynników mających wpływ na działalność. Naszym celem jest stały postęp w zakresie elektryfikacji i tworzenia wartości w przyszłości.

Źródło: Mazda