Efekty ofensywy

Ofensywa modeli Grupy Renault przynosi znakomite efekty. Grupa, w skład której wchodzi też Dacia, osiągnęła rekordowy wynik sprzedaży: w 2015 roku w Polsce sprzedała 41 433 nowych samochodów, o 3633 więcej niż rok wcześniej

W przypadku marki Renault był to wzrost o 14,9 proc., a Dacii – o 1,3 proc. Udział obu marek w krajowym rynku wyniósł 10,13 proc. W skali globalnej to kolejny sukces najwybitniejszego managera branży motoryzacyjnej Carlosa Ghosna, który stoi na czele Aliansu Renault Nissan. Nie sposób też nie wspomnieć o designerze odpowiedzialnym za nową linię koncernu, Laurensie van den Ackerze. Świetne wyniki w Polsce to rodzaj premii za przemyślaną strategię sprzedażową, ale też stabilną politykę kadrową spółki.

– Mam nadzieję, że nasze nowości – Talisman, Mégane, Espace i Kadjar oraz kolejne premiery, które wkrótce zaprezentujemy – przełożą się na jeszcze lepszy wynik Renault w tym roku – powiedział Grzegorz Zalewski, dyrektor generalny Terytorium East. Liderem sprzedaży pozostaje Clio, które znalazło 7467 nabywców. Na drugim miejscu znalazł się flagowy model Mégane – 3570 sztuk. W marcu tego roku pojawi się nowy Mégane. Bardzo dobry wynik osiągnął także Captur, który znalazł 2481 nowych właścicieli. Warto też odnotować kolejny rekord grupy – sprzedaż do firm w 2015 roku osiągnęła rekordowe 29 411 szt. aut osobowych i dostawczych.

W przypadku marki Renault wzrost wyniósł 16,2 proc. w porównaniu z 2014 rokiem. Tym samym Renault znalazło się we flotowej pierwszej piątce. Co więcej, Renault zajmuje drugie miejsce na rynku samochodów dostawczych w Polsce, z udziałem 15,3 proc. Obie marki Grupy Renault mają 18,5 proc. udziału w polskim rynku samochodów dostawczych.