BMW X1 M35i xDrive na szczycie gamy modelowej

BMW zaprezentowało usportowioną wersję swojego kompaktowego SAV-a. Nowe BMW X1 M35i xDrive jest odpowiedzią na oczekowiania wymagających klientów, pragnących poczuć magię radości z jazdy, typową dla modeli spod znaku M.

Usportowiony samochód o typowej dla M charakterystyce plasuje się na szczycie gamy modelowej nowego BMW X1. Nowe BMW X1 M35i xDrive rozszerza koncepcję kompaktowego Sports Activity Vehicle (SAV) oferującego spontaniczną radość z jazdy, typową dla M dynamikę, zwinność i precyzję prowadzenia. Jego czterocylindrowa jednostka napędowa pochodzi z nowej modułowej generacji silników BMW Group Efficient Dynamics i dzięki technologii M TwinPower Turbo osiąga maksymalną moc 221 kW (300 KM) w Europie i aż 233 kW (317 KM) w USA i na innych wybranych rynkach.

Nowe BMW X1 M35i xDrive przyspiesza od 0 do 100 km/h w  5,4 s. Prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h. Specjalny układ jezdny M, który po raz pierwszy w usportowionym modelu obejmuje również opcjonalny pływający układ hamulcowy M, a także inteligentny napęd na wszystkie koła BMW xDrive zapewniają doskonałe właściwości jezdne. Bardziej drapieżny charakter nowego BMW X1 M35i xDrive jest wyraźnie zauważalny zarówno na zewnątrz, jak i we wnętrzu. Nowy topowy model ma ekskluzywną stylistykę i wyposażenie w wersji pierwotnie zarezerwowanej dla samochodów BMW M GmbH o wysokich osiągach. Obejmuje ono dwie pary końcówek rur wydechowych, a także opcjonalne fotele sportowe M z podświetlanym logo M.

Nowe BMW X1 M35i xDrive jest również pionierem w dziedzinie technologii cyfrowych. Jest on jednym z pierwszych modeli wyposażonych w nowy system BMW iDrive z funkcją „QuickSelect” i BMW Operating System 9. Nowe BMW X1 M35i xDrive zadebiutuje na rynku w październiku 2023 r. w USA. W Europie pojawi się w sprzedaży od listopada 2023 roku. Najwyższy model będzie produkowany wraz ze wszystkimi innymi wariantami nowego BMW X1, w tym w pełni elektrycznym BMW iX1, w zakładach BMW Group w Ratyzbonie.

Trakcja i zwinność na najwyższym poziomie: napęd na wszystkie koła BMW xDrive, mechaniczna blokada poprzeczna przedniej osi.

Inteligentny napęd na wszystkie koła BMW xDrive zapewnia rozdział momentu napędowego na przednie i tylne koła zawsze dostosowany do potrzeb. Jest stałe połączony z systemami regulacji układu jezdnego. Za pośrednictwem elektrohydraulicznego sprzęgła typu hang-on moment napędowy może być również w ciągu kilku milisekund przenoszony na tylne koła, co zapewnia zauważalny wzrost trakcji, stabilności jazdy i typowego sportowego charakteru BMW.

Napęd na wszystkie koła jest wspomagany przez mechaniczną blokadę mechanizmu różnicowego zintegrowaną z 7-biegową skrzynią Steptronic nowego BMW X1 M35i xDrive. Jest to blokada poprzeczna ograniczająca działanie mechanizmu różnicowego przedniej osi. Blokada w zakresie do 26% poprawia trakcję na nieutwardzonym terenie lub w niekorzystnych warunkach pogodowych, a także zwinność i dynamikę jazdy podczas sportowego pokonywania zakrętów.

Adaptacyjny układ jezdny M i sportowy układ kierownicy w standardzie.

W wyposażeniu standardowym nowego BMW X1 M35i xDrive znajduje się również adaptacyjny układ jezdny M. Obejmuje on amortyzatory sterowane mechanicznie zależnie od częstotliwości zapewniające zarówno zwinność, jak i komfort jazdy na długich dystansach. Skoki ciśnienia w amortyzatorach są łagodzone przez dodatkowe zawory działające po stronie odbicia. Łączy to komfortowe reakcje podczas kompensowania niewielkich nierówności nawierzchni ze sportową charakterystyką amortyzacji w dynamicznych sytuacjach drogowych.

Układ jezdny M tego usportowionego ma ponadto obniżone o 15 mm zawieszenie w porównaniu z innymi wariantami BMW X1. Sportowy układ kierowniczy, oferowany również w standardzie, obejmuje zależne od prędkości wspomaganie kierownicy Servotronic, a także bardzo bezpośrednią przekładnię zębatkową.

Ekskluzywne elementy sygnalizujące typowe osiągi M.

Nowe BMW X1 M35i xDrive będzie wyjątkiem w gamie modelowej kompaktowego SAV-a nie tylko ze względu na swoje doskonałe osiągi, ale także dzięki unikalnej stylistyce. Bardziej intensywnie niż kiedykolwiek dotąd w usportowionym samochodzie BMW M GmbH cechy stylistyczne dla M odzwierciedlają wybitnie sportowy charakter nowego topowego modelu.

Również we wnętrzu nowe BMW X1 M35i xDrive oferuje już w wyposażeniu standardowym zdecydowanie sportową atmosferę, której indywidualny urok można dodatkowo wzmocnić ekskluzywnymi opcjami, takimi jak fotele sportowe M. Charakterystyczne wskazania M na zakrzywionym wyświetlaczu BMW sprzyjają skupieniu się na sportowych wrażeniach z jazdy. W pełni cyfrowy zespół ekranów obejmuje wyświetlacz informacyjny o przekątnej 10,25 cala i wyświetlacz kontrolny o przekątnej 10,7 cala. Ponadto prawie wszystkie elementy wyposażenia dodatkowego oferowane w BMW X1 są również dostępne w najmocniejszej wersji kompaktowego SAV-a, aby zapewniać jeszcze większą radość z jazdy, komfort i indywidualność.

Wnętrze M, opcjonalnie z fotelami sportowymi M.

Kokpit M zapewnia intensywne wrażenia we wnętrzu. Oprócz deski rozdzielczej obitej Alcantarą, listew ozdobnych z ciemnego aluminium Hexacube, antracytowej podsufitki, listew progowych M, pedałów M i grafiki M wyświetlanej na zakrzywionym wyświetlaczu BMW i opcjonalnie również na wyświetlaczu BMW Head-Up obejmuje także kierownicę skórzaną M z łopatkami zmiany biegów.

Standardowe wyposażenie nowego BMW X1 M35i xDrive zawiera ponadto fotele sportowe z tapicerką z Sensateku i Alcantary w kolorze czarnym z kontrastującym niebieskim stebnowaniem. Fotele są opcjonalnie dostępne z tapicerką skórzaną Vernasca ze specjalnym diamentowym pikowaniem. Opcjonalnie można zamówić fotele sportowe M. Oferują one szeroki zakres elektrycznych opcji regulacji, w tym pamięć ustawień fotela kierowcy, zintegrowane zagłówki i podświetlane logo M w górnej części oparć.

Zdecydowanie sportowa atmosfera wnętrza idzie w parze z nieograniczoną funkcjonalnością. Oparcie tylnej kanapy nowego BMW X1 M35i xDrive dzielone jest w proporcjach 40:20:40, ma regulację nachylenia i funkcję składania. Opcjonalna regulacja wzdłużna tylnych siedzeń zapewnia jeszcze większą wszechstronność. Pojemność bagażnika można zwiększyć z 540 do 1600 l.