UC elektronicznym ID człowieka

Paweł Rychcik starszy kierownik produktu Netia SA

Różne metody komunikacji wspierającej użytkownika i dającej mu wybór najwygodniejszego sposobu kontaktu z rodziną, przyjaciółmi i współpracownikami są dziś dostępne w każdej dziedzinie życia. Dla firm, które chcą czerpać z tego korzyści, ważne jest zintegrowanie tradycyjnych metod, takich jak telefonia, ze współczesnymi narzędziami, takimi jak FB i website. Nadążenie za trendami w komunikacji przy standardowym modelu telko jest trudne i być może w perspektywie czasu skazane na porażkę z uwagi na adaptację wielopokoleniowych systemów ze światem IP. Aby nadążyć i wykorzystywać dzisiejsze media, należy zmienić środowisko pracy na takie, które zapewnia największą elastyczność oraz wprowadzanie zmian w jak najszybszym tempie. Nawiązuję tutaj do chmury, która umożliwia wirtualizację każdego rozwiązania, a poprzez API integruje się niemalże z każdym systemem. Chmurowe rozwiązania mają przewagę nad adaptacją istniejących rozwiązań i ich rozbudową, gdyż raz napisany interfejs, łączący chmurę z lokalizacją, obsłuży setki wdrożonych rozwiązań u wielu klientów. Efekt jest piorunujący, czas wdrożenia nowej metody komunikacji wraz z zarządzaniem treściami skraca się z miesięcy do kilku tygodni. To są realne oszczędności oraz skutecznie skrócony time2market. Cały czas mamy do czynienia ze zmianą pokoleniową użytkowników, których naturalnym i pierwszym wyborem komunikacji jest Unified Communications, w dowolnie definiowany sposób: FB, S4B, komunikatory itd. UC jest najbardziej spersonalizowanym narzędziem komunikacji, gdyż jest elektronicznym ID człowieka. Przykładem podejścia Omnichannel jest rozwiązanie NOWA NETIA, które dostarcza użytkownikowi dowolną usługę telefoniczną – komunikator, który działa na każdym urządzeniu (smartfon, PC) wraz z dotychczasowym numerem.