Rekordowe wyniki AUTO1.com w roku 2021 oraz na początku 2022

W 2021 r. AUTO1.com sprzedało ponad 555 tys. samochodów w segmencie B2B, z czego 153 tys. w Q4. Przychody w tym kwartale wzrosły o 85% r/r z 0,7 mld EUR do 1,3 mld EUR. W całym roku AUTO1.com zwiększyło przychody o 56% z 2,7 mld EUR do 4,2 mld EUR

AUTO1.com, największa w Europie platforma handlu samochodami używanymi, podsumowuje udany rok i prezentuje rekordowe wyniki za Q4, a także cały rok 2021. AUTO1.com sprzedało ponad 555 tys. samochodów w 2021 r. i zwiększyło przychody o 56% z 2,7 mld EUR do 4,2 mld EUR, a zysk brutto o 47% z 283 mln EUR do ponad 416 mln EUR. Ponad 74 tys. sprzedanych sztuk pochodziło od dostawców zajmujących się remarketingiem, co stanowi wzrost o ponad 46% w porównaniu z rokiem 2020. Tak dobre wyniki potwierdzają, że AUTO1.com jest wiodącą na rynku platformą e-commerce dla profesjonalistów zajmujących się handlem samochodami używanymi w Europie.

Bardzo pomyślnie dla AUTO1.com rozpoczął się takżw Q1 roku 2022- sprzedano ponad 155 tys. sztuk samochodów, co stanowi wzrost o 26% w porównaniu z Q1 roku 2021, w którym sprzedano 122 tys.

Co nowego

W 2021 r. platforma inwestowała w dalsze udoskonalanie swojej oferty produktów
i usług. Na początku roku strona AUTO1.com została ponownie uruchomiona z nową
treścią, nowymi funkcjami i lepszą użytecznością. W ubiegłym roku AUTO1.com nadal
inwestowało w usługi logistyczne i obsługę dokumentów, dzięki czemu kupowanie
samochodów z całej Europy okazuje się łatwiejsze niż kupowanie kolejnego
samochodu w okolicy. W 2021 r. sieć logistyczna wzrosła do ponad 300 partnerów
i wciąż kontynuuje swój rozwój, którego celem są najlepsze i najbardziej wydajne
trasy.

,,Rok 2021 był dla AUTO1.com i wielu z naszych ponad 60 tys. partnerów zajmujących się handlem samochodami rokiem silnego i pomyślnego wzrostu. Dzięki szerokiemu europejskiemu zasięgowi obejmującemu ponad 30 krajów europejskich, wzmacnianemu przez naszą unikalną platformę technologiczną oferującą największą w Europie pulę samochodów używanych, pozostajemy wiodącą platformą e-commerce do profesjonalnego handlu samochodami używanymi w Europie. Wciąż inwestujemy i jesteśmy w pełni zaangażowani w realizację naszej misji, jaką jest stworzenie najlepszego sposobu kupowania i sprzedawania samochodów online. Dzięki ponad 500 punktom dealerskim w Europie, połączonych silną siecią logistyczną, jesteśmy w stanie handlować tysiącami samochodów tygodniowo. W 2022 r. będziemy kontynuować naszą misję i nadal ciężko pracować na sukces naszych klientów” – powiedział Piotr Baranowicz, Vice President na Europę Środkowo-Wschodnią w Grupie AUTO1.

Ponadto, absolutnym priorytetem firmy pozostaje zwiększanie oferty ponad 30 tys. samochodów na AUTO1.com. W 2021 r. AUTO1.com rozszerzyło ofertę samochodów używanych poprzez wirkaufendeinauto.de i jej siostrzane marki, a także włączyło więcej partnerów B2B i transakcji do działalności remarketingowej. Pomimo tego, że w ubiegłym roku cała ta branża ucierpiała z powodu mniejszej liczby zwrotów z leasingu i mniejszej liczby wymian, AUTO1.com udało się zwiększyć swoją działalność w zakresie remarketingu o 46%.

Wiodąca pozycja w dziedzinie technologii w dalszym ciągu stanowi serce oferty firmy.
Aplikacja AUTO1 EVA została uruchomiona pod koniec 2020 r. i w pełni wdrożona w 2021 r. Obecnie jest to wiodąca aplikacja remarketingowa, która wspiera dealerów w całym procesie. AUTO1.com dodało również do swoich usług wskaźnik cen AUTO1, innowację, która zdobyła nagrodę 2021 Car Remarketing Award. Teraz dealerzy mogą korzystać z AUTO1 EVA, aby wyceniać każdą wymianę na atrakcyjnych poziomach cenowych, a tym samym zwiększać konwersję wymiany i liczbę klientów.

Również w 2021 r. AUTO1.com zawarło kilka dużych umów partnerskich B2B
i OEM, aby jeszcze bardziej udoskonalić ofertę dla wszystkich swoich klientów.

,,Jesteśmy bardzo dumni z osiągnięć, których udało nam się dokonać w 2021 r. Miarą naszego sukcesu jest nie tylko nasz wzrost, ale także przyjęcie wspaniałych partnerów z branży remarketingu, takich jak Volvo, czy Allane Mobility Group, którzy niedawno dołączyli do naszej platformy. Te partnerstwa pokazują potencjał, jaki możemy uwolnić dzięki naszym holistycznym produktom i usługom. Naszym najważniejszym celem na rok 2022 jest uzyskanie najlepszych cen dla naszych dealerów, aby jeszcze bardziej zwiększyć ich konwersję sprzedaży. Oczekujemy, że nasza jednostka biznesowa zajmująca się remarketingiem przyczyni się w przyszłości do ogólnego wzrostu naszej działalności i potencjału zaopatrzenia w całej Unii Europejskiej” – powiedziała Magdalena Kozłowska, Dyrektor Sprzedaży i Remarketingu na Europę Środkowo-Wschodnią w Grupie AUTO1.

Pozycjonowanie firmy

AUTO1.com jest największą w Europie platformą sprzedaży hurtowej samochodów używanych. Ponad 60 000 dealerów w ponad 30 krajach aktywnie wykorzystuje technologie i usługi AUTO1.com do digitalizacji swojej działalności związanej z samochodami używanymi. Kupujący mają dostęp do ponad 30 tys. sprawdzonych samochodów używanych różnych marek. Sprzedawcy, w tym dealerzy, producenci, firmy leasingowe i wypożyczalnie samochodów, mają możliwość cyfrowej sprzedaży pojazdów w sieci dealerskiej. Ogólnoeuropejska sieć logistyczna firmy z ponad 300 partnerami logistycznymi umożliwia również międzynarodowy handel po konkurencyjnych cenach. Wszystkie usługi są dostępne dla naszych partnerów 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu, na rynkowych warunkach zakupu, bez ukrytych opłat lub minimalnego zakupu. Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.auto1.com.

AUTO1.com GmbH jest częścią AUTO1 Group SE, wiodącej w Europie cyfrowej platformy
motoryzacyjnej do kupna i sprzedaży używanych samochodów online. Grupa AUTO1 SE, z siedzibą główną w Berlinie, działa w ponad 30 krajach i osiągnęła przychody w wysokości 4,8 mld EUR w 2021 r.

Wojciech Gryciuk