Worldline dostarczy Happy Pack terminale SoftPos

Firma Worldline, wiodący dostawca usług płatniczych, nawiązała współpracę ze spółką Happy Pack, która stworzyła i rozwija oprogramowanie automatyzujące nadawanie i odbiór przesyłek kurierskich. Worldline w ramach współpracy wyposaży punkty odbioru i nadawania paczek w innowacyjne terminale SoftPos

Happy Pack, dzięki partnerstwu z Worldline, otrzyma innowacyjne terminalne SoftPos, za pośrednictwem których możliwe będzie pobieranie opłat za nadawanie i odbieranie przesyłek kurierskich. Aplikacja SoftPos będzie zainstalowana na smart mobile terminalu Sunmi V2S. Urządzenie to jest kompletnym rozwiązaniem zastępującym komputer, skaner kodów, drukarkę i terminal płatniczy. Rozwiązanie zaproponowane w ramach partnerstwa Worldline i Happy Pack wprowadza wartość dodaną dla merchantów, którzy wykorzystując SoftPosa do transakcji bezgotówkowych, będą mogli powiększyć swój przychód o zysk z obierania i nadawania przesyłek.

Happy Pack jest spółką dostarczającą autorskie oprogramowanie e-happy.pack automatyzujące proces dostarczania i odbioru przesyłek kurierskich w punktach współpracujących z nimi partnerów. Obecna od 2020 roku pandemia koronawirusa przyspieszyła i tak dynamicznie rozwijającą się w ostatnim czasie branżę e-commerce, budując rosnące zapotrzebowanie na rynku usług kurierskich. Oprogramowanie e-happy.pack świetnie sobie z nim radzi wypełniając lukę. W całej Europie liczba nowych punktów PUDO regularnie wzrasta, odpowiadając tym samym na ogromne potrzeby branży e-commerce.

– Worldline jako leader usług płatniczych dużą uwagę przykłada do wspierania innowacyjnych rozwiązań. Tym bardziej cieszymy się z rozpoczęcia współpracy, zwłaszcza z tak pożądaną na rynku firmą, jaką jest Happy Pack. Postrzeganie Worldline przez firmy takie jak Happy Pack jako sprawdzonego partnera, który zapewni najwyższą jakość usług w obszarze płatności elektronicznych upewnia nas, że obraliśmy dobry kierunek  – mówi Artur Żymańczyk, Country Manager Poland Worldline.

– Aplikacja SoftPost firmy Worldline została wybrana ze wszystkich rozwiązań dostępnych na polskim rynku. Cieszymy się z nawiązanej współpracy i faktu, że polecamy bezpieczne i innowacyjne rozwiązania, które pomagają naszym partnerom rozwijać ich biznes – mówi Rafał Moryto, CEO Happy Pack.

Współpraca Happy Pack z Worldline ma na celu przede wszystkim dostarczanie korzyści w zakresie usług płatniczych w procesie nadawania i odbioru przesyłek kurierskich, co będzie z kolei wsparciem dla lokalnej przedsiębiorczości. Niezwykle istotny jest również fakt, że oferowana przez Happy Pack usługa, jest przyjazna nie tylko dla ludzi młodych, ale także dla seniorów, którzy na co dzień nie posługują się nowoczesnymi technologiami.

Polski rynek usług kurierskich jest jednym z najszybciej rozwijających się w Europie – tylko w 2020 roku osiągnął wolumen ok. 814 mln dostarczonych przesyłek, generując przychody w wysokości 10,7 mld zł. Eksperci szacują, że do końca 2023 roku wolumen dostarczanych paczek zwiększy się aż o 66%, osiągając wartość 16,2 mld zł.

***

Worldline jest globalnym liderem w branży paytech i partnerem technologicznym wybieranym przez przedsiębiorstwa handlowe oraz banki. W ponad 50 krajach świata zatrudnia łącznie 20 tys. pracowników, dostarczając swoim klientom zrównoważone, innowacyjne i zaufane rozwiązania wspierające rozwój ich działalności. Usługi oferowane przez Worldline obejmują akwizycję handlową w sklepach i w Internecie, wysoce bezpieczne przetwarzanie transakcji płatniczych, a także liczne usługi cyfrowe. W 2021 roku firma osiągnęła przychód w wysokości blisko 4 mld euro.

***

Happy Pack jest spółką dostarczającą autorskie oprogramowanie e-happy.pack automatyzujące proces dostarczania i odbioru przesyłek kurierskich w punktach współpracujących z nimi partnerów. W 2020 roku firma rozpoczęła budowę sieci paczko-punktów Happy Pack. Do końca roku 2021 uruchomiła 7 własnych punktów PUDO (PickUp Drop Off), w których klienci mogą nadawać i odbierać przesyłki, zakupić art. do pakowania, realizować drobne wydruki np. etykiet. W tym czasie Happy Pack obsłużyła ponad 110 tys. przesyłek, a w samym grudniu 2022 roku 18 tys. przesyłek. Firma dostrzegła potrzebę stworzenia koncepcji platformy integrującej wiele firm kurierskich z zastosowaniem jednego urządzenia, bez konieczności inwestycji w otwarcia własnych punktów. Tak powstało oprogramowanie e-happy.pack przeznaczone dla punktów partnerskich. System pozwala zarządzać procesem logistyki dostarczania i odbioru przesyłek na linii kurier – klient i rozwijać sieć, przy optymalizacji kosztów.