Radisson: dynamiczny model biznesowy

Radisson Hotel Group wierzy w silny polski rynek i będzie kontynuować ekspansję w tym kraju – komentuje Valerie Schuermans, wiceprezes Business Development Central Europe.

Radisson Hotel Group jest jedną z największych grup hotelowych na świecie. Obejmuje ponad 1600 działających i rozwijających się hoteli w 120 krajach. Ma zasięg globalny i odpowiednie portfolio dziewięciu różnych marek, od budżetowych po premium. Opierając się na sukcesie swojego pięcioletniego planu transformacji, skoncentrowanego na 26 inicjatywach, firma jest gotowa na pełny powrót do podróży i mocno zdeterminowana, by stać się marką wybieraną przez właścicieli, partnerów i gości, dostarczając elastyczny model kosztów, najlepszy w swojej klasie system zarządzania przychodami oraz w pełni zaktualizowaną architekturę marki w każdym segmencie.

Silna pozycja firmy w Polsce obejmuje 15 hoteli i ponad 3500 pokoi. Ponadto trzy hotele są w budowie i w przygotowaniu, w tym dwa nowe ekscytujące hotele Radisson RED – w Krakowie i Warszawie. Ma mocną i zróżnicowaną reprezentację marki, w tym nasz wielokrotnie nagradzany flagowy Radisson Collection Hotel w Warszawie i osiem hoteli Radisson Blu, od 10 lat największą markę wyższej klasy w Europie. Z niecierpliwością czekamy na powitanie wiosną 2022 roku naszego najnowszego hotelu Radisson Blu w Ostródzie, rozległego ośrodka z 369 pokojami, własną przystanią i parkiem wodnym. Tym najnowszym dodatkowym hotelem i otwarciem Radisson Resort Kołobrzeg w sierpniu 2021 roku potwierdza pozycję największego międzynarodowego operatora kurortów w Polsce.

W ostatnim, niełatwym czasie dla branży jednym z kluczowych obszarów okazała się dobra reputacja Radisson Hotel Group. To dzięki niej szybko reaguje na pojawiające się możliwości i wyzwania oraz dostosowuje do zmian warunków rynkowych i opinii gości, które są codziennie gromadzone w systemach jakości.

Zwłaszcza w ostatnich miesiącach na pierwszym miejscu firma postawiła zdrowie i bezpieczeństwo, wprowadzając nasz „Protokół bezpieczeństwa hoteli Radisson”, we współpracy z SGS, wiodącą na świecie firmą testującą i certyfikującą. Była pierwszą grupą hotelową, która uruchomiła kompleksowy program testowy i usługę szybkiego testowania dla uczestników spotkań i wydarzeń w obiektach z naszego portfolio w regionie EMEA jako sposób na ułatwienie bezproblemowego powrotu do spotkań biznesowych i wydarzeń oraz kontynuowanie współpracy z SGS w celu ponownego, bezpiecznego powitania gości.

W ciągu ostatnich trzech lat firma zainwestowała ponad 400 mln dol. w dalsze wzmacnianie znaczenia swoich marek i opracowała nowe, innowacyjne oferty biznesowe, takie jak hybrydowe spotkania i sale, przyspieszyła rozwój Obsługiwanych Apartamentów i uruchomiła koncepcję miejskiego kurortu. Radisson Hotel Group zainwestowała również ponad 100 milionów dolarów w najnowocześniejszą infrastrukturę IT, aby zapewnić właścicielom i gościom najnowsze światowej klasy rozwiązania cyfrowe, które koncentrują się na obsłudze gości i zarządzaniu nieruchomościami, a także optymalizacji przychodów i kosztów.

Podczas gdy wiele grup hotelowych wstrzymało swoje plany rozwoju podczas pandemii, Radisson Hotel Group odnotowała od początku pandemii 250 podpisanych umów hotelowych w regionie APAC i EMEA, a także wprowadzenie nowej marki, Radisson Indywiduals, w październiku 2020 roku.

Firma zauważyła niszę na rynku, w której właściciele szukają rozwiązań ułatwiających konwersję, oferujących istniejącym hotelom możliwość dołączenia do silnej międzynarodowej sieci w poszukiwaniu większej widoczności i zaufania konsumentów. Od czasu uruchomienia Radisson Indywiduals marka rozszerzyła na całym świecie swoją obecność, z niedawnym kontraktami i otwarciami w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Hiszpanii, Austrii, Bułgarii i Afryce. Z niecierpliwością czekamy na wprowadzenie tej marki na polski rynek, gdzie idealnie nadaje się dla hoteli zarówno na rynku pierwotnym, jak i wtórnym.

Odniosła również wielki sukces dzięki Obsługiwanym Apartamentom, które dają inwestorom możliwość współpracy z nami w atrakcyjnym i rozwijającym się segmencie, przewyższającym resztę rynku. Radisson Hotel Group postawiła sobie za cel ponaddwukrotne zwiększenie swojego portfolio Obsługiwanych Apartamentów w ciągu najbliższych pięciu lat w regionie EMEA i wprowadziła ten segment na rynek polski w Gdańsku i Zakopanem pod markami Radisson i Radisson Blu.

Dynamiczny model biznesowy hoteli wynajmowanych, zarządzanych i franczyzowych oznacza, że możemy zaoferować właścicielom rozwiązanie szyte na miarę i zapewnić jedne z najwyższych marż GOP w branży. Do tej pory około 65 proc. naszych właścicieli posiada u nas więcej niż jedną nieruchomość. Te długotrwałe relacje opierają się na zaufaniu, zobowiązaniu i odpowiedzialności. W Polsce oferujemy również opcje finansowania kondominium, dające deweloperom większą elastyczność, a oszczędzającym atrakcyjne możliwości inwestycyjne w czasach wysokiej inflacji. Radisson wierzy w siłę branży i jest w pełni gotowy na bezpieczny powrót do podróżowania.