Nowe Audi S8 łączy w sobie nowoczesny luksus z dynamicznym wizerunkiem samochodu sportowego, a jego innowacyjne systemy zawieszenia podkreślają reputację wzorca maksymy „Vorsprung durch Technik – przewaga dzięki technice”. Ośmiocylindrowa jednostka napędowa 4.0 TFSI biturbo wytwarza 420 kW (571 KM) mocy i aż 800 Nm momentu obrotowego. W połączeniu z techniką MHEV, silnik ten zapewnia doskonałą symbiozę wydajności, komfortu i doskonałych osiągów.
Predyktywne aktywne zawieszenie, dynamiczny układ czterech kół skrętnych i napęd na cztery koła quattro ze sportowym mechanizmem różnicowym dostępne już w wersji podstawowej, zapewniają świetną dynamikę pojazdu. Swoją sportową elegancję wyrafinowanej, luksusowej limuzyny, nowe Audi S8 podkreśla prezentując wyjątkowe elementy stylistyczne pojazdu.
Imponujące osiągi: napęd
Wysokowydajna jednostka napędowa Audi S8 (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 11,3 – 11,4; łączna emisja CO2 w g/km: 258 – 260) – silnik V8 z techniką mild hybrid, nie tylko pracuje wyjątkowo łagodnie, ale również dzięki mocy wyjściowej 420 kW (572 KM), 800 Nm momentu obrotowego i dwóm turbosprężarkom daje pewność, że wystarczająca moc dostępna będzie w każdej sytuacji. Samochód od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,8 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona na poziomie 250 km/h. Powleczone żelazem cylindry w aluminiowej skrzyni korbowej zmniejszają tarcie i zapewniają wyjątkową płynną pracę. Automatycznie uruchamiane klapy w układzie wydechowym wzmacniają mocny dźwięk silnika.
Emocje jak podczas jazdy samochodem sportowym i iście wyczynowe osiągi idą tu w parze z wygodą i wydajnością. System mild hybrid (MHEV) przyczynia się do zmniejszenia spalania paliwa. Jego 48-woltowy alternator-rozrusznik oraz dodatkowy akumulator litowo-jonowy umożliwiają tzw. żeglowanie z wyłączonym silnikiem, szybki jego restart i wydłużony zasięg w trybie start-stop. Dzięki wszystkim tym systemom, w codziennym użytkowaniu możliwe jest zaoszczędzenie ok. 0,8 litra paliwa na 100 km. System cylindrów dostępnych na życzenie – cylinder on demand, wyłączający poszczególne cylindry w sytuacji jazdy z niskimi obciążeniami, jeszcze bardziej zwiększa wydajność auta. By podnieść komfort jazdy, system muzyczny w samochodzie posiada funkcję aktywnej redukcji hałasu, która eliminuje hałasy przedostające się do kabiny.
Dynamika pojazdu: aktywne zawieszenie, dynamiczny układ czterech kół skrętnych, napęd na cztery koła quattro ze sportowym mechanizmem różnicowym
Unikalna kombinacja innowacyjnych elementów zawieszenia umożliwia flagowemu okrętowi czterech pierścieni na bardzo zróżnicowaną jazdę: od komfortowego i miękkiego podróżowania luksusowym sedanem, po dynamiczne prowadzenie samochodu sportowego. Nowe S8 jest standardowo wyposażone w predyktywne, aktywne zawieszenie. Ten zaawansowany techniczne system działający w połączeniu z zawieszeniem pneumatycznym, może za pomocą siłowników elektromechanicznych podnosić lub opuszczać każde z kół oddzielnie. Dzięki temu, po raz pierwszy możliwe jest aktywne kontrolowanie ruchów nadwozia w każdej sytuacji drogowej i tym samym znaczne zmniejszenie skoku lub przechyłu nadwozia podczas przyspieszania lub hamowania. Kamera w przodzie pojazdu, wykrywająca większe nierówności powierzchni drogi, pozwala na to, by działo się to predyktywnie, z wyprzedzeniem. Nowe Audi S8 może być bardzo wygodną luksusową limuzyną lub prawdziwie dynamicznym samochodem sportowym – wszystko zależy od kierowcy. System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select oferuje do wyboru pięć profili jazdy. Tryb „Comfort +” to profil zupełnie nowy. Dzięki niemu nawet pokonywanie zakrętów staje się przyjemnym doświadczeniem: by zmniejszyć przyspieszenie boczne działające na pasażerów nadwozie przechyla się w zakręcie nawet o 3 stopnie.
W trybie „Dynamic” S8 bardzo precyzyjnie wchodzi w zakręt. Maksymalny kąt przechyłu podczas szybkiego pokonywania zakrętów wynosi zaledwie około 2,5 stopnia. Przy standardowym zawieszeniu jest to około 5 stopni. Następujący w konkretnej sytuacji rozkład momentów przechyłu pozwala na samosterowność lub minimalną nadsterowność. Pozycja nadwozia S8 może się zmienić nawet wtedy, gdy samochód stoi nieruchomo. W momencie dotknięcia klamki drzwi nadwozie unosi się o max. 50 mm (2,0 cala), co jeszcze bardziej zwiększa komfort wsiadania do samochodu.
Dzięki dynamicznemu układowi czterech kół skrętnych Audi S8 na nowo określa granice możliwości fizycznych samochodu. Układ umożliwia niezależną od siebie regulację kątów skrętu kół przedniej i tylnej osi. Łączy zatem bezpośrednią, sportową reakcję układu kierowniczego przy niskich i średnich prędkościach, z doskonałą stabilnością na autostradzie i małym promieniem skrętu. Sportowy mechanizm różnicowy podczas szybkiego pokonywania zakrętów aktywnie dystrybuuje moment obrotowy między tylnymi kołami. Podczas skręcania lub przyspieszania w zakręcie, większość momentu kierowana jest na koło zewnętrzne. To dosłownie wciska samochód w zakręt i już na samym początku system wyczuwa moment, gdy samochód staje się podsterowny. W przypadku nadsterowności, sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi przenosi moment napędowy na koło wewnętrzne, co stabilizuje nasze Audi S8.
Dynamiczny układ czterech kół skrętnych, sportowy mechanizm różnicowy
i predyktywne, aktywne zawieszenie, to wyposażenie standardowe nowego Audi S8. Zestawienie wszystkich tych systemów w jednym samochodzie jest w tej klasie pojazdów czym wyjątkowym i zapewnia opanowane, a jednocześnie sportowe prowadzenie auta we wszystkich sytuacjach. Klient może dodatkowo wybrać tarcze hamulcowe wykonane z ceramiki z dodatkiem włókna węglowego. Mają one średnicę 420 mm. na przedniej osi i 370 mm. na osi tylnej. Ceramiczne tarcze hamulcowe są wentylowane od wewnątrz i odporne na zużycie. Ceramiczny układ hamulcowy, w tym zaciski hamulcowe, jest też o 9,6 kg lżejszy niż standardowy układ hamulcowy z tarczami wykonanymi z żeliwa. Każdy z przednich zacisków ma dziesięć tłoczków.
Precyzyjne podkreślenie sportowej elegancji: stylistyka
Progresywna i elegancka stylistyka zewnętrzna tej serii modelowej dzięki nowemu Audi S8 zyskuje zupełnie nowe akcenty. Widoczne elementy wnętrza i stylistyki zewnętrznej doskonale podkreślają sportowy charakter auta. Sportowa limuzyna ma 5,18 m długości i standardowo stoi na 21-calowych felgach. Sportowego i progresywnego wyglądu nadają pojazdowi również przedni zderzak, progi, obudowy lusterek zewnętrznych oraz typowe dla modeli typu S okrągłe końcówki rur wydechowych. Opcjonalnie dostępny jest czarny pakiet stylistyczny. W nim wszystkie elementy, które standardowo są chromowane – aż po końcówki rur wydechowych – stają się błyszcząco czarne. Klienci wybierać mogą spośród dziewięciu wysublimowanych kolorów wnętrza. W gamie kolorystycznej jest np. pastelowy srebrny z portfolio Audi design selection. Górny panel dekoracyjny – nowy i dostępny wyłącznie w Audi S8 – zrobiony jest z karbonu Vector i zachwyca trójwymiarowym efektem głębi. Pod nimi umieszczono panel z ciemnego, szczotkowanego aluminium. Opcjonalnie klient wybrać może matrycowe reflektory diodowe HD Matrix LED ze światłami laserowymi Audi oraz tylne światła w technice OLED. Na rynkach chińskim, amerykańskim, kanadyjskim i południowokoreańskim – i wyłącznie tam – Audi S8 po raz pierwszy dostępne będzie z wydłużonym rozstawem osi. Zwiększona długość i wysokość pojazdu oznacza więcej miejsca na głowę i nogi, a co za tym idzie jeszcze większy komfort podróżowania.
Progresywne i najnowocześniejsze: wyposażenie
Każdy detal nowego Audi S8 odzwierciedla jego charakter luksusowego samochodu sportowego. Jednym z najbardziej charakterystycznych są montowane standardowo, komfortowe, indywidualizowane fotele konturowe o sportowym wyglądzie. Posiadają one szerokie możliwości elektrycznej regulacji, pneumatycznie regulowane podparcia boczne i oddzielne, trójstopniowe ogrzewanie każdego z foteli. Co więcej, są one opcjonalnie dostępne z funkcjami wentylacji i masażu. Klienci mogą wybierać spośród najwyższej klasy skór Valcona i Unikat. Tylne fotele oferują również liczne funkcje zapewniające wyjątkowy komfort.
38 systemów wspomagania kierowcy nowego Audi S8 zebranych jest w dwa pakiety: City i Tour. Adaptacyjny asystent jazdy – centralny system pakietu Tour – wyróżnia się wśród szerokiej gamy systemów wspomagających. Łączy w sobie funkcje adaptacyjnego tempomatu, wspomagania jazdy w korkach i śledzenia pasa ruchu. W połączeniu z predyktywnym asystentem wydajności, adaptacyjny tempomat w zależności od warunków drogowych panujących przed nim, przyhamowuje lub przyspiesza nowe Audi S8. W pakiecie City system Audi pre sense side łączy systemy pre sense front i pre sense rear, tworząc Audi pre sense 360°. Jeśli system wykryje zbliżające się uderzenie boczne, może współpracować z aktywnym zawieszeniem, aby natychmiast unieść nadwozie nawet o 80 mm. Dzięki temu ustawia próg w lepszej pozycji do pochłaniania energii uderzenia, co zmniejsza potencjalne konsekwencje wypadku dla pasażerów.
Mózgiem wszystkich systemów wspomagania kierowcy nowego S8 jest wysokowydajna jednostka obliczeniowa – centralny sterownik systemów wsparcia kierowcy zFAS. Oblicza on nieustannie modele zróżnicowanego otoczenia pojazdu, bazując przy tym na danych dostarczanych przez system czujników. W pełni wyposażone Audi S8 posiada pięć czujników radarowych, sześć kamer, dwanaście czujników ultradźwiękowych i skaner laserowy.
Cyfrowe i inteligentne: systemy wskaźników i connectivity
Nowe Audi S8 oferuje progresywne rozwiązania technologiczne, wśród których są nowe usługi cyfrowe i najnowocześniejsze systemy connecivity. Koncepcja obsługi dotykowej MMI jest w pełni cyfrowa. Kierowca steruje prawie wszystkimi funkcjami za pomocą dwóch dużych wyświetlaczy. Może również korzystać z opcji sterowania głosowego oferującego praktycznie nieograniczoną swobodę w formułowaniu pytań i poleceń. Odpowiedzi są udzielane albo na podstawie informacji przechowywanych na pokładzie, albo w chmurze. Alexa, umieszczony w chmurze asystent głosowy firmy Amazon, jest dostępny jako opcja. Wszystkie informacje istotne z punktu widzenia jazdy wyświetlają się również na ekranie Audi virtual cockpit, który można przełączać pomiędzy dwoma widokami. W trybie jazdy obrotomierz
i prędkościomierz są wyświetlane jako duże klasyczne zegary, natomiast w trybie infotainment w centrum ekranu jest mapa nawigacji. Oba widoki mają charakterystyczne dla S czerwone szczegóły graficzne. Specjalny wygląd ekranu Audi virtual cockpit S-performance, w swoim centrum ma duży obrotomierz w postaci wykresu, a moc wyjściowa i moment obrotowy są wyświetlane jako wartości procentowe. Informacje te można również wybrać w MMI. Opcjonalny wyświetlacz head-up display może wyświetlać ważne informacje na przedniej szybie, na wprost wzroku kierowcy.
Centrum sterowania systemami infotainment i mediami nowego Audi S8 jest system nawigacji MMI navigation plus. Oprócz asystenta głosowego Amazon Alexa, szeroka gama serwisów Audi connect obejmuje liczne usługi car-to-X wykorzystujące rozproszoną inteligencję floty Audi. Informacje o sygnalizacji świetlnej to nowa funkcja, którą Audi dodaje sukcesywnie w wybranych miastach europejskich. Dzięki połączeniu z infrastrukturą miejską, pojazd za pośrednictwem serwera odbiera informacje z centralnego komputera sygnalizacji świetlnej i pomaga kierowcy dopasować prędkość odpowiadającą następnej fazie zielonego światła. Audi virtual cockpit wyświetla indywidualną rekomendację prędkości oraz czas pozostały do następnej fazy zielonego światła, o ile kierowca czeka już na świetle czerwonym. W ten sposób system przyczynia się do przewidywalnego i efektywnego stylu jazdy oraz do płynności ruchu drogowego.
W skład gamy usług Car-to-X wchodzą również: informacja o znakach drogowych online, ostrzeżenie o zagrożeniach oraz funkcja wyszukiwania miejsc parkingowych przy ulicy. Aplikacja myAudi łączy samochód ze smartfonem klienta, tak że może on łatwo, siedząc na kanapie przesyłać cele nawigacji wprost do samochodu. Audi smartphone interface przenosi na pokład samochodu środowiska Android Auto i Apple Car Play (to drugie również bezprzewodowo). W nowym Audi S8 znajdziemy również high-endowy system muzyczny Bang & Olufsen 3D Advanced Sound System oraz Audi phone box.
źródło: Audi