Bridgestone sponsorem tytularnym wyścigu Bridgestone World Solar Challenge do 2030 roku

20 października koncern Bridgestone ogłosił, że zamierza nadal wspierać wyścig Bridgestone World Solar Challenge jako sponsor tytularny. Umowa zawarta z Biurem Turystycznym Rządu Australii Południowej, gospodarzem BWSC będzie obowiązywać przez 10 lat.

BWSC to wyścig aut solarnych o światowej renomie, którego trasa liczy łącznie 3 000 km i prowadzi z australijskiego Darwin do Adelaide. Pierwszy wyścig zorganizowano w 1987 r., aby promować inicjatywę budowania samochodów solarnych, wspierać młodych inżynierów i działać na rzecz ochrony środowiska, wykorzystując nowe źródło energii: światło słoneczne. Zadaniem uczestników wyścigu jest  zaprojektowanie i zbudowanie najbardziej wydajnych pojazdów na świecie. W tym roku odbyła się 15 edycja BWSC.

Mamy ogromną przyjemność obcować z wieloma utalentowanymi, kreatywnymi i inspirującymi zespołami, które są gotowe pracować nad stworzeniem nowej generacji pojazdów. Bridgestone przedłużył umowę w zakresie sponsoringu BWSC na kolejne 10 lat. Przez następną dekadę będziemy mieć swój udział w inicjatywach, które pozwolą nam przekraczać kolejne granice. Niech nasze marzenia będą jeszcze odważniejsze, idźmy o krok dalej i twórzmy rozwiązania w zakresie mobilności z myślą o naszej przyszłości” – mówi Masaaki Tsuya, prezes zarządu, dyrektor wykonawczy i przedstawiciel zarządu, Bridgestone Corporation.

David Ridgway, minister handlu, turystyki i inwestycji Australii Południowej, z radością przyjął wiadomość o długoterminowej współpracy i podziękował Bridgestone, globalnemu liderowi branży, za jego przywództwo w kwestii ochrony środowiska i śmiałe przejmowanie odpowiedzialności za los przyszłych pokoleń. „Nasza współpraca to nie tylko gwarancja dalszego organizowania największego na świecie i najbardziej renomowanego wydarzenia promującego energię solarną. Tworzymy także podwaliny dla rozwijania technologii odnawialnych źródeł energii i ekologicznych innowacji zarówno w Australii Południowej jak i na całym świecie. Dzięki BWSC Australia zyskuje także ważne, wielomilionowe źródło dochodów z turystyki. Szacowane wpływy w całym kraju to ponad 11,9 milionów dolarów i 102 pełnoetatowe stanowiska pracy stworzone w 2017 r.” – mówi Minister Ridgway.

Ta współpraca to odzwierciedlenie trzech priorytetowych obszarów globalnej polityki CSR Bridgestone i sposób spółki na to, by działać na rzecz mobilności, ludzi i środowiska. Oprócz wspierania wyścigu, Bridgestone dostarczy uczestnikom opony „ECOPIA with ologic”, przyczyniając się w ten sposób do redukcji negatywnego oddziaływania pojazdów na środowisko, wspierając jednocześnie młodych inżynierów.

Źródło: Bridgestone