Mobilny stacjonarny telefon?

Niemiecka firma nowych technologii NFON udowodniła, że nie warto wyrzucać na śmietnik stacjonarnych telefonów. Stworzyła system telefonii w chmurze.

Pomysł jest pozornie prosty: zadania centrali przejmuje oprogramowanie w centrum danych. Co to oznacza dla klienta? Połączenia są nawiązywane przez internet, a numeru stacjonarnego można używać w dowolnym miejscu, choćby na końcu świata. Ma to znaczenie prestiżowe i uwiarygadnia firmę, ponieważ ciągle jeszcze wiele osób uważa, że brak stacjonarnego numeru obniża wiarygodność.

Sposób działania systemu w bardzo przekonujący sposób zaprezentował nam podczas niedawnej wiedeńskiej konferencji NFON jeden z managerów – Alexander Fuss. Przypomniał, że system pozwala na integrację z Microsoft Teams, a wkrótce programiści NFON dodadzą możliwość połączeń wideo. Co więcej, oprogramowanie aktywnie poszukuje nowych partnerów biznesowych. Firma powstała przed 13 laty Niemczech. Główny jej produkt, czyli Cloudya, służy do komunikacji głosowej. Korzystają z niego firmy różnej wielkości, od gigantów po MŚP. Nazwa Cloudya wprost kojarzy się z cloud, czyli z chmurą. Najlepszą rekomendację NFON stanowi 40 tys. klientów w całej Europie.

Rozwiązanie NFON świetnie sprawdziło się w czasie pandemii. Pracownicy, którzy nie wychodzili z domów i łączyli się z biurami przez internet, mogli korzystać ze stacjonarnego numeru. Właśnie z tych powodów Cloudya doskonale sprawdza się w branży call center, która korzysta z wersji oprogramowania rozszerzonej Ncontactcenter, pozwalającej na wielokanałową komunikację za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Co ważne, rozwiązanie daje maksymalną elastyczność i zaawansowane funkcje bez konieczności instalacji sprzętu i można je zintegrować z istniejącymi systemami, jak np. WhatsApp, klasyczny czat, jak też poczta e-mail i SMS-y. Pozwala to zatrudniać w call center osoby mające problemy z poruszaniem się, a tym samym wspomaga aktywizację zawodową niepełnosprawnych.

Warto dodać, że interfejs Cloudya pozwala wykonywać połączenia telefoniczne bezpośrednio z komputera lub laptopa. Mając stacjonarny numer nie trzeba korzystać ze starego typu telefonu. Można samodzielnie decydować, czy chce się odebrać połączenie, przekierować je na pocztę głosową, czy przekazać na telefon komórkowy. Ustawienia można zmienić zależnie od potrzeb.

Według szacunków NFON, w polskich małych i średnich przedsiębiorstwach zatrudnionych jest ok. 11 milionów osób, które korzystają z 9 milionów numerów telefonicznych. W Europie takich telefonów jest ok. 135 milionów. Firmy coraz częściej decydują się na przeniesienie swojej infrastruktury do chmury, co w 2020 r. przełożyło się na 22 miliony połączeń telefonicznych w takiej formie. W 2017 r. zarejestrowanych w chmurze numerów telefonicznych było ok. 13 milionów, a w 2022 r. będzie ich ponad 40 milionów. Pokazuje to doskonale, że zapotrzebowanie na usługi głosowe w chmurze jest duże i z pewnością nie będzie maleć. To wielka szansa na dalszy rozwój biznesu NFON.