Elektryczna podróż

Nissan LEAF pierwszej generacji, jako pierwszy samochód elektryczny w historii, przejechał przez Afrykę udowadniając, że zeroemisyjna motoryzacja nie ogranicza się wyłącznie do miejskich aglomeracji. Wprowadzona w tym roku na rynek druga odsłona najpopularniejszego samochodu elektrycznego na świecie właśnie rozpoczęła swoją długodystansową podróż. Tym razem za kierowcą zasiądzie podróżnik Marek Kamiński, który w ramach wyprawy #NoTrace Expedition zamierza dotrzeć Nissanem LEAF z Polski do Japonii.

Jego wyprawa będzie kolejnym projektem realizowanym według koncepcji „No Trace”, czyli dosłownie ”Bez Śladu”. Idea narodziła się podczas ekspedycji na ziemskie bieguny, podczas których Marek Kamiński zobowiązał się nie pozostawiać za sobą żadnych odpadków. Tym razem miejsce plecaka i sań zastąpi samochód elektryczny – Nissan LEAF drugiej generacji.

„Głównym założeniem #NoTrace Expedition jest promowanie zrównoważonego stylu życia. Jego ważnym, choć często pomijanym aspektem jest podróżowanie. Lata edukacji sprawiały, że coraz więcej osób pamięta o niepozostawianiu śladów po swojej wizycie na plaży lub górskim szlaku. Z tego powodu warto pójść o krok dalej i porozmawiać o drodze do celu naszej podróży” – mówi Marek Kamiński.

Prolog wyprawy rozpoczął się w Zakopanem, skąd podróżnik przez Warszawę przejedzie do Gdańska. Następnie w ramach #NoTrace Expedition obierze kierunek na Kaliningrad, a dalej przez Litwę, Białoruś, Rosję, Mongolię, Chiny i Koreę Południową dotrze do Japonii. Podczas ekspedycji Marek Kamiński zamierza popularyzować elektromobilność i odpowiedzialny styl podróżowania.

Rozwój technologii sprawia, że coraz lepiej możemy chronić środowisko naturalne. Doskonałym przykładem są samochody elektryczne, takie jak Nissan LEAF. Sprawiają one, że już dzisiaj możemy podróżować w taki sposób, aby jedynym śladem jaki pozostawiamy były ślady opon lub fotografie dokumentujące nasze wyprawy” – dodaje podróżnik.

Czterokołowym partnerem Marka Kamińskiego podczas #NoTrace Expedition będzie nowy Nissan LEAF. Kolejna odsłona najpopularniejszego samochodu elektrycznego na świecie oferuje m.in. znacznie wydłużony zasięg oraz parkiet innowacyjnych technologii. Na jednym ładowaniu można w cyklu mieszanym pokonać blisko 300 kilometrów, a w trakcie podróży kierowca może skorzystać m.in. z systemu e-Pedal umożliwiającego ruszanie, przyspieszanie, zmniejszanie prędkości i zatrzymywanie samochodu właściwie wyłącznie przy użyciu pedału przyspieszenia.

„Hasło przewodnie wyprawy #NoTrace Expedition brzmi: Troska o lepszy świat wymaga odwagi. Myślę, że trudno o zdanie lepiej podsumowujące działania Nissana w obszarze elektromobilności. Swoją elektryczną podróż rozpoczęliśmy już blisko 10 lat temu, gdy na rynek trafiła pierwsza generacja Nissana LEAF, czyli prekursor segmentu samochodów elektrycznych przeznaczonych dla masowego odbiorcy. Nissan podjął wtedy odważną próbę płynięcia pod prąd rynku motoryzacyjnego. Tym bardziej cieszymy się, że Marek Kamiński docenił nasz trud i doświadczenie, wybierając Nissana LEAF jako kompana swojej wyprawy, dzięki czemu wspólnie możemy obalić kolejne stereotypy związane z samochodami zeroemisyjnymi” – podkreśla Dorota Pajączkowska, PR Manager marki Nissan w Polsce.

Podróżnik, oprócz wyboru elektrycznego auta, przygotował wraz z członkami swojej fundacji szereg ekologicznych rozwiązań, które pomogą mu w tym, by podróż nie zostawiła za sobą żadnego śladu. To m.in. filtry, które pomogą oczyszczać wodę w trakcie drogi, czy też ekologiczny sprzęt do eksploracji. Podobnie jak w poprzednich wyprawach, podróżnik zamierza zabierać ze sobą wszystkie powstałe podczas wyprawy odpadki. Wyprawa #NoTrace Expedition ma potrwać dwa miesiące. Będzie ją można śledzić na profilu @marekkaminskiexplorer na Facebooku: www.facebook.com/MarekKaminskiExplorer/ oraz już niebawem poprzez portal Traveler by ShareMap, a także stronę internetową www.marekkaminski.com.

Nissan w Europie

Nissan posiada jedną z najbardziej kompleksowych ofert w Europie spośród producentów samochodów pochodzących z innych kontynentów. Firma zatrudnia ponad 17 000 osób w ramach swoich lokalnych działań w zakresie projektowania, badań i rozwoju, produkcji, logistyki oraz sprzedaży i marketingu. W ubiegłym roku w zakładach Nissana w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Rosji wyprodukowano ponad 640 000 samochodów, w tym wielokrotnie nagradzane crossovery, pojazdy użytkowe oraz Nissany LEAF, najpopularniejszy samochód elektryczny na świecie. Wizja inteligentnej mobilności Nissana wyznacza kierunek prac firmy nad nowymi produktami i technologiami, a kompleksowe podejście do mobilności przyszłości określa najważniejsze decyzje firmy dotyczące sposobów zasilania pojazdów, ich prowadzenia oraz integracji ze społeczeństwem. Nissan stara się zdobyć pozycję najbardziej pożądanej marki azjatyckiej w Europie.