Zespół Alfa Romeo Racing ORLEN zaprezentował w Warszawie nowy bolid C41

W widowiskowej ceremonii, która odbyła się w imponującej scenerii Teatru Wielkiego w stolicy Polski, wzięła udział ograniczona liczba członków zespołu, a media, fani i pracownicy zostali zaproszeni do wirtualnego udziału, zgodnie z obowiązujący przepisami związanymi z przeciwdziałaniem Covid-19. Kierowcy zespołu, Kimi Räikkönen i Antonio Giovinazzi oraz kierowca rezerwowy Robert Kubica, wystąpili na scenie w kombinezonach w barwach zespołu o nowym, efektownym designie, tak samo jak i C41.

Bolid, w nowej grafice, ale w tradycyjnej już biało-czerwonej kolorystyce, został zaprojektowany w Alfa Romeo Centro Stile pod okiem dyrektora technicznego Jana Monchaux i jest kolejną odsłoną modelu C39, który startował w sezonie 2020. Ze względu na ograniczenia narzucone przez przepisy, samochód wykorzystuje wiele elementów swojego poprzednika, a jednocześnie zachwyca swoim odnowionym wyglądem, w szczególności tzw. stożkową końcówką nosa (ang. nosecone), obszarem, na którym zespół postanowił skupić swoje wysiłki. Pod karoserią ukryty jest nowy silnik Ferrari, gotowy do ostrej jazdy. Nastąpi ona już za niecały tydzień, w piątek, w Barcelonie, kiedy to zespół rozpocznie nowy sezon, przeprowadzając test C41.

Obok logo Alfy Romeo widnieje Quadrifoglio, emblemat czterolistnej koniczyny,  tradycyjnie kojarzonej z wyścigami Alfy Romeo oraz logo Autodelty, legendarnego zespołu wyścigowego marki. Logotypy te zdobią karoserię, przyczyniając się do stworzenia jednego z najbardziej wyróżniających się samochodów na torze, klasycznego projektu, który symbolizuje pasję i tradycję marek, które reprezentuje.

Na Mistrzostwa Świata Formuły 1 w 2021 roku Alfa Romeo po raz kolejny wystąpi u boku Sauber Motorsport. Współpraca pomiędzy dwoma najbardziej rozpoznawalnymi markami w sportach motorowych rozpoczęła się w 2018 roku, kiedy Alfa Romeo dołączyła do zespołu jako sponsor tytularny. W ciągu trzech lat dotychczasowej współpracy, zespół osiągnął znaczące wyniki. Teraz, Alfa Romeo wierna swojemu wieloletniemu duchowi rywalizacji, po raz kolejny podejmuje wyzwanie.

Partnerstwo Alfy Romeo i Sauber Group wykracza poza tory Formuły 1. Współpraca zarówno techniczna, jak i handlowa, umożliwia przeniesienie specjalistycznej wiedzy technicznej Sauber Engineering do seryjnej produkcji samochodów osobowych Alfa Romeo. W szczególności, projekt Giulia GTA czerpie korzyści z wieloletniej kooperacji wykorzystującej bezcenną dziedzictwo i umiejętności działów inżynierii i aerodynamiki Sauber AG. Alfa Romeo powierzyła firmie Sauber Engineering produkcję większości komponentów z włókna węglowego montowanych w modelach GTA i GTAm, zwłaszcza tych, które mają wpływ na aerodynamikę pojazdu.

Frédéric Vasseur, dyrektor Alfa Romeo Racing ORLEN i dyrektor generalny Sauber Motorsport AG: „Premiera nowego samochodu to zawsze emocjonalny moment, zwieńczenie wielomiesięcznych wysiłków wszystkich pracowników fabryki i początek nowej przygody. Myślę, że filozofia, na której opiera się nasz zespół jest nadal ta sama – jutro musimy być lepsi niż dzisiaj. Ubiegły sezon zakończyliśmy na 8. pozycji, musimy zatem dążyć do uzyskania lepszego wyniku w 2021 roku. W tym celu konieczne jest doskonalenie w każdym dziale zarówno na torze wyścigowym, jak i w centrali. Każdy startujący zespół ma teraz bardzo duże oczekiwania: że zimowe przygotowania pomogą osiągnąć coraz lepsze rezultaty i dobrą pozycję w pierwszym wyścigu, ale wkrótce nadejdzie czas, aby odsłonić swoje karty”.

Jan Monchaux, dyrektor techniczny Alfa Romeo Racing ORLEN: „C41 to efekt bardzo nietypowej sytuacji w Formule 1. Z powodu nowych przepisów nie mogliśmy opracować na ten rok zupełnie nowego samochodu. Dlatego nasz bolid na sezon 2021 ma wiele wspólnych części z C39, z wyjątkiem tych, które musieliśmy zmienić ze względu na nowe przepisy, jak podłoga oraz stożek nosowy, na który wykorzystaliśmy nasze dwa tokeny. Oznacza to, że poznamy samochód znacznie lepiej niż zazwyczaj, kiedy przejdziemy do testów, ale nadal najważniejsze jest, by jak najlepiej wykorzystać te trzy dni, sprawdzając czy rzeczywistość odpowiada naszym oczekiwaniom i poznać, jak sprawdzają się nowe opony. Jesteśmy gotowi na nowy sezon i nie możemy się doczekać, aby zobaczyć nasz nowy bolid na torze”.