Z czystej miłości

Czekolada? Tort? Owoce w likierze? W Walentynki na tronie jest jeden rodzaj słodyczy. Najpopularniejszym słodkim prezentem na Walentynki jest lizak w kształcie serca: 1 zakup następuje co 6 minut.

Dzień św. Walentego jest dla Polaków okazją do okazania ciepłych uczuć bliskim. Przeważnie dajemy małe i symboliczne prezenty. Czasem wyrażają one miłość, a czasami są po prostu zabawne, żartobliwe, wesołe.

Lubimy dawać prezenty naszym bliskim, dlatego walentynki tak szybko weszły do polskiej kultury. Według badania TNS Kantar przeprowadzonego w 2018 roku dla Allegro, aż 83 procent Polaków kupi przynajmniej symboliczny prezent z tej okazji. Tymczasem zaledwie 20 lat temu tylko 42 procent Polaków obchodziło to święto – mówi Paweł Klimiuk, rzecznik Allegro.

Oto najciekawsze trendy w walentynkowych zakupach, oparte na analizie sprzedaży w serwisie Allegro.

Najbardziej pożądane prezenty

W ciągu 2 tygodni przed 14 lutego niezwykle popularne pluszowe misie sprzedawane są w tempie jednego na dwie minuty. To polski hit walentynkowych zakupów. Za nim są komplety przebrań erotycznych (1 zestaw co 5 minut) oraz halki i koszulki (1 co 10 minut). 66% z halek i koszulek ma kolor czarny. Koszulki nocne wybieramy najczęściej czerwone. Listę popularnych prezentów modowych zamykają wraz z koszulkami nocnymi satynowe szlafroki. Tylko 3% bielizny erotycznej w tym czasie kupowanych jest dla mężczyzn.

Co jeszcze lubimy kupować? Najbardziej popularne są takie kategorie jak: biżuteria damska z grawerem lub dedykacją, pierścionki zaręczynowe. Popularne prezenty dla Panów to: zegarek lub biżuteryjny gadżet np. bransoletka ze stali szlachetnej z grawerem. Niezmienną popularnością cieszy się: galanteria, dodatki i akcesoria, np. skórzane portfele, paski, rękawiczki, krawaty, poszetki. Coraz większą popularnością cieszą się wesołe kolorowe skarpetki, głównie dla panów.

Nawet nie myśl o rajstopach!

Nic tak nie dopełnia stroju, jak odpowiednio dobrane pończochy. Pończochy, a nie rajstopy! Przed świętami Walentynki sprzedaż rajstop spada o 17%, a pończoch rośnie o 25%.

Choć wydaje się, że świece idealnie pasują do romantycznego nastroju, zwłaszcza przy tej okazji, to okazuje się, że Polacy wcale tak nie myślą. Na Walentynki nie lubimy kupować świec: na dwa tygodnie przed walentynkami ich sprzedaż spada aż o 8%.

Opr: DD