Rośnie sprzedaż samochodów marki Kia zarówno w Polsce, jak i w Europie

W ubiegłym roku Kia ustanowiła kolejne dwa rekordy sprzedaży. W Polsce po raz pierwszy rejestracje nowych samochodów osobowych marki przekroczyły 29 tysięcy egzemplarzy (dokładnie wyniosły 29 391 sztuk). Oznacza to wzrost popytu na osobowe auta marki Kia o 18,95% w porównaniu z wynikiem w 2018 roku. To drugi największy wzrost w zestawieniu TOP10 marek na polskim rynku. W Europie Kia Motors po raz pierwszy osiągnęła sprzedaż na poziomie ponad pół miliona nowych samochodów i 11. rok z rzędu zakończyła większą sprzedażą niż w roku poprzedzającym.

– w ostatnim miesiącu ubiegłego roku zarejestrowano w Polsce 2686 nowych samochodów osobowych marki Kia, czyli o blisko 55% więcej niż w grudniu 2018 roku

– rejestracje marki Kia w 2019 roku wyniosły 29 391 samochodów osobowych i było ich o niemal 1/5 więcej niż rok wcześniej

– udział marki Kia w Polsce przekroczył 5% i wzrósł z 4,64% w 2018 roku do 5,29% w roku ubiegłym

– w 2019 roku Kia Motors sprzedała w Europie 502 845 aut, co zapewniło jej największy w historii udział w europejskim rynku, wynoszący 3,2% i wzrost sprzedaży 11. rok z rzędu

– w porównaniu z 2018 rokiem w ubiegłym niemal dwukrotnie zwiększył się popyt na samochody elektryczne, sprzedaż modeli z rodziny Ceed wzrosła o 46%

Po raz pierwszy w historii Kia Motors osiągnęła w Europie roczną sprzedaż na poziomie ponad pół miliona samochodów. W sumie nabywców znalazło 502 845 egzemplarzy, co stanowi wzrost o 1,7% i oznacza, że sprzedaż nowych samochodów marki Kia w Europie zwiększyła się 11. rok z rzędu. W 2019 roku przełożyło się to na najwyższy jak dotychczas udział Kia Motors w rynku, wynoszący 3,2% (łącznie krajów Unii Europejskiej i EFTA).

Na wzrost sprzedaży spory wpływ miało zwiększone zainteresowanie coraz bogatszą gamą modeli hybrydowych, hybryd typu plug-in i samochodów elektrycznych, a także wzrost popytu na modele z rodziny Ceed nowej generacji oraz na miejskiego crossovera – Stonica.

Emilio Herrera, dyrektor operacyjny Kia Motors w Europie, powiedział – „Rok 2019 był ważny dla marki Kia, ponieważ wprowadziliśmy do oferty pierwsze auta elektryczne nowej generacji oraz nowe odmiany wersji napędowych najbardziej popularnych modeli”.

Znaczny wzrost sprzedaży modeli hybrydowych i samochodów elektrycznych

Sprzedaż hybryd, hybryd typu plug-in i aut elektrycznych wzrosła z 58 029 sztuk w 2018 roku do 66 386 egzemplarzy w roku ubiegłym (+14,4%). Niro, które jest oferowane zarówno w wersji hybrydowej, hybrydowej typu plug-in oraz elektrycznej, jest najlepiej sprzedającym się tzw. zelektryfikowanym modelem marki. W 2019 roku nabywców znalazło 57 519 egzemplarzy Niro (+27,1% w porównaniu do wyniku w 2018 roku).

Dzięki wprowadzeniu do sprzedaży nowej Kia e-Soul niemal podwoił się popyt na samochody elektryczne marki Kia – z 7064 egzemplarzy w 2018 r. do 13 132 sztuk w 2019 r. (+85,9%). Więcej osób wybrało również Optimę Plug-in Hybrid, oferowaną jako sedan i kombi (+23,2%).

Nowy bestseller marki Kia: modele z rodziny Ceed

W 2019 r. modele z rodziny Ceed były najlepiej sprzedającymi się samochodami marki Kia w krajach Unii Europejskiej i EFTA. Łącznie sprzedano ich 110 201 sztuk, co oznacza wzrost o 46,0% w porównaniu z wynikiem z 2018 roku. Poprzedni bestseller – Kia Sportage – uplasował się na drugim miejscu, ze sprzedażą w wysokości 109 838 sztuk w ubiegłym roku.

Podobnie było w Polsce – w 2019 roku rekordzistą pod względem sprzedaży okazał się nowy Ceed z wynikiem 8487 egzemplarzy. Na drugim miejscu podium znalazł się Sportage (6439 sztuk), a na trzecim Stonic (3325 egzemplarzy). O czwarte miejsce w rankingu zawzięcie walczyły Rio (2682 sztuk), Optima (2310 samochodów) i Venga (2072 egzemplarzy).