Mazda Motor Poland podsumowuje 2019 rok

Mazda Motor Poland zakończyła rok 2019 najlepszym wynikiem handlowym w historii wprowadzając na rynek 15 670 samochodów, o 24,6% więcej niż w poprzednim roku. Rekordowe wzrosty sprzedaży odnotowały wszystkie najpopularniejsze modele marki.

Na szczególną uwagę zasługuje wynik Mazdy CX-3, która z 4903 sztukami zarejestrowanymi w 2019 r., odnotowała wzrost o ponad 51% w porównaniu z rokiem 2018. Wolumen sprzedaży marki w Polsce napędzały także Mazda CX-5 – 3570 zarejestrowanych egzemplarzy i Mazda6 – 3828 szt., co w przypadku tego modelu stanowi wzrost o ponad 46% w porównaniu z 2018 r. Statystycznie więcej niż połowa klientów Mazdy wybrała jeden z modeli segmentu SUV, a co czwarty Mazdę 6. Zdecydowanie najwięcej, bo aż 54% wzrostu zanotował najmniejszy model w gamie – Mazda2, kończąc ubiegły rok z wynikiem 908 zarejestrowanych egzemplarzy.

Imponującą dynamikę wzrostu sprzedaży zanotowała też kultowa Mazda MX-5, która świętując w ubiegłym roku 30-lecie obecności na światowych rynkach, w Polsce odnotowała niemal 44% wzrostu sprzedaży. Grono posiadaczy i entuzjastów modelu powiększyło się aż o 256 osób, a wśród nich znalazło się 47 szczęśliwych posiadaczy unikalnych egzemplarzy MX-5 w kolorze Racing Orange z edycji jubileuszowej 30th Anniversary.

Udany rynkowy debiut zanotowała Mazda CX-30, która choć dostępna była w salonach sprzedaży dopiero od września, wybrana została już przez 827 klientów. Najważniejszym sukcesem premierowego SUV-a – Mazdy CX-30 było zdobycie maksymalnej oceny 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa NCAP z doskonałym wynikiem 99% w kategorii Bezpieczeństwo Dorosłych Pasażerów.

Jednak pod względem liczby otrzymanych nagród 2019 r. należał zdecydowanie do Nowej Mazdy 3, która już na początku roku otrzymała najwyższe wyróżnienie „Best of the Best” w prestiżowym konkursie Red Dot Design Award. W tym najbardziej prestiżowym konkursie wzorniczym jury doceniło Nową Mazdę 3 za ewolucję języka stylizacji KODO – Dusza Ruchu, który posługuje się grą światła i cienia na karoserii pozbawionej ozdób i przetłoczeń. Także w kategorii bezpieczeństwa Nowa Mazda 3 zdobyła najwyższe uznanie ekspertów i maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP, a także nagrodę za najlepszy design w kategorii aut kompaktowych Autonis 2019 oraz wybrana została Światowym Kobiecym Samochodem Roku.

„Widzimy, że Nowa Mazda3 dobrze przyjęła się na rynku, klienci doceniają jej wysoką jakość wykończenia na poziomie premium i najbogatsze wyposażenie w klasie. Spodziewamy się, że dynamika sprzedaży tego modelu wzrośnie w tym roku po wprowadzeniu do sprzedaży jednostki napędowej Skyactiv-G o pojemności 2.0 l i mocy 150 KM, która zastąpi oferowaną dotychczas wersję o mocy 122 KM” – powiedział Łukasz Paździor – Dyrektor Zarządzający Mazda Motor Poland.

W ubiegłym roku Nowa Mazda 3 trafiła do 1374 osób, które, podobnie jak wybierający inne modele Mazdy, częściej decydowały się na wersję z automatyczną niż z manualną skrzynią biegów.

„Niezmiennie powodem do dumy jest dla nas fakt, że najchętniej wybieranym kolorem nadwozia naszych samochodów jest charakterystyczna czerwień Soul Red Crystal, na którą zdecydowało się w ubiegłym roku aż 37% klientów. Wśród najpopularniejszych kolorów nadwozia znalazł się także elegancki szary Machine Gray oraz Snowflake White Pearl” – dodał Łukasz Paździor.

W 2019 r. na rynku zadebiutował też rewolucyjny silnik Skyactiv-X, który trafił pod maski Nowej Mazdy 3 i Mazdy CX-30. To nowatorskie rozwiązanie wykorzystujące zapłon samoczynny sprężonej mieszanki sterowany świecą zapłonową jest unikatową technologią Mazdy. W Polsce silnik Skyactiv-X zdobył w 2019 r. nagrodę za Innowację Motoryzacyjną Roku w plebiscycie The Best of Moto, docenili go też klienci, bo udział tej jednostki napędowej w sprzedaży Nowej Mazdy 3 i Mazdy CX-30 sięga ponad 32%.

„Ubiegły rok minął na też pod znakiem wprowadzania nowych rozwiązań finansowych, które uzupełniają tradycyjny leasing czy kredyt. Dzięki wysokiej wartości rezydualnej naszych samochodów, zaoferowaliśmy naszym klientom produkty finansowe oparte o miesięczną wpłatę na poziomie 1% wartości nowego samochodu, co w znaczący sposób ułatwia zaplanowanie budżetu domowego lub firmowego.” – podsumował Łukasz Paździor.