Ekspansja zagraniczna stacji paliw

PKN ORLEN z sukcesem prowadzi biznes nie tylko w Polsce, lecz także w Niemczech, Czechach, na Litwie i Słowacji

Na Słowacji koncern wypracował mocną pozycję na hurtowym rynku paliw. Obecnie dołącza do operatorów stacji paliw, uruchamiając ich siedem. W perspektywie dwóch–trzech lat planuje osiągnięcie pozycji jednego z kluczowych operatorów.

Badania przeprowadzone wśród słowackich kierowców pokazują, że 69 proc. z nich wykazuje zainteresowanie korzystaniem ze stacji pod marką Benzina. Marka ta wróciła na Słowację po kilkunastu  latach. Powstała w 1953 r., jeszcze w Czechosłowacji. Po 1989 r. Benzina, w ramach prywatyzacji, trafiła na Słowacji w prywatne ręce. Wraca jako lider rynku czeskiego, na którym w ramach Grupy ORLEN działa 413 stacji paliw, z udziałem w sprzedaży paliw na poziomie blisko 24 proc.

Benzina funkcjonuje w ramach Grupy Unipetrol, prowadząc największą sieć stacji paliw w Republice Czeskiej. To tradycyjna, a zarazem nowoczesna marka, charakteryzująca się wysokiej jakości paliwami i usługami dla klientów. Sieć oferuje także możliwość szybkiego ładowania aut elektrycznych.

Bardzo dobrze rozpoznawalną marką należącą do ORLENU jest funkcjonujący na rynku niemieckim Star. Na sieć składa się 600 stacji benzynowych. Co ciekawe, odprowadza ona największe podatki spośród wszystkich firm zarejestrowanych w kraju związkowym Szlezwiku-Holsztynie. W asortymencie niemieckich stacji koncernu pojawia się coraz więcej polskich produktów, choć są sprzedawane pod nazwą sieci.

Dwa lata temu stacje Star zwyciężyły w badaniu satysfakcji bardzo wymagających niemieckich klientów „Fanfocus” 2017. Docenili oni politykę cenową i pozostałe udogodnienia oferowane na stacjach. Sieć została liderem, plasując się przed tak popularnymi firmami jak Grupa  Raiffeisen, OMV, Shell czy Aral.