Akademia GPW Growth

    W siedzibie Giełdy Papierów Wartościowych 11 czerwca odbyła się kameralna uroczystość, którą prowadził Roman Młodkowski z telewizji Biznes24. Stanowiła ona podsumowanie trzeciej edycji Akademii GPW Growth.

    Jest to kompleksowy program szkoleniowy skierowany do managerów, wspierający ich rozwój w zakresie zarówno kompetencji osobistych, umiejętności zarządzania zespołem, zmianą, jak i pozyskiwania finansowania dla prowadzonej działalności. Celem programu jest wspieranie rozwoju małych i średnich firm w oparciu o zidentyfikowane potrzeby przedsiębiorstw. W ramach projektu odbywają się spotkania z ekspertami i praktykami biznesu, warsztaty, a także case studies. Program jest adresowany do prezesów, członków zarządów i dyrektorów odpowiedzialnych za realizację kluczowych celów w firmach. Udział w nim pozwala nabyć kompetencje, które w przyszłości mogą pomóc firmom w debiucie na warszawskim parkiecie.

    – Unikalność programu polega na tym, że oprócz typowych wykładów organizowanych przez wykładowców EY Academy of Business, czyli naszego partnera merytorycznego, obejmuje też warsztaty prowadzone przez praktyków biznesowych – informuje Maciej Bombol, dyrektor Działu Rynku Pierwotnego GPW. – Ważny element stanowią spotkania z ekspertami z najwyższej półki, przedsiębiorcami, którzy odnieśli sukces w swojej branży ,zarządzający firmami wartymi miliardy czy setki milionów złotych. Przekazują słuchaczom wiedzę na temat tego, w jaki sposób tworzyli biznes i jak nim zarządzają. Mówią o wyzwaniach i problemach, jak również o tym, w jaki sposób osiągnęli sukces. Wydaje mi się, że jest to największa wartość tych spotkań, które nazywamy „Godziną z ekspertem”.

    – W tej edycji wzięli udział przedstawiciele bardzo różnorodnych branż i firm, m.in. dużej piekarni, start-upów czy drukarni – dodaje Ewa Opolska z EY Academy od Business. – Było to fantastyczne, ponieważ uczestnicy mogli się wymieniać doświadczeniami, a jednocześnie uzmysławiać sobie, że pewne problemy wszyscy mamy takie same, tylko inaczej sobie z nimi radzimy. Oczywiście, problemy bywają specyficzne, zależnie od tego, czy firmy prowadzą produkcję, czy świadczą usługi. Natomiast wszyscy managerowie zawsze pełnią funkcję liderów. Pewne zachowania zarządcze powinny być takie same niezależnie od branży. Często słyszę od swoich klientów: „Jesteśmy bardzo specyficzni”. Ale potem, kiedy wchodzimy w głąb i określony problem rozważamy szczegółowo, nagle się okazuje, że pewne rozwiązania – oczywiście po adaptacji – można zastosować w zupełnie innej branży.

    Atrakcyjny program Akademii GPW Growth odpowiada na oczekiwania i potrzeby przedstawicieli różnych sektorów gospodarki. W tym miejscu warto oddać głos uczestnikom Akademii Growth:

    – Podejście tutaj zaprezentowane, ze strony biznesu, było bardzo ciekawym elementem uzupełniającym wiedzę prawniczą – mówi Agnieszka Wiszowaty z Kancelarii Kurek, Wójcik i Partnerzy.

    – Kurs pokazywał, jak zarządzać projektami i zespołem, jak wykorzystywać te zasoby i jak wyznaczać cele. Prawnicy często wspierają zarządy spółek, więc dla mnie jest to komplementarna wiedza, którą będę mogła wykorzystać w praktyce, lepiej doradzając naszym klientom w tego typu projektach.

    – Z tych dziesięciu sesji kilka uważam za najistotniejsze, ale nie dlatego, że były po prostu najciekawsze, ale z powodu moich zainteresowań – stwierdza Łukasz Piela, prezes zarządu E-KIOSK SA. – Trochę mniej interesowała mnie tematyka dotycząca komunikowania się z rynkiem czy relacji inwestorskich, ale za to zapamiętam na długo wykład Ewy Opolskiej na temat wartości, które ma przedstawiać leader w organizacji. Z mojej perspektywy inspirujące były zajęcia, które traktowały o marketingu. Dowiedziałem się sporo zaskakujących rzeczy, zaprezentowano kilka interesujących case’ów. Najciekawsze były jednak spotkania z przedstawicielami biznesu, bo takie spotkania poszerzają horyzonty.

    – Dzięki spotkaniom w GPW zobaczyłem, w jak różny sposób można realizować projekty – podkreśla Andrzej Zalega, prezes PZN Sp. z o.o. – Zyskałem inspirację, chociażby po to, żeby trochę mniej konserwatywnie spojrzeć na swój biznes. – Inwestycja w relacje z ludźmi, w dodatku okraszona wiedzą, to bardzo dobry pomysł – mówi Włodzimierz Hrymniak z EkoEnergetyki Polski SA. – Cieszy mnie możliwość follow up w postaci uczestnictwa w klubie, w którym będziemy się dalej spotykać. Uczestnicy trzeciej edycji nie mają wątpliwości, że uczestnictwo w GPW Growth to 10 wartościowych weekendów. Akademia ma już 70 absolwentów, kolejna edycja rusza we wrześniu.

    Organizatorem Akademii jest GPW we współpracy z partnerami, wśród których znajdują się m.in.: Polski Fundusz Rozwoju, EY Academy of Business, Grabowski i Wspólnicy Kancelaria Radców Prawnych Sp. k., NBS Communications, CFA Society, Stowarzyszenie Inicjatywa Firm Rodzinnych, Business Dialog, Polska Agencja Inwestycji i Handlu, Baker McKenzie, Klub Dyrektorów Finansowych „Dialog”. Honorowy patronat nad programem objęło Ministerstwo Rozwoju i Technologii.