Expo Horticultural, jedno z tzw. małych EXPO, które odbywają się między światowymi edycjami EXPO, w 2024 r. zorganizuje Łódź. Planowana wystawa nosić będzie tytuł Nature of the City (Natura Miasta). Już teraz szacuje się, że przygotowanie zielonego EXPO będzie wiązać się z inwestycjami wartymi ok. 100 mln PLN. Szacunki wstępne mówią też o 4 mln zwiedzających w ciągu 5 miesięcy. Do doskonała informacja dla wszystkich podmiotów działających w branży HoReCa.

Zielone EXPO – kto na tym skorzysta?

Ale nie tylko, bo na tak wyjątkowym wydarzeniu skorzystają też inne podmioty gospodarcze niezwiązane lub związane pośrednio z branżą hotelarsko-gastronomiczną. Inwestycje będą duże i liczne, gdyż miasto może liczyć na rządowe wsparcie – ma to być wcielanie w czyn obietnic złożonych podczas starań o organizację EXPO.

Warto przeczytać: Hodowla wyobraźni

Jak powiedział prof. Piotr Gliński, wicepremier, minister kultury i dziedzictwa narodowego, rząd podtrzymuje plany budowania pozycji miasta jako europejskiego lidera w dziedzinie rewitalizacji. W planach są m.in. budowa tunelu średnicowego, który połączy dworzec Łódź-Fabryczna z dworcem Łódź-Kaliska, a także drogi S14. Między Łodzią a Warszawą ma także powstać Centralny Port Komunikacyjny (CPK). Współpracować z nim miałby leżący nieopodal Łodzi Centralny Hub Logistyczny (CHL) – to z kolei inwestycja, którą planuje Poczta Polska.

Fot.: HuBar, Wikipedia