Platforma You Tube od przyszłego miesiąca wprowadza ograniczenia dla niektórych rodzajów filmów, których tematem przewodnim jest broń palna. To pokłosie tragicznej w skutkach strzelaniny w Parkland na Florydzie, która miała miejsce 14. lutego tego roku.

Broń palna na celowniku szefów i administratorów YT

Zdarzenie, które kosztowało życie 17 osób, uruchomiło serię reakcji różnych firm na publikacje tematycznie związane z militariami. You Tube podkreśla, że podejmowane działania to kolejny krok firmy w kierunku kontroli kontentu pojawiającego się na platformie, a dotyczącego kwestii związanych z bronią palną. Już dawno temu platforma zabroniła sprzedaży broni palnej oraz pokazujących, jak nią sprawniej się posługiwać, a obecnie powiadomiła administratorów serwisów, że w najbliższych planach jest skupianie uwagi na treściach związanych z militariami, a szczególnie m.in. z amunicją oraz akcesoriami do broni.

Warto przeczytać: Technologie dla nowoczesnej armii

Informacja podana przez YT spowodowała niezadowolenie wśród zwolenników prawa do posiadania broni palnej, tym bardziej, że ukazała się na kilka dni przed planowaną manifestacją studentów przeciwko przemocy związanej z wykorzystaniem tego rodzaju militariów.

YT nie jest osamotnione w swoich działaniach, ponieważ inne firmy już zareagowały na tragedię w Parkland, np. Dick’s Sporting Goods, Walmart i Kroger podnieśli limit wiekowy dla zakupów broni palnej do 21 lat, a sieci handlowe REI i Mountain Equipment Co-op zawiesiły zamówienia na niektóre popularne produkty militarne.