Wirtuale.pl na rynku e-commerce

Kielecka firma Wirtuale.pl S.A. działająca od ponad 20 lat, obsługująca ponad 18 tys. firm w zakresie usług internetowych (ICT), rozpoczęła w lutym 2021 roku pierwszą publiczną emisję akcji w celu rozwoju swojej marki UTI.PL. Zarząd spółki planuje inwestycje o wartości 7 mln złotych, w tym 4,4 mln z publicznej sprzedaży akcji. Pozostała część zaplanowanej kwoty zostanie pozyskana z programów unijnych i finansowania dłużnego.

Inwestorzy prywatni jak i instytucjonalni mogą nabyć łącznie 244 tys. 800 akcji, każda o wartości 18 PLN. Pakiety zaczynają się od 180 akcji za kwotę 3240 PLN. Najdroższy pakiet to 5760 akcji za nieco ponad 103 tys. zł. Dodatkową zachętą dla inwestorów są vouchery na usługi UTI.pl. Zakończenie emisji nastąpi 11 maja 2021 roku.

Pozyskanie kapitału poprzez emisję akcji pomoże spółce wdrożyć innowacyjne na światową skalę rozwiązania e-commerce dla firm w Polsce, a w przyszłości także na rynku międzynarodowym. Rozszerzeniem  dotychczasowej oferty będzie autorska platforma B2B dla przedsiębiorców oraz system zarządzania oparty na sztucznej inteligencji.

UTI.PL jako pierwsza na rynku, w ramach pakietów Multi Cloud, zaoferuje swoim klientom możliwość sprzedaży ich produktów i usług także dla prawie 5 mln osób niepełnosprawnych w Polsce, z dysfunkcjami wzroku, słuchu i ruchu (dane GUS). Innowacyjne i prospołeczne rozwiązania UTI.PL dadzą szansę osobom z dysfunkcjami na korzystanie z internetu bez barier, a firmom na dotarcie do odbiorców, którzy do tej pory nie mogli korzystać z platform e-commerce.

Oferta UTI.PL skierowana jest do nowo powstających i rozwijających się firm z sektora MSP. Spółka oferuje kompleksowe rozwiązania dobierane w moduły Internet Puzzle UTI.PL. Oprócz zakupu domeny, hostingu, budowania stron i sklepów www, klienci mogą korzystać także z „puzzli” w zakresie dedykowanych narzędzi bezpieczeństwa, zarządzania danymi, pozyskiwania leadów oraz zwiększania konwersji w sprzedaży.

Plany rozwoju UTI.PL na najbliższe lata zakładają zwiększenie liczby klientów do 70 tysięcy i wzrost średnich przychodów z jednego klienta abonamentowego do 600 złotych rocznie. Jak wskazuje zarząd spółki, konsekwentny przyrost liczby stałych klientów UTI.PL zapewni osobom nabywającym akcje wysokie bezpieczeństwo inwestycji, a planowana ekspansja na rynki zagraniczne może zdecydowanie przyspieszyć inwestorom zwrot z kapitału i zwiększyć rentowność w perspektywie najbliższych 3-5 lat.

Jak dodaje prezes spółki, Wojciech Korona: UTI.PL dynamicznie rozwija się z roku na rok, codziennie pozyskując kilkunastu nowych klientów. W 2019 roku firma uzyskała 13 mln zł. przychodu mając dużo większe plany na rozwój w latach 2021-2025. Nasza publiczna emisja akcji dostępna tylko do 11 maja br. na www.emisja.uti.pl skierowana jest szczególnie dla tych inwestorów, którzy w dynamicznie rozwijającym się rynku internetowym widzą szansę na bezpieczne i efektywne pomnażanie swojego kapitału poprzez innowacyjne projekty e-commerce.

MN