Usługa Zarządzana ze wsparciem partnera

Konrad Kobylecki Business Development Manager w DOT Systems
Konrad Kobyleck DOT Systems

Potencjał i kompetencje operatorów telekomunikacyjnych w dziedzinie monitorowania jakości usług są dzisiaj trudne do przecenienia. Całodobowe centra zarządzania, ekipy gotowe do usuwania awarii bez przerwy przez cały rok zyskują zasłużone uznanie rynkowe i podnoszą poprzeczkę powyżej wielu innych branż. Spadające przychody telekomów przyczyniają się do zwiększenia presji na redukcję kosztów. Rodzi się pytanie: Czy rosnąca oferta Usług Zarządzanych nie mogłaby stanowić konstruktywnego wyjścia z impasu? Na nasyconym rynku próba zwiększenia przychodów często oznacza wyjście z podstawowego zakresu usług, gdzie konkurencję określa cena.

DOT Systems prowadzi już rozmowy z firmami transportowymi, energetycznymi i produkcyjnymi na temat wykorzystania nowych technologii w ramach inicjatywy Przemysłu 4.0. Na przykład monitorowanie taboru kolejowego za pomocą odpowiednich pomiarów i serwisu predyktywnego przynosi oszczędności na poziomie 25 proc. kosztów utrzymania i 40 proc. kosztów przestojów. Nasz zespół analityków danych sprawdził już swoje umiejętności przy analizie sygnałów, rozpoznawaniu anomalii i utrzymaniu predykcyjnym. W środowiskach rozproszonych geograficznie (np. transport i dystrybucja energii) wykorzystanie potencjału telekomu w połączeniu z naszym zrozumieniem charakterystyki mierzonych sygnałów i modelowania danych mogłoby dać nowy obszar działania i spowodować przełom w impasie spadających przychodów.

Telekomy już kiedyś wygrały, sprzedając treści „premium” i „pocztę kwiatową”. Usługi faktycznie były dostarczane przez podwykonawców, a zarządzane przez operatora. Czy ten model przeszedł bezpowrotnie do historii, a dzisiaj tę rolę będą odgrywały wyłącznie Apple, Amazon, Google i podobne firmy? l