Turkus w branży IT – zarządzanie poprzez zaufanie, stanowi klucz do sukcesu globalnego, polskiej firmy edrone!

Dwaj polscy przedsiębiorcy – Rahim Blak i Michał Blak, marzyli o zbudowaniu firmy globalnej, o potencjale Microsoft’a.
Klucz do sukcesu stanowił oczywiście pomysł, ale za raz za nim, także unikatowy „know how”, konsekwencja w działaniu oraz brak zewnętrznego inwestora, jak również idealne wyczucie rynku e-commerce. Kiedy przedsiębiorcy trafili na książkę Frederic’a Laloux’a, od razu czuli, że zmiana paradygmatu pracy organizacji, którą proponuje Laloux, w pełni odpowiada ich wartościom. Postawili na turkusowy model zarządzania, wprowadzając go zarówno, do funkcjonującej już od 2009 agencji click community, w której pracowało dla nich kilkadziesiąt osób, jak również zastosowali go w firmie edrone, którą założyli w 2014 roku.

Turkusowy model zarządzania, sformułowany przez belgijskiego autora Frederic’a Laloux’a w książce „Pracować inaczej. Nowatorski model organizacji inspirowany kolejnym etapem rozwoju ludzkiej świadomości”, przeniknął  do struktur wielu małych
i dużych firm, tak na świecie, jak i w Polsce. Turkusowe zarządzanie wymaga zmiany podejścia do pracy obu stron, zarówno pracodawcy, jak i pracownika oraz ogromnej konsekwencji w rozwijaniu i pracy nad owymi relacjami. Od czasu premiery książki Laloux’a w 2015 minęły 3 lata, jak wpłynęły one na rozwój polskiej firmy, która podbija międzynarodowe rynki?

Tworząc unikatowy produkt – edrone, czyli pierwszy eCRM dla e-commerce, dwaj polscy przedsiębiorcy wiedzieli, że zespół musi składać się z grona wybitnych specjalistów. Nie było możliwości, by założyciele biznesu, znali się na wszystkim, oni mieli pomysł, ale do globalnego sukcesu niezbędni byli odpowiedni, lojalni pracownicy. Rahim Blak często powtarza „biznes to ludzie!”, dlatego też ów biznes ma dawać poczucie spełnienia, a zespół powinien się wspierać i razem zdobywać szczyty.

W turkusowym modelu zarządzania, pracodawca zarządza poprzez motywowanie, wskazuje kierunki, naprowadza i dopinguje pracowników do szukania rozwiązań. Fundamentem takiej współpracy jest zaufanie obu stron, a sukces jest dziełem całego zespołu.

Widać wyraźnie efekty turkusowego zarządzania, ponieważ edrone co tydzień powiększa swoje portfolio o nowych klientów, a każdego miesiąca mierzy się z transakcjami internetowymi wartymi ponad 3 miliardy euro.

Potencjał edrone szybko został dostrzeżony przez inne kraje. W tym roku firma otworzyła swoje biura w Brazylii, Indiach oraz w Niemczech. W samej Brazylii sklepów e-commerce jest ponad osiemnasto-krotnie więcej niż w Polsce, co skłoniło edrone do zatrudnienia ośmiu pracowników w brazylijskim oddziale oraz dołączenia do zespołu specjalisty brazylijskiego pochodzenia, w krakowskiej siedzibie firmy. W Niemczech, drugim co do wielkości rynku e-commerce w Europie, edrone otworzył pierwsze biuro w maju br., w planach jest już otwarcie kolejnych dwóch oddziałów, zatrudniających łącznie ok. dziesięciu specjalistów edrone. Niebawem powstaną przedstawicielstwa w Holandii i Szwecji.

Przykład edrone udowadnia, że środowisko pracy, ma kluczowe znaczenie dla funkcjonowania biznesu. Na swoim profilu na Facebook’u edrone pokazuje atmosferę panującą w firmie – wspólne wyjścia do muzeum (w godzinach pracy), rozdawanie medali za osiągnięcia, celebrowanie urodzin, świętowanie powrotu ze zwolnienia lekarskiego – empatia, uwaga, troska i życzliwość owocują wynikami w sprzedaży i jakością obsługi klientów. Za kilka tygodni firma przeprowadza się do nowego biura w Krakowie, w którym znajdzie się m.in. pokój dla matek karmiących.

Turkusowe zarządzanie w edrone, przekłada się więc na globalny rozwój firmy!

Rahim Blak

CEO click community – agencji social media zatrudniającej ponad 80 social media specjalistów oraz CMO i współzałożyciel systemu edrone – pierwszego eCRM dla e-commerce. Koncentruje się na marketingu społecznościowym z naciskiem na social employer branding i social CRM. Zajmuje się także tworzeniem startupów w modelu SAAS.
Prelegent i szkoleniowiec, zajmuje najwyższe pozycje w rankingach konferencji i warsztatów. Absolwent wydziału malarstwa ASP w Krakowie i MBA w Łodzi, prowadzi zajęcia z marketingu na MBA w Łodzi, z social media na AGH w Krakowie, ze sprzedaży na WSEI w Krakowie i Social Employer Brandingu na Akademii Leona Koźmińskiego. Ekstrawertyczny przedsiębiorca i aktywny Networker. Wyemitował Personalny Token RahimCoin. Uwielbia dzielić się wiedzą, czemu daje wyraz w swoich filmach i wykładach z serii #ZrozumiećBiznes. Wierzy, że tworzenie Startupów jest sztuką.

Michał Blak

Przedsiębiorca działający w dynamicznych i szybko rozwijających się środowiskach, podejmujący coraz to nowsze wyzwania. Obecnie skupia się na tworzeniu Minimum Lovable Product (MLP). Jest absolwentem Sztuk Pięknych i MBA. Byłym Product Managerem i współtwórcą agencji interaktywnej click community i platformy click apps. Współzalożycielem edrone.me, systemu eCRM, który pomaga sklepom internetowym wykorzystywać ich pełny potencjał, dzięki poznawaniu i angażowaniu ich klientów. Współpracuje z takimi firmami jak x-Kom, Duka International, Idea Bank, eSKY.pl, Muve, Primamoda, Ryłko, CitySport i ponad 500 innymi markami.

O edrone:

edrone to pierwszy system klasy eCRM i marketing automation stworzony dla sklepów internetowych. Poznawaj i angażuj to dwa filary edrone. System automatycznie zbiera i analizuje dane o zachowaniu użytkownika w e-sklepie oraz tworzy spersonalizowane
i dopasowane komunikaty zwiększające sprzedaż i CLV (Customer Lifetime Value) klientów.

Innowacja edrone polega na wykorzystaniu Social CRM oraz technologii machine learning i artificial intelligence. Atutami edrone są: błyskawiczne wdrożenie, łatwość obsługi oraz gotowe scenariusze, pozwalające na korzystanie z edrone już w pierwszym dniu okresu testowego. Ratowanie koszyków, dynamiczny newsletter, push notifications, wishlisty, pop-upy i rekomendacje produktów, to tylko niektóre z możliwości systemu. edrone posiada wtyczki do wszystkich popularnych platform sklepowych, dzięki czemu integracja jest bezpieczna i błyskawiczna.

Kontakt:
Dorota Cepryńska
PR Manager
+48 515 174 616
dorota@getedrone.com