Stone Master S.A. zaprezentował serię SUPREME LINE

Czołowy producent kamienia dekoracyjnego i elewacyjnego, firma Stone Master, wykorzystała technologię druku cyfrowego w produkcji kamienia. Jest jedyną spółką w kraju i na świecie, która opracowała i wdrożyła to pionierskie rozwiązanie na tak szeroką skalę.

Firma Stone Master początki swojej działalności datuje na rok 1989. Właściciele firmy – panowie Henryk Ryczek i Tadeusz Kończyński otworzyli w Mielcu zakład produkcyjny, w którym  rozpoczęli produkcję kamienia dekoracyjnego. Wprowadzenie na rynek innowacyjnego produktu zbiegło się z przemianami politycznymi w Polsce, a otwierające się nowe możliwości w branży budowlanej i wnętrzarskiej dały firmie przysłowiowego kopa. Szybko okazało się, że zakład produkcyjny w Mielcu jest za mały dla dynamicznie rozwijającej się firmy, dlatego podjeto decyzję o znalezieniu nowej lokalizacji, która będzie atrakcyjna zarówno pod względem biznesowym, ale i geograficznym, co miało mieć niebagatelny wpływ na logistykę popularnego produktu. Wybór padł na Łódź, która zlokalizowana w samym środku Polski wydawała się idealna. Od tego momentu biznesmeni oprócz poszerzania oferty produktowej, postanowili skupić się na rozwoju technologicznym. Te działania sprawiły, że dziś  Stone Master jest niekwestionowanym liderem produkcji kamienia dekoracyjnego, a współczesna technologia, dająca ogromne możliwości przenoszenia projektu do świata realnego, wywindowała firmę  na zupełnie nową, nieznaną dotąd  płaszczyznę.

Zawsze staraliśmy się patrzeć szerzej, wyprzedzać konkurencję i oferować klientom unikatowe produkty. Cieszymy się, że jako pierwsi zastosowaliśmy druk cyfrowy w produkcji kamienia dekoracyjnego na tak szeroką skalę. Dziś wiemy, że to nie tylko cena a nowe technologie, a dzięki nim, możliwość sprostania wysokim oczekiwaniom wizualnym i jakościowym ważą na decyzjach o zakupie produktów Stone Master – mówi Tadeusz Kończyński, prezes Stone Master S.A.

Proces produkcji kamienia z zastosowaniem druku cyfrowego wydaje się być bardzo prosty. Na urządzeniu drukującym ustawia się grafikę i przygotowuje surowy kamień na specjalnie przygotowanych płytach, które następnie wjeżdżają do drukarki. Maszyna nie tylko zadrukowuje kamień, ale również impregnuje i suszy – bez przestojów. Cały proces trwa ok. 10 minut. Po tak krótkim czasie produkt jest już gotowy do dystrybucji i sprzedaży. Nie mniej jednak do tej pory, żadnej z konkurencyjnych firm, nie udało się opracować i wdrożyć tej technologii. Trudność polega na tym, aby uzyskać powtarzalność wzoru z jednakowym nasyceniem barwy w każdej palecie.

– Druk cyfrowy to przyszłość branży kamienia dekoracyjnego. Najbardziej dumni jesteśmy z tego, że jako firma pokonaliśmy wszelkie przeszkody i dołożyliśmy swoją cegiełkę – blisko 30-letnie doświadczenie – do stworzenia nowego, kluczowego trendu na rynku wnętrzarskim – mówi Henryk Ryczek, wiceprezes Stone Master S.A. – Warto podkreślić, że wprowadzona przez nas technologia druku cyfrowego optymalizuje czas i koszty zarówno producenta, jak i klienta. Tradycyjne metody układania kamienia dekoracyjnego wymagają osobnej impregnacji. W naszej technologii produkt jest już zaimpregnowany, co wpływa nie tylko na oszczędności budżetowe, ale również na większy porządek, estetykę pracy i brak charakterystycznego zapachu – dodaje Henryk Ryczek.

Kamień dekoracyjny Stone Master trafia do największych sieci handlowych w kraju i zagranicą. Aktualnie firma obecna jest na trzech kontynentach i trafia do 25 krajów. Oprócz członków Unii Europejskiej kamień dekoracyjny sprzedawany jest w Europie Wschodniej i krajach nadbałtyckich, Bałkanach i Rosji. Już w tej chwili udział eksportu w przychodach wynosi ok. 40 procent. Stone Master S.A. w 2017 r. osiągnęła sprzedaż ogółem na poziomie 38 mln PLN. Henryk Ryczek podkreśla jednak, że Polska w dalszym ciągu pozostaje najważniejszym rynkiem dystrybucji. Firma skutecznie walczy także w Stanach Zjednoczonych Ameryki. To dla nas ogromne wyzwanie i szansa na zaistnienie na ogromnym, praktycznie nieograniczonym rynku budowlanym. Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych technologii produkcji oraz fabrycznej impregnacji kamienia, jesteśmy w stanie ulokować produkt zarówno dla projektantów wnętrz, jak i dizajnerów poszukujących unikalnych rozwiązań do dekoracji elewacji budynków. Przy zastosowanej technologii druku cyfrowego, nasze możliwości produkcyjne ogranicza jedynie wyobraźnia architekta i projektanta, bowiem już dziś potrafimy wyprodukować kamień zgodnie z indywidualnymi oczekiwaniami, a także nanieść na niego spersonalizowaną grafikę.

Henryk Ryczek v-ce prezes Stone Master S.A.

Pierwszym w Polsce dystrybutorem najnowszej kolekcji SUPREME LINE jest sieć sklepów materiałów budowlanych OBI. Oferta dla kolejnych firm jest w przygotowaniu i zostanie zaprezentowana w najbliższym czasie. Poza najnowszą kolekcją, Master Stone wdraża i planuje dalszy rozwój oferty w ramach produktów linii tradycyjnych.

Calama, Rocky, Graffiti – 3 PRODUKTY, 3 ŻYWIOŁY, 3 STYLE, 3 TEMPERAMENTY

„Sztuka rodzi się z pasji”, to idea, w oparciu o którą powstała najnowsza kolekcja SUPREME LINE z zastosowaniem wspomnianej nowatorskiej technologii druku cyfrowego, a jednoczenie hasło rozpoczętej właśnie kampanii reklamowej. Pierwszych dziesięć produktów powstało z obserwacji trendów, poszukiwania inspiracji w otaczającym nas świecie, z codziennych doświadczeń, ale również z ogromnej wyobraźni i zaangażowania twórców. To także gama produktów o bardzo różnym charakterze, strukturze i wzorze. Otwiera ona zupełnie nowe możliwości aranżacyjne, dopasowane do upodobań, stylu i charakteru użytkownika.

CALAMA jest ponadczasowa i elegancka, sprawdzi się w wielu przestrzeniach, może być łączona z niemal wszystkimi odcieniami, a swoją subtelnością czy delikatnością świetnie podkreśli piękno i klasykę.

ROCKY natomiast przedstawia siłę, niezwykły i niepowtarzalny charakter. Pojedyncza ściana czy obudowa kominka wyróżni się z całej aranżacji przestrzeni i podkreśli swoją wyrazistą osobowość we wnętrzu.

Kamień dekoracyjny GRAFFITI to propozycja dla osób ceniących niezależność i indywidualizm. Stanowi idealne rozwiązanie do wykończenia nowoczesnych aranżacji, wnętrz w stylu loftowym czy przestrzeni młodzieżowych, podkreślając takie cechy osobowości, jak energia, świeżość, nieszablonowość i odwaga.

Bieżąca informacja o nowościach w kolekcji SUPREME LINE pojawiać się będzie na dedykowanej stronie www.stonemaster.pl/supreme oraz na profilach firmy w mediach społecznościowych (Facebook, Instargram), zaś na firmowym kanale YouTube można zobaczyć filmy promujące trzy produkty – „wizytówki”  – druku cyfrowego oraz najnowszy film korporacyjny.