Nowoczesne technologie hotelowe, które wspierają biznes

Zarządzanie nowoczesnymi obiektami hotelowymi coraz częściej jest wspierane innowacyjnymi technologiami. Za ich pomocą można sterować i monitorować oświetlenie w każdym pomieszczeniu, zorganizować wideokonferencję, a nawet wesprzeć pracę kucharzy.

Działa to na wielu płaszczyznach: zwiększa efektywność pracowników, poprawia komfort gości, pozwala lepiej zarządzać spotkaniami biznesowymi oraz wydatkami hotelu. Obecnie hotele korzystają z nowinek technologicznych w wielu obszarach, są to: urządzenia w hotelowym SPA, maszyny pracujące w kuchni, system zarządzania obiektem, nowinki technologiczne w salach konferencyjnych, a nawet aplikacje mobilne. Bardzo wiele elementów systemu zarządzania hotelem planowanych jest już na etapie projektowania obiektu. Systemy zbudowane są w szkielet budynku.

– Nowoczesne rozwiązania technologiczne to już nie tylko gadżety, które grają rolę ciekawostki. To potężne narzędzia pomagające pracownikom, ale również pozwalające na najbardziej optymalne zarządzanie obiektem i nie generowanie dodatkowych kosztów. Hotel Narvil posiada system BMS [Building Management System], który łączy wszystkie systemu budynku w jeden, dzięki czemu możemy jeszcze efektywniej zarządzać budynkiem, generując przy tym oszczędności np. na energii elektrycznej – powiedział Grzegorz Warchałowski, Zastępca Kierownika Technicznego w Hotelu Narvil.

Goście Hotelu Narvil bardzo często nie są świadomi rozwiązań technologicznych, które w nich zastosowano. Już podczas kwaterowania system zarządza temperaturą w pokoju, tak aby już od wejścia w próg pokoju gość czuł się komfortowo. Wszystko dzieje się automatycznie. Poprawie komfortu służy też bardzo wiele rozwiązań np. zastosowanych w SPA, jak system SOFT-PACK. System ten pozwala na „lewitowanie” ciała gościa w pozycji embrionalnej na powierzchni ciepłej wody i sprzyja całkowitemu rozluźnieniu mięśni. Całkowitego relaksu dopełnia innowacyjny system muzyczny, który przenosząc wibracje dźwięków słuchanej muzyki przez obudowę oraz wodę, wprowadza pacjenta w trans. Ta technologia posiada medyczne potwierdzenie skuteczności. Jest to niedościgniony wzór w segmencie urządzeń przeznaczonych do zabiegów na ciało.

Jednak nie tylko klienci indywidualni mogą odczuć wykorzystanie nowinek technologicznych w tym hotelu. Klient biznesowy ma do dyspozycji wachlarz usług i udogodnień, które pozwolą mu zorganizować idealne spotkanie biznesowe, ale również pozwoli mu na efektywne zarządzanie danym wydarzeniem dzięki urządzeniom mobilnym. Właściwe oznakowanie sal konferencyjnych zapewnia system Digital Signage – ekranów umieszczonych przed wejściem do poszczególnych sal. Umożliwiają one umieszczenie logo firmy, agendy lub prezentacji. Sale konferencyjne wyposażone są w panele, które za jednym kliknięciem dostosowują klimat Sali do zbliżającego się wydarzenia. Dzięki panelowi można ustawić tryb prezentacji lub dostosowywać oświetlenie scen, do danego wydarzenia.

– Najbardziej spektakularnym elementem oświetlenia jest sufit w Sali Amazonka. Został on zbudowany z niemal 2000 elementów, a każdy z nich może świecić innym kolorem. Dzięki temu możemy dowolnie dostosować atmosferę na Sali do danego spotkania lub konferencji. Dzięki multimedialnym cechom sufitu w Sali można wyświetlać na niej ruchome projekcje. Sufit może mienić się rożnymi kolorami lub imitować efekt płynącej fali. Jest to jedyny taki sufit w Polsce i jedno z najbardziej spektakularnych elementów oświetlenia, który można wykorzystać na spotkaniach i eventach – powiedział Grzegorz Warchałowski.


Nowoczesne technologie ułatwiają gościom obcowanie z obiektem. Hotel Narvil przygotował aplikację, która pomaga jak najlepiej zaplanować swoje wydarzenie oraz być w stałym kontakcie z uczestnikami. Działa jak nowoczesna platforma informacyjna, łącząca organizatora z zebranymi gośćmi. Aplikacja przyda się nie tylko podczas spotkań biznesowych – dzięki wbudowanemu informatorowi korzystający z niej goście hotelu zyskują dostęp do wszystkich najpotrzebniejszych informacji podczas pobytu – od godzin serwowania posiłków po najnowsze oferty specjalne. Nie bez znaczenia jest również moduł nawigacji, dzięki któremu można łatwo odnaleźć swój pokój, restaurację, strefę Spa czy poszczególne sale konferencyjne.

(wog)