Nowoczesne narzędzia motorem rozwoju biznesów franczyzobiorców Żabki

    Z Żabką współpracuje już ponad 7200 franczyzobiorców, którzy z sukcesem prowadzą ponad 8500 sklepów na terenie całej Polski, i liczba ta stale rośnie.

    W obecnych – niezbyt łatwych dla biznesu i przedsiębiorców – czasach, dobre zarządzanie, świetny zespół, marketing czy pozytywne nastawienie do klientów, to zbyt mało, aby sprostać konkurencji i osiągać satysfakcjonujące wyniki. Dlatego Żabka aktywnie wspiera swoich franczyzobiorców, dostarczając im nowatorskie narzędzia cyfrowe ułatwiające codzienną działalność oraz odpowiadające na potrzeby klientów. Transformacja cyfrowa trwa w sieci od 2016 r. – obecnie Żabka to najszybciej rozwijająca się sieć modern convenience w Polsce. Polacy coraz chętniej korzystają z rozwiązań technologicznych. 91 proc. obywateli naszego kraju uważa, że „nowe technologie ułatwiają codzienne życie” (Digital Poland GFK 2021), ponad 80 proc. kupuje przez internet, a rosnącą rolę w e zakupach odgrywają urządzenia mobilne. Żabka nie tylko podąża, a często wyprzedza trendy, dzięki czemu współpracujący z siecią indywidualni, drobni przedsiębiorcy – zarówno z dużych, jak i małych miast – mają szansę aktywnego rozwoju.

    – Działając na własną rękę, przedsiębiorcom trudno byłoby osiągnąć taki poziom rozwoju
    technologii, a tym samym dobrą pozycję na lokalnych rynkach, podobnie jak zaoferować klientom wyjątkowe doświadczenia zakupowe. Dzięki naszemu know-how, skali działalności, świetnym ekspertom czy posiadanej infrastrukturze nasi franczyzobiorcy mogą na co dzień korzystać z pionierskich rozwiązań, które ułatwiają czy usprawniają działanie ich sklepów i pozwalają im rozwijać biznesowe skrzydła – zwraca uwagę Przemysław Kijewski, Dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.

    Kluczowe wsparcie w erze nowoczesności

    Sieć wdraża szereg zróżnicowanych narzędzi we wszystkich obszarach funkcjonowania, które ułatwiają franczyzobiorcom codzienne zarządzanie placówkami, usprawniają planowanie pracy zatrudnianych przez nich zespołów czy przyciągają nowych klientów. Jednym z topowych smart rozwiązań jest aplikacja Cyberstore, która stanowi zdalne centrum zarządzania sklepem za pomocą smartfonu. Pozwala ona na generowanie raportów obrotów, sprawdzanie stanu magazynowego czy śledzenie dostaw. Z kolei Optiplan to narzędzie, które wraz z aplikacją Asystent Żabki umożliwia tworzenie m.in. planów zadaniowych dla sprzedawców, ale także informuje o stanie zaopatrzenia czy produktach z krótkim terminem ważności. W placówkach działają też kasy samoobsługowe, a pracownicy mogą stosować kolektor danych – przenośny terminal służący do zarządzania towarem, tj. kontrolowania i korygowania cen towarów na półkach. Przydatnym dla pracowników, działającym na ten moment w wybranych placówkach sieci rozwiązaniem, jest też narzędzie Internet of things. Poprzez wiadomość wysłaną na telefon informuje ono o potrzebie naprawy danego sprzętu, np. lodówki, a także steruje natężeniem światła. Dzięki specjalnym słuchawkom dla personelu sprzedawcy mogą komunikować się z innymi pracownikami sklepu na przykład przebywającymi na zapleczu. Ponadto otrzymują komunikaty dotyczące ewentualnej awarii sprzętu chłodniczego i konieczności zabezpieczenia towaru, czy informacje o sytuacjach wymagających interwencji człowieka, jak choćby brak parówek na rollerze czy kawy w kawomacie oraz o konieczności wyczyszczenia tych urządzeń. Z kolei narzędziem przygotowanym przez Żabkę dla klientów jest aplikacja Żappka, którą pobrano już ponad 8 mln razy. Dzięki niej mają oni dostęp doliczanych promocji, personalizowanej oferty oraz nagród za zebrane w programie lojalnościowym punkty, tzw. Żappsy.

    To nie koniec innowacji

    W Żabce obecnie już niemal 15 proc. pracowników zaangażowanych jest w projekty cyfrowe. Poza narzędziami bezpośrednio wspierającymi franczyzobiorców, nowatorskie podejście sieci przejawia się także w niesztampowych formatach sklepów. Mowa o autonomicznych placówkach Żabka Nano czy mobilnej Żabce, dzięki której klienci mogą w czasie festiwali przekąsić hot doga lub panini czy zjeść pożywne kanapki Tomcio Paluch, a także napić się świeżo mielonej kawy z ekspresu. Idąc z duchem czasu i wychodząc naprzeciw oczekiwaniom franczyzobiorców oraz konsumentów, Żabka testuje kolejne innowacyjne rozwiązania, które mają szansę zostać wdrożone w sklepach sieci. Wśród nich są: czujniki zalania, pomiar zużycia energii i automatyczny pomiar temperatury, elektroniczne etykiety cenowe czy ekrany cyfrowe. Narzędzia te mają wpływać na dalsze podnoszenie komfortu pracy franczyzobiorców i zatrudnianych przez nich osób, jak i stale polepszać doświadczenia zakupowe klientów.