Huawei z szybkim wzrostem na polskim rynku laptopów

Udział Huawei w polskim rynku laptopów w segmencie 2400-2800 PLN sięgnął w marcu aż 22,6%, wynika z danych GfK Polonia. MateBook D14 pozwolił firmie zbudować wyjątkowo silną pozycję na średniej półce cenowej. Zaledwie pół roku od ogłoszenia przez Huawei powiększonego portfolio produktów, udział firmy w całym rynku sięgnął w marcu 5,1% w ujęciu ilościowym.

Pod względem wartości sprzedanych urządzeń, udział Huawei sięgnął w marcu 4,6% – wynika z danych GfK Polonia.

W październiku zeszłego roku Huawei powiększył swoje portfolio laptopów o MateBooki serii D, które są dedykowane odbiorcom szukającym wysokiej jakości w atrakcyjnej cenie.

Segment 2400-2800 PLN, w którym zanotowaliśmy spektakularny wynik, bo mówimy tu o prawie jednej czwartej rynku w tej kategorii cenowej, pokazuje, że idealnie wpasowaliśmy się w tę część biznesu z naszą ofertą. Rynek jest coraz bardziej wymagający, a Huawei pnie się w górę, co oznacza, że dobrze rozumiemy zmieniające się potrzeby konsumentów – ocenił Tomasz Wnukowski, PC Sales Manager w Huawei Consumer Business Group w Polsce.

Z danych firmy Huawei wynika, że MateBook D14 był najlepiej sprzedającym się laptopem w Polsce, zarówno w marcu, jak i lutym tego roku. Konsumenci docenili ten model za wysoką jakość i przystępną cenę – laptop ma solidną aluminiową obudowę, przy czym pozostaje relatywnie lekki i smukły. Wyposażony został w ekran FullHD o przekątnej 14 cali, pojemny dysk SSD oraz procesor AMD Ryzen™ 5. Cztery głośniki przy wsparciu technologii Dolby Atmos® zapewniają czysty i przestrzenny dźwięk, zarówno w niskich i wysokich częstotliwościach.

W serii D Huawei oferuje też laptopy dla klientów poszukujących tradycyjnych rozwiązań w rozmiarze 15,6 cala w kilku zoptymalizowanych konfiguracjach opartych na technologii Intel.

Dynamiczny start na rynku laptopów przypomina nasze początki na rynku smartfonów, gdzie 6 lat temu zaczęliśmy od zaledwie 2-procentowego udziału, i konsekwentnie rosnąc doszliśmy do poziomu jednej trzeciej rynku. Chętnie kupowany przez Polaków MateBook D14 jest dowodem na to, że konsumenci szukają produktu, który zaspokaja potrzeby wszystkich członków rodziny – od chętnych do zabawy dzieci, przez aktywnych multimedialnie nastolatków, po rodziców używających tego sprzętu do pracy – powiedział Dominik Wierusz-Walknowski, Marketing Manager odpowiedzialny za segment laptopów w Huawei Consumer Business Group w Polsce.

Huawei chce zostać liderem rynku laptopów w Polsce w ciągu 3 lat – taką deklarację złożył Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający w Polsce, podczas marcowej premiery modelu MateBook 13, najnowszej pozycji w portfolio firmy.

Huawei MateBook 13 jest jednym z dwóch modeli w portfolio firmy, które mają innowacyjną funkcję OneHop. Pozwala ona przesyłać dane między laptopem a smartfonem z dużą szybkością bez kabla czy wi-fi – wystarczy minuta, by przenieść 500 zdjęć, natomiast transfer materiału wideo o wadze 1 GB zajmuje zaledwie 42 sekundy. OneHop jest także dostępny w modelu MateBook X Pro (2018), którego użytkownik może cieszyć się dotykowym ekranem i kamerą chowaną w klawiaturze. Aktywne chłodzenie z nowoczesnym układem wentylatorów oraz odporność klawiatury na zachlapania podnoszą komfort i bezpieczeństwo pracy.

źródło: Huawei