Dobrzy ludzie od internetu

Blisko rok temu spółka INEA poinformowała o podjęciu strategicznej współpracy ze Światłowód Inwestycje. Dzięki temu powiększyła dotarcie do kolejnych 2 mln gospodarstw domowych oraz klientów biznesowych i instytucjonalnych stając się ogólnopolskim dostawcą usług telekomunikacyjnych.

 O planach dalszego rozwoju spółki rozmawiamy z Maciejem Piechocińskim – Prezesem Zarządu INEA Sp. z o.o.

 INEA rozwija się z prędkością światła, jak na operatora światłowodowego przystało. Jakie są dalsze plany strategiczne?

 Faktycznie spółka odniosła sukces poprzez konsekwentne realizowanie strategii świadczenia usług na sieciach operatorów otwartych sieci światłowodowych. Za sprawą współpracy ze Światłowód Inwestycje zwiększyliśmy dotarcie o kolejnych 2 mln gospodarstw domowych oraz klientów biznesowych i instytucjonalnych. W chwili obecnej realizujemy strategię sprzedaży usług i wykorzystania tego potencjału.

W jaki sposób przekonujecie klienta biznesowego? Co wyróżnia usługę INEA na rynku?

 Wierzę, że klienci postrzegają nas jak butik technologiczny. Wysoka jakość usług i obsługi, kompletne portfolio ICT oraz bliskość miejsca prowadzenia działalności przekonały tysiące klientów biznesowych i instytucjonalnych do powierzenia nam swoich cennych danych. Poza standardowymi usługami z naszego portfolio jak Internet, TV, telefonia stacjonarna i mobilna, dostarczamy klientom instytucjonalnym łącza transmisji danych, rozwiązania dotyczące bezpieczeństwa teleinformatycznego, kolokację, lokalną chmurę obliczeniową i inne. Staramy się zagwarantować usługi w pakiecie 360° i wzbogacić je dodatkowo o doradztwo naszych ekspertów w całym procesie cyfryzacji.  Obecnie przygotowujemy się do wdrożenia projektu, który ma na celu pomoc klientom w złapaniu fali cyfrowej transformacji. Jako Polska mamy zaległości w tym obszarze. Jesteśmy przekonani, że digitalizacja i rozwój technologiczny polskich przedsiębiorstw i instytucji samorządowych to lepsza przyszłość dla nich i dla całego kraju. O szczegółach tego procesu informować będziemy już niebawem.

Planujecie Państwo kolejne współprace strategiczne w tym roku?

 Skupiamy się w chwili obecnej na współpracach strategicznych z dużymi markami takimi jak Max czy Onet, które mają na celu dostarczenie naszym klientom wyjątkowej oferty. INEA w ofercie Max swoim klientom zapewnia wersję STANDARD, a w ramach pakietu użytkownicy otrzymują: dostęp do najwyższej jakości biblioteki treści na żądanie bez reklam, oglądanie seriali, filmów i programów na dwóch obsługiwanych urządzeniach jednocześnie, jakość Full HD, możliwość pobrania do 30 tytułów, aby oglądać je offline oraz dostęp do kanałów linearnych HBO, HBO 2, HBO 3 oraz TVN HD. Ponadto INEA jako jedyny operator wzięła udział w niestandardowej akcji wizerunkowej Max, w ramach której rozświetlono na niebiesko najbardziej flagowe budynki w wybranych miastach w Polsce. Jeśli zaś chodzi o współpracę z portalem Onet, to już niebawem nasi odbiorcy będą mogli skorzystać ze specjalnej oferty na zakup pakietu Onet Premium.

Klienci doceniają Państwa ofertę?

 Rok 2024 pokazuje, że INEA jest coraz bardziej widoczna na rynku dostaw usług światłowodowych i coraz bardziej doceniana tak przez branżę jak i klientów. W pierwszym półroczu zdobyliśmy aż pięć statuetek w różnych ogólnopolskich konkursach i plebiscytach.

 Przyznano nam tytuł Laureata w konkursie Loyalty Heroes w kategorii The Best Customer-Centric Solutions. Jury doceniło funkcjonalność naszej aplikacji – Zarządzanie WiFi oraz Wsparcie Techniczne. To pierwsza nagroda dla aplikacji INEA i druga w tym niezwykle ważnym dla branży konkursie.

Z kolei Laur Konsumenta/Klienta to jeden z pierwszych i jednocześnie najbardziej liczących się certyfikatów konsumenckich w kraju. Przyznawany jest w wyniku przeprowadzanego od 20. lat plebiscytu powszechnej popularności produktów oraz usług. W tym roku przyznano nam tytuł w kategorii Odkrycie Roku. To pierwszy tytuł dla nas w tym plebiscycie.

 W maju zdobyliśmy też dwie niezwykle ważne nagrody w obszarze obsługi klienta i contact center w konkursie Polish Contact Center Awards. Zostaliśmy zwycięzcą w kategorii Obsługa Klienta w Kanałach Pisanych oraz otrzymaliśmy jedną z najważniejszych nagród wręczanych na tegorocznej gali – Grand Fresh Prix. Ponadto w tym konkursie otrzymaliśmy nominację w kategorii Efekt WOW. Polish Contact center Awards to najważniejszy konkurs polskiej branży contact center i customer care oraz customer service.

Ostatnią w tym półroczu, ale niekoniecznie w całym roku jest nagroda XVII edycji Polskiego Programu Jakości Obsługi. Głosami konsumentów zostaliśmy uhonorowani tytułem: Gwiazda Jakości Obsługi 2024. Godło Gwiazdy potwierdza, że nasz Zespół reprezentuje najwyższe standardy obsługi, a marka zyskała rekomendacje klientów w całym kraju.

A propos zespołu? Jak liczny jest obecnie?

 Zespół INEA liczy blisko 400 pracowników oraz partnerów biznesowych rozsianych po całym kraju. Mamy bardzo dobrze zbudowaną strukturę zarówno w segmencie obsługi klienta indywidualnego, jak i w departamencie B2B. Jako jedna z niewielu firm w Polsce, a śmiem twierdzić i na świecie pracujemy w pełni zdalnie. Choć wiele firm zakomunikowało powrót do biur na 5 dni w tygodniu, my jesteśmy zadowoleni z produktywności naszych pracowników i pozostajemy w wirtualnej przestrzeni. Jako dobrzy ludzie od Internetu musimy być dobrzy też w Internecie i to, że funkcjonujemy doskonale w przestrzeni wirtualnej jako organizacja świadczy o tym, że nasz slogan nie wziął się znikąd.