BASF i B2B Cosmetics partnerami działającymi w dziedzinie spersonalizowanych produktów do pielęgnacji i higieny osobistej

Spółki BASF i B2B Cosmetics ogłosiły nawiązanie wyłącznej, długoterminowej i strategicznej współpracy partnerskiej w dziedzinie personalizowanych produktów do pielęgnacji i higieny osobistej. Obejmuje ona m.in. strategiczną inwestycję BASF w B2B Cosmetics.

Francuska spółka B2B Cosmetics wnosi unikalny system personalizacji sprzedawany pod nazwą „Emuage technology” (technologia Emuage). BASF wnosi fachową wiedzę w zakresie rozwiązań z zakresu produktów do pielęgnacji i higieny osobistej.

Personalizacja produktów do pielęgnacji i higieny osobistej stanowi jeden z najważniejszych globalnych trendów. Aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu, konieczne jest połączenie interdyscyplinarnego know-how. BASF i B2B Cosmetics wspólnie zamierzają wykorzystać ich specjalistyczną wiedzę, aby wprowadzić tę innowacyjną technologię na rynek.

Technologia Emuage umożliwia użytkownikom tworzenie własnych, spersonalizowanych produktów do pielęgnacji i higieny osobistej poprzez prosty wybór kapsułek, umieszczenie ich w maszynie i odbiór produktu końcowego – na przykład kosmetyku do włosów, do opalania czy do pielęgnacji skóry.

Niedawno za technologię Emuage spółka B2B Cosmetics drugi rok z rzędu otrzymała nagrodę „Innovation Award” podczas targów CES (Consumer Technology Association) w Las Vegas.

— W BASF czujemy się zaszczyceni, mogąc podjąć współpracę z B2B Cosmetics — mówi Robert Parker, szef New Business Development w Care Chemicals, BASF. — W najbliższych miesiącach będziemy współpracować z B2B Cosmetics nad dalszym wykorzystaniem tej unikalnej technologii. Spodziewamy się, że relacje partnerskie umożliwią nam wsparcie przemysłu poprzez nowe podejście do spersonalizowanych produktów do pielęgnacji i higieny osobistej.

— B2B Cosmetics skorzysta z doświadczeń BASF i z najnowszych osiągnięć w zakresie składników produktów do pielęgnacji i higieny osobistej. Ta współpraca pozwoli nam dopracować i skomercjalizować technologię i oprzyrządowanie — mówi Gregoire Tutenuit, Dyrektor generalny B2B Cosmetics.

B2B Cosmetics i BASF zamierzają wprowadzić technologię na rynki poszczególnych krajów etapami jeszcze w 2019 r.

O firmie BASF

W BASF tworzymy chemię dla zrównoważonej przyszłości. Dlatego łączymy sukces gospodarczy z ochroną środowiska i odpowiedzialnością społeczną. Ponad 115 000 pracowników Grupy BASF przyczynia się do sukcesu naszych klientów reprezentujących niemal wszystkie branże i kraje świata. Prowadzimy działalność w pięciu sektorach: Chemikalia, Materiały, Rozwiązania dla przemysłu, Technologie zabezpieczeń powierzchni, Żywienie i pielęgnacja, Rozwiązania dla rolnictwa. W 2017 r. firma BASF osiągnęła obroty w wysokości ponad 60 mld euro. Akcje BASF są notowane na giełdach we Frankfurcie (BAS), w Londynie (BFA) i Zurychu (BAS). Więcej informacji na temat firmy BASF można znaleźć na stronie internetowej www.basf.com.

O firmie B2B Cosmetics

Spółkę B2B założyło pod koniec 2014 r. dwóch chemików: Julien Gros i Gregoire Tutenuit. Firma opracowała technologię Emuage, za sprawą której inteligentne, opatentowane urządzenie umożliwia wytwarzanie kosmetyków bezpośrednio w końcowej butelce kosmetycznej. Urządzenie to wyposażone jest we wbudowany mieszalnik, zaś składniki dodawane są w jednorazowych kapsułkach – dzięki czemu urządzenie pozostaje idealnie czyste i tym samym spełnia rygorystyczne normy higieniczne. Wytworzenie kosmetyku wymaga jedynie niewielkiego wysiłku. Zapraszamy do odwiedzenia www.e-muage.com.

Opr: DD