Płatek do płatka, czyli aplikacja Stokrotki

    Każdy program lojalnościowy, który buduje relacje sieci handlowej z klientem to wartość sama w sobie. Jest ona ważna dla obu stron. Dzięki przemyślanym rozwiązaniom, klienci chętnie korzystają z programu w czasie zakupów, a sieć zyskuje możliwość docenienia kupujących za pomocą nagród czy promocji.

    – Zależało nam na tym, żeby stworzyć nowy kanał komunikacji, dzięki któremu będziemy mogli dotrzeć do większej liczby klientów i być bliżej ich potrzeb. Chcieliśmy przygotować rozwiązanie dające wiele możliwości korzystania z tańszych zakupów i przedstawiające naszą ofertę w nowej atrakcyjnej formie. Naszym priorytetem było stworzenie aplikacji, która dzięki ciekawym rozwiązaniom i propozycjom zakupowym będzie przez klientów chętnie wykorzystywana – mówi Piotr Łukasiak, Dyrektor ds. Rozwoju Procesów Handlowych Stokrotki.

    Aplikacja oznacza korzyści

    Wybór mógł więc być tylko jeden. Stokrotka podjęła decyzję o przygotowaniu i wdrożeniu aplikacji, a do realizacji projektu wybrała agencję reklamową Keino, Loyalty Point i Appchance. Na wstępie trzeba było postawić pytanie – jak przekonać klientów do używania aplikacji Stokrotki?

    Aplikacja Stokrotki zawsze oznacza korzyści. Sieci zależało na dotarciu z ofertą do różnych grup klientów. Dlatego wśród ofert można znaleźć propozycje dotyczące zarówno przekąsek, napojów, jak i podstawowych produktów spożywczych czy artykułów sezonowych.

    Role typowych dla promocji punktów pełnią w przypadku rozwiązania Stokrotki – jakżeby inaczej – płatki. Zebrane płatki umożliwiają zakup produktów w wyjątkowo niskich cenach – nawet za 1 grosz. W aplikacji dostępne są też produkty objęte specjalnymi cotygodniowymi ofertami promocyjnymi i kupony jednorazowe pozwalające na tańszy zakup wybranych artykułów. Korzyścią wynikającą z wdrożenia aplikacji było też przedstawienie za pomocą kolejnego kanału komunikacji ważnej informacji o dostępności w Stokrotce wysokiej jakości produktów w atrakcyjnych cenach.

    Z pomocą pracowników

    Poprzednie przedsięwzięcia sieci Stokrotki pokazały, jak ważne i wartościowe jest zaangażowanie pracowników różnych szczebli w działania projektowe i promocyjne. Słowem – trudno przecenić rolę prawidłowej komunikacji wewnętrznej. Jak to zrobić skutecznie? Wprowadzenie aplikacji poprzedziły szkolenia – dla pracowników przygotowano materiały edukacyjne, uruchomiono też platformą e-learnignową. Nic jednak nie zastąpi praktycznego kontaktu z aplikacją, pracownicy dostali więc dostęp do niej przedpremierowo. Przez dwa miesiące testowali oni nowe rozwiązanie, zgłaszając wartościowe sugestie.

    Praca nad aplikacją wymagała: sformułowania celów, przeprowadzenia analizy, implementacji, testowania, na szerokiej komunikacji kończąc. Za to rozbudowane zadanie odpowiadało kilka firm – we współpracy ze Stokrotką prace wykonali: agencja reklamowa Keino, Loyalty Point i Appchance. Zakres działań pierwszej z nich obejmował opracowanie platformy komunikacyjnej kampanii marketingowej, planowanie i zakup mediów oraz produkcję materiałów do kampanii.

    Najlepiej oceniana aplikacja

    W sierpniu tego roku Stokrotka rozpoczęła kampanię promocyjną swojej aplikacji – bazującą na ocenach klientów. W ciągu kilku miesięcy od wprowadzenia aplikacji na rynek pobrało ją już prawie milion użytkowników, a rozwiązanie zostało najlepiej ocenianą aplikacją wśród ogólnopolskich sieci spożywczych.

    Wyróżnienie w konkursie Golden Arrow

    Aplikacja Nasza Stokrotka została doceniona w konkursie Golden Arrow 2022, którego jury – złożone z marketerów i przedstawicieli specjalistycznych agencji – od 2006 roku nagradza projekty stanowiące punkt odniesienia dla całej branży. Wyróżnienie zdobyły firmy, które wspólnie pracowały nad projektem.

    Warto dodać, że główny cel konkursu stanowi promowanie najlepszych praktyk w korzystaniu z narzędzi marketingowych i premiowanie przełomowych rozwiązań. Do konkursu zapraszane są agencje reklamowe full service, agencje marketingu zintegrowanego, BTL, eventowe, interaktywne, domy mediowe oraz wszystkie firmy (niezależnie od branży), które zrealizowały pełną i spójną kampanię marketingową lub uczestniczyły w jej realizacji.