UCaaS – rozwiązanie tylko dla biznesu

Marcin Rusewicz architekt rozwiązań UC&C w firmie MCX Telecom

Dobrym przykładem usług dodanych w sektorze telekomunikacyjnym są te typu UCaaS (Unified Communication as a Service), które mogą stanowić mocne źródło przychodów w ofertach kierowanych do klienta biznesowego. Choć wideokonferencje i chat mogą być dostępne za darmo na platformach OTT typu Skype, Google oraz Facebook, to w przypadku zastosowań biznesowych ważna jest integracja usług UC z procesami biznesowymi realizowanymi w organizacji. Dla przykładu – planując wideokonferencje, od razu można uwzględnić dostępność uczestników spotkania widoczną w korporacyjnym kalendarzu lub zintegrować dostępny z chmury Contact Center z systemem CRM, także z chmury. Ponadto jeśli używamy usług zunifikowanej komunikacji do kontaktów z klientami, to potrzebne jest zapewnienie łączy z gwarantowanym poziomem usług, aby realizowany w ten sposób kontakt spełnił stawiane przed nim oczekiwania. Wszystko to pokazuje, że właściwe promowanie usług UC może prowadzić do zwiększenia sprzedaży tradycyjnych produktów operatorów telekomunikacyjnych.

Obecnie coraz większą popularnością cieszą się takie usługi jak Mitel MiTeam, które nakierowane są na wsparcie zespołów projektowych, mniej lub bardziej formalnych, oraz zapewnianie im łatwej wymiany danych i informacji z dowolnego miejsca i urządzenia. Takie rozwiązania wymagają ciągłego rozwoju, aby mogły sprostać zmieniającym się warunkom – chociażby pojawiającym się co chwila nowym smartfonom lub tabletom. Dlatego warto rozważyć skorzystanie z usług firm specjalizujących się w technologiach UC jako partnerów przy budowaniu oferty na usługi UCaaS, aby wykorzystać ich doświadczenie, znajomość technologii oraz umiejętność wdrożenia usług dodanych.