Poczta Polska i Orange Polska dla PGE

ManagerOnline

Poczta Polska w konsorcjum z Orange Polska i Poczta Polska Usługi Cyfrowe (operator platformy Envelo), wygrała przetarg organizowany przez Polską Grupę Energetyczną Obrót.

Przetarg dotyczył przygotowywania i dostarczania do klientów faktur i korespondencji w formie przesyłek listowych i elektronicznych. Poczta Polska razem z firmami w konsorcjum będzie przez kolejne dwa lata dostarczać faktury i przesyłki listowe i elektroniczne do klientów PGE. Wartość kontaktu to niemal 32 mln złotych.

Realizacja usług na rzecz PGE została podzielona pomiędzy konsorcjantów w taki sposób aby wykorzystać posiadane przez te podmioty kompetencje i doświadczenie – Poczta Polska będzie odpowiedzialna za doręczanie przesyłek, Poczta Polska Usługi Cyfrowe udostępni platformę Envelo umożliwiającą przygotowanie dokumentów oraz wysyłkę e-faktur, natomiast Orange Polska zrealizuje wydruk faktur i innej dokumentacji zleconej przez PGE.

– Cieszymy się z wyboru dokonanego przez PGE. To wyraz zaufania dla Poczty Polskiej, która dziś jest jedyną firmą na rynku pocztowym zdolną do świadczenia dobrych i bezpiecznych usług pocztowych na terenie całego kraju – mówi Łukasz Gołębiowski, dyrektor zarządzający Pionem Sprzedaży w Poczcie Polskiej.

Poczta Polska poza PGE doręcza także przesyłki listowe dla klientów Tauron i ENEA. W przypadku ENEA SA jest to około 2 mln listów poleconych, 5 mln przesyłek nierejestrowanych i kilka tysięcy przesyłek kurierskich, głównie na terenie kujawsko-pomorskiego, wielkopolskiego, lubuskiego i zachodniopomorskiego. Wartość tej trzyletniej umowy wynosi prawie 35 ml zł.
Źródło: Poczta Polska
[qnt]