Osobiste centrum marketingu

ManagerOnline

Terminal POS przestał być już wyłącznie narzędziem pośredniczącym w transakcji między klientem a punktem handlowo-usługowym

Polskie ePłatności, które specjalizują się w procesowaniu płatności bezgotówkowych i dostarczaniu nowatorskich usług dla biznesu, we współpracy z firmą XtraPlan przygotowały innowacyjne rozwiązanie marketingowe, mające na celu poprawę konkurencyjności kluczowego sektora wzrostu gospodarczego Polski, czyli małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP). PeP wspólnie z XtraPlan dostarczy przedsiębiorcom to innowacyjne narzędzie marketingowe za cenę równą kosztom jednej filiżanki kawy. Marketing jest nieocenionym instrumentem, który pozwala na dopasowanie działań firmy do potrzeb rynku, wychodząc tym samym naprzeciw oczekiwaniom klientów. Posiadanie terminala płatniczego w przedsiębiorstwie nie tylko umożliwia klientom dokonywanie płatności z użyciem karty, lecz także daje wymierne korzyści właścicielom punktów handlowo-usługowych poprzez możliwość dodatkowego zarabiania na oferowanych na terminalu POS usługach. Akcje marketingowe, jakie przedsiębiorcy mogą przeprowadzać za pomocą tego urządzenia, są sprawdzonym sposobem na pozyskanie nowych klientów oraz odpowiedzią na potrzeby tych, którzy odwiedzają już daną placówkę, a firmie zależy na ich lojalności.

Centrum marketingowe w terminalu
– Polskie ePłatności proponują interesujące narzędzia marketingowe w postaci programów lojalnościowych dostosowanych do potrzeb danego przedsiębiorstwa. Jednym z nich jest możliwość generowania kuponów rabatowych z poziomu terminala. Dzięki temu przedsiębiorca samodzielnie może tworzyć kampanie promocyjne, kontrolować czas ich trwania i dynamicznie zmieniać ich parametry – wszystko z poziomu logowanej Strefy Klienta na swoim komputerze. Dzięki funkcjom terminala przedsiębiorca może również zamieścić dodatkowe informacje na paragonie, nawiązując tym samym relację z klientem i zachęcając go do kolejnej transakcji – mówi Janusz Diemko, prezes Polskich ePłatności.

Dzięki terminalowi POS poprawi się również wizerunek przedsiębiorstwa i wzrosną jego zyski. Sklep i bankomat w jednym? Nie ma problemu – jedną z usług oferowanych na terminalu płatniczym jest cash back, umożliwiająca posiadaczom kart Visa i MasterCard wypłatę gotówki podczas zakupów. Poprzez udostępnienie tej usługi swoim klientom właściciel firmy może zredukować koszty związane z akceptacją kart płatniczych nawet o 25 proc., a klient doceni to, że właściciel lokalu dba o jego czas i bezpieczeństwo, zyskując dodatkowo wizerunek nowoczesnego przedsiębiorcy.

 Kolejną usługą pozwalającą zwiększać zyski i poszerzyć grono klientów o odwiedzających obcokrajowców jest DCC, czyli możliwość przyjmowania płatności w walucie karty jej posiadacza. Oprócz zyskania wizerunku nowoczesnego przedsiębiorcy usługa ta przynosi korzyści klientowi, który zna kurs przewalutowania już w momencie zapłaty. Co ważniejsze, DCC obniża każdorazowo prowizję od transakcji nawet do 0!

Dla każdego przedsiębiorcy PeP eXtraPlan umożliwia realizację działań marketingowych nawet najmniejszym przedsiębiorstwom, które chcą dotrzeć do szerszego grona klientów. Dzięki współpracy Polskich ePłatności z XtraPlan na rynku pojawiła się usługa umożliwiająca małym firmom wdrożenie rozwiązań marketingowych, stosowanych przez duże korporacje. Oferta przewiduje dedykowaną opiekę merytoryczną oraz dodanie do wachlarza działań marketingowych narzędzi, których potrzebuje każdy przedsiębiorca, takich jak stworzenie i bieżąca aktualizacja sklepu internetowego, aktywne budowanie bazy klientów oraz przeprowadzanie badań ich satysfakcji, możliwość generowania kampanii kuponowych, obecność w mediach społecznościowych i wiele innych. Rozwiązania te zostały skutecznie wprowadzone i przetestowane na rynkach USA, Europy Zachodniej i Azji.

– Stworzyliśmy PeP eXtraPlan, ponieważ obu firmom zależy na rozwoju polskich małych i średnich przedsiębiorstw. Małe firmy uważają, że nie dysponują odpowiednimi funduszami na realizację rozwiązań stosowanych przez wielkie korporacje. PeP eXtraPlan dopasowuje narzędzia marketingowe, którymi operują wielkie przedsiębiorstwa, do funduszy każdej, nawet najmniejszej firmy. Dostosowaliśmy cenę usługi do portfela przedsiębiorcy tak, aby nawet najmniejsza, jednoosobowa firma mogła sobie pozwolić na nabycie takiej usługi, poprawiając tym samym swoją sytuację na rynku – komentuje Andrzej Mroziński, prezes XtraPlan Polska. Poprawne wykorzystanie narzędzi marketingowych wiąże się z wymiernymi korzyściami zarówno dla klientów, jak i przedsiębiorców. Warto zadbać o efektywne wdrażanie działań marketingowych, ponieważ dzięki temu skutecznie i przy niskich nakładach finansowych zaspokojone zostaną potrzeby stałych klientów, grono nowych klientów będzie się stopniowo powiększać, a przede wszystkim wzrośnie zysk przedsiębiorstwa.