Chmura i mobilność: Microsoft Dynamics NAV 2016 debiutuje na rynku polskim

ManagerOnline

Microsoft zaprezentował najnowszą wersję systemu klasy ERP dedykowanego sektorowi MSP. Rozwiązanie zapewnia nowe możliwości w obszarze mobilności, wykorzystania potencjału chmury obliczeniowej oraz znacząco poprawia doświadczenia związane z użytkowaniem systemu.

Usprawnienia dotyczą m.in. lepszej współpracy ze środowiskiem Office 365 oraz platformą usług chmurowych Microsoft Azure. Aplikacja zyskała także pełną integrację z systemem budowania relacji z klientami Microsoft Dynamics CRM oraz aplikacją analityczną Power BI.

Najnowsza edycja Microsoft Dynamics NAV 2016 to dalszy zwrot w kierunku mobilności. Użytkownicy systemu mogą korzystać z lekkich, natywnych aplikacji na dowolnie wybranym przez siebie urządzeniu – smartfonie, tablecie, czy urządzeniu 2w1, działającym na głównych mobilnych systemach operacyjnych – Android, iOS czy Windows.

„Mobilny model pracy w przypadku firm z sektora MŚP zapewnia wyjątkowe korzyści związane z podniesieniem efektywności pracy. Z badań Ipsos MORI realizowanych na zlecenie Microsoft wynika, że 64% przedstawicieli MŚP podkreśla wpływ zastosowania urządzeń mobilnych i usług w chmurze na wzrost produktywności. Zmiany w najnowszej wersji Microsoft Dynamics NAV 2016 wspierają mobilny tryb pracy, dając wolność w wyborze urządzenia i platformy. Co więcej, aplikacja pozwala wykorzystać wyjątkowe możliwości jakie daje chmura obliczeniowa” – podkreśla Paweł Jędrusik, Dyrektor działu Dynamics w polskim oddziale Microsoft.

Bezpieczna chmura Microsoft

System NAV 2016 jest natywnie dostosowany do wykorzystania pełni możliwości platformy chmurowej Microsoft. Podobne jak w przypadku złożonych rozwiązań klasy Enterprise, nowa wersja zapewnia bezpieczne skalowanie aplikacji w oparciu o chmurę Azure.

„Zastosowanie technologii chmury obliczeniowej pozwala firmom nie tylko na udostępnianie pracownikom niezbędnych danych w dowolnym miejscu na urządzeniu mobilnym, ale zapewnia także możliwość sprawnego i bezpiecznego oferowania swoich rozwiązań w modelu usługowym” – dodaje Paweł Jędrusik. „Dzięki wykorzystaniu chmury, partnerzy technologiczni będą w stanie zaoferować swoim klientom lepsze możliwości integracji systemu z innymi usługami działającymi w ich przedsiębiorstwach, które również wykorzystują potencjał modelu cloud”.

Analityka i CRM w jednym pakiecie

Wbudowana w rozwiązanie usługa zaawansowanej analityki Microsoft Power BI daje możliwość predefiniowania raportów, zapewniając natychmiastowy i stały dostęp do kluczowych wskaźników wydajności przedsiębiorstwa. Połączenie z usługą Power BI wpływa na jeszcze wydajniejsze analizy i raporty. Klienci otrzymują bogaty zestaw narzędzi, który stanowi kompletne wsparcie dla ich biznesu.

„Odpowiednie wykorzystanie cyfrowych zasobów organizacji nie tylko prowadzi do wzrostu produktywności, ale przede wszystkim wspiera procesy decyzyjne. Z tego powodu twórcy najnowszej wersji oprogramowania Microsoft Dynamics skoncentrowali się na płynnej integracji z rozwiązaniami Business Intelligence. Dzięki temu możemy łatwo sięgać po najcenniejszą wiedzę” – dodaje Paweł Jędrusik.

W celu poprawy procesów obsługi klienta oraz usprawnienia strategii sprzedaży, system ERP został zintegrowany z Microsoft Dynamics CRM Online. NAV 2016 umożliwia lepsze zarządzanie relacjami z klientem, dzięki czemu pozwala podnieść jakość świadczonych usług. Inne nowości, które usprawnią realizację zadań i automatyzację procesów to m.in. rozszerzone możliwości zarządzania dokumentami oraz rozpoznawanie tekstu w skanowanych dokumentach (OCR).

Wygoda użytkowania i dostosowanie do polskich wymogów

Systemy wspomagające zarządzanie z rodziny Dynamics wyróżnia wygoda użytkowania i wyjątkowe doświadczenia związane z ich obsługą (User eXperience). Doświadczenia związane z pakietem Office zostały wykorzystane do budowy interfejsu użytkowania i nawigacji w systemie ERP. Najnowsza wersja NAV 2016 idzie w kierunku zapewnienia lepszej współpracy z pakietem usług Office 365 dostępnych poprzez chmurę obliczeniową Microsoft.

„NAV 2016 stał się jeszcze bardziej mobilny i przyjazny użytkownikowi niż poprzednie wersje. Aplikacja na smartfon pozwala nie rozstawać się z kluczowymi procesami biznesowymi oraz trzymać rękę na pulsie z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie. Synergia systemów Dynamics z innymi rozwiązaniami Microsoft daje pewność pracy w przyjaznym środowisku” – dodaje Paweł Jędrusik.

Wersja NAV 2016 została również dostosowana do wymogów i oczekiwań klientów z rynku polskiego.

„Polskie firmy z sektora MŚP coraz częściej poszukują źródeł przychodów w innych krajach stawiając na rozwój międzynarodowy. Zmienia to podejście do systemu ERP, który powinien zapewniać wsparcie na wielu rynkach, uwzględniać międzynarodowe standardy rachunkowości, czy wymogi prawa innych krajów. Poza tym, obserwujemy dynamiczny wzrost polskich firm, co idzie w parze z dalszym rozwojem struktur. Proste narzędzia przestają więc wystarczać. To jest moment, w którym wkracza system Dynamics NAV” – podsumowuje Paweł Jędrusik.