Pora na walkę z internetowym hejtem

ManagerOnline

Znieważyć, oczernić, upokorzyć – w internecie roi się od osób, których wirtualna aktywność sprowadza się do poniżania innych użytkowników wirtualnej społeczności. Większość z nich jest przekonana, że może być bezkarna i nieuchwytna. Nic bardziej mylnego.

Internet nie zapomina, a w każdym razie generuje całą masę śladów, które – co szczególnie istotne w przypadku internetowych hejterów – można zidentyfikować, ustalając tożsamość ich autora. Jak podkreślają eksperci serwisu KlinikaReputacji.pl, nie chodzi tu o zamykanie ust krytykom – wyrażającym swoje opinie w sposób konstruktywny i etyczny – ale o przeciwdziałanie agresji, która w przypadku internetu nabiera coraz większych rozmiarów. Jak sobie z nią radzić?

Przede wszystkim wobec cyberprzemocy nie można pozostawać bezczynnym. Dotyczy to zarówno osób prywatnych, jak i firm, których dobra osobiste są w ten sposób naruszane. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez serwis KlinikaReputacji.pl, ponad 70 proc. internautów podziela ten pogląd i uważa, że z wirtualną mową nienawiści należy walczyć.

– Natychmiastowe przeciwdziałanie użytkownikom, próbującym nas znieważyć, piętnującym różne aspekty naszego życia lub prowadzonej działalności, pozwoli zapobiec rozprzestrzenianiu się fałszywych informacji i ochroni nasz wizerunek. Należy pamiętać, że każda platforma, służąca wymianie opinii i argumentów pomiędzy internautami, ma swoich administratorów zarządzających treścią. To ich zadaniem powinna być kontrola i dopilnowanie, aby moderowana zawartość była etyczna, zgodna z prawem, a w przypadku wszelkich naruszeń skutecznie usuwana lub przekazywana do wiadomości organów ścigania – mówi Marcin Kulisz, prezes firmy KlinikaReputacji.pl.

Niestety, odpowiedzialna polityka informacyjna i przejrzystość prowadzonych przez daną firmę działań to nie wszystko. Zagrożenie płynące ze strony internautów, których jedynym celem jest zaszkodzenie wizerunkowi zarówno osób, jak i przedsiębiorstw ma charakter bezwarunkowy, a jego ofiarą może paść każdy. Skutecznym rozwiązaniem takiej sytuacji może być odpowiednio wczesne zwrócenie się o pomoc do wyspecjalizowanych organizacji lub firm, które mają doświadczenie w tego rodzaju przypadkach i są w stanie podjąć właściwe kroki zarówno prawne, jak i prewencyjne w zakresie ochrony dóbr osobistych.
Źródło: KlinikaReputacji.pl
[qnt]