Zaufanie budowane na lata

    Agencja Media Forum jako jedna z nielicznych agencji prywatnych posiada naprawdę godny podziwu staż. Była pani świadkiem rozkwitu tej branży w Polsce, ale również upadku wielu innych agencji, tak prywatnych polskich jak i sieciowych. Jaki jest wasz sposób na utrzymanie się na rynku przez tyle lat?
    Faktycznie już 25 lat jesteśmy obecni na rynku świadcząc usługi tradycyjnej reklamy, BTL, PR, mix-marketingu, a dziś także marketingu 360 stopni. Media Forum z założenia miała być agencją butikową, ale obsługującą klientów tak indywidualnych, jak i korporacyjnych. Stworzyliśmy niejedną markę i odpowiadamy za wiele sukcesów, które sprawiły, że nasi klienci pozostali z nami przez lata, albo po latach wracali, by nadal powierzać nam swoje projekty. Zaufanie klienta to coś co buduje się latami, a Media Forum miała na to czas, bo działa od lat dziewięćdziesiątych. Zakładając agencję kierowaliśmy się wartościami, które są dla nas fundamentem tj. skuteczność, zaangażowanie i pasja. Może dlatego udało nam się przetrwać tak wiele także trudnych sytuacji, a nawet pandemię, która zmieniła również i rynek komunikacji. Dzięki temu, że posiadamy w swoim portfolio wachlarz usług komunikacji biznesowej skutecznie budowaliśmy marki osobiste naszych klientów i ich firm. Utwierdziliśmy się my ale i nasi klienci w tym, że jesteśmy agencją typu Brand Care.
    Początki Media Forum to jednak tradycyjna reklama. Dlaczego taka zmiana modelu komunikacji?
    W odpowiedzi na potrzeby klientów, transformację rynku, obserwację zmieniających się trendów czy przyciągania uwagi. Jesteśmy zespołem ludzi nie tylko kreatywnych, ale również elastycznych. Podążamy za zmianami i nie boimy się ich. Działamy w różnych obszarach. Reklama wciąż jest nam bliska, jednak skupiamy się na projektach PRowych, budowaniu marek osobistych klientów a także ich holistycznych strategii, dzięki czemu ich usługi, produkty są nie tylko rozpoznawalne ale i cenione przez kontrahentów i docelowych odbiorców. Zadowolony klient to kolejni potencjalni klienci. Nasze doświadczenie sprawia, że w środowisku tym czujemy się jak ryba w wodzie i dzięki temu często wyprzedzamy trendy.
    25 lat to również doświadczenie przemiany w branży PR. Co panią najbardziej zdziwiło w tym obszarze komunikacji?
    Od lat dziewięćdziesiątych public relations zmieniło się radykalnie. Tradycyjne podejście PR bazowało na mediach masowych, które były szerko-zasięgowe i dobrych relacjach z dziennikarzami (media relations). Dziś media tradycyjne stały się jednym z wielu innych narzędzi warsztatu PR, a ich siła maleje z roku na rok, w miarę jak rozwijają się media digitalowe, społecznościowe i cały metavers. To jest coś co zaskakuje mnie każdego dnia. Dawna komunikacja biznesowa była prowadzona w sposób formalny i bezosobowy, można powiedzieć pośredni, właśnie za pomocą mediów głównego nurtu, a dziś stała się komunikacją bezpośrednią, bo prowadzoną wprost z klientami organizacji, można rzec wręcz osobista. Zmieniły się też narzędzia badania skuteczności komunikacji PR’owej oraz, niestety, koncentracja odbiorców na odbieranych treściach. Dziś żyjemy w kulturze obrazu nie słowa. Każdy przekaz, w którym przeważają słowa nad obrazami staje się dla masowego odbiorcy nieczytelny, więc skrolowany bez uważności do końca. Dlatego dzisiejszy PR musi mieć dużo wciągającego storytellingu, jednocześnie obrazując przekaz wymownymi zdjęciami. Również content marketing wszedł na stałe do narzędzi komunikacji biznesowej. Wszystkie te nowe narzędzia gwarantują sukces realizowanych strategii naszych klientów, skierowanych zarówno na podniesienie sprzedaży produktów czy usług, jak i pozycjonowanie eksperckie osób indywidualnych.
    Kto w pani obserwacji częściej korzysta dziś z usług PR?
    W Media Forum od lat mamy klientów korporacyjnych, z segmentu MŚP, ale także osoby indywidualne. Dzieje się tak ponieważ PR jest rozwiązaniem dla każdego biznesu, niezależnie od branży czy skali działania. Dziś szczególnie PR w środowisku cyfrowym to jedna z najlepszych inwestycji, niezależnie, czy chcemy podnieść świadomość naszej marki wśród nastolatków, czy zbudować reputację jako ekspert jakiejś dziedziny. Warto korzystać z najnowocześniejszych narzędzi komunikacji.
    Dziękuję za rozmowę.