Wyprzedzając zmiany na rynku

Dr Tomasz Ludwicki, Dyrektor programu Executive MBA@UW, fot. Marcin Kluczek
Dr Tomasz Ludwicki, Dyrektor programu Executive MBA@UW, fot. Marcin Kluczek

Świat bardzo szybko się zmienia, ale jedno jest pewne – dobry menedżer potrzebuje i zawsze będzie potrzebował solidnego wykształcenia. Za kilkanaście lat, na pewno pojawią się nowe obszary, które będą wymagały zgłębienia wiedzy. Już dziś niektóre uczelnie co roku wprowadzają nowości, modyfikują tematy zajęć.

Na UW mamy inną filozofię. W programie Executive MBA@UW stosuje się strategię stopniowych zmian, a nie rewolucji. Dzięki temu można z jednej strony zachować strukturę zajęć dobrego amerykańskiego MBA, a z drugiej dostosować ofertę do potrzeb studentów. Ważne jest aby umieć odróżnić przemijające mody od zmian fundamentalnych, które będą determinowały czynniki sukcesu na lata, a czasem nawet dekady. Taka ocena wymaga umiejętności krytycznego myślenia, której uczymy przy wykorzystaniu metody studium przypadku do interpretacji klasycznych i nowoczesnych podejść zarządzania i ekonomii. Ponadto duży wpływ na metody nauczania będzie miała technologia. Już dziś, obserwując rynki europejskie czy amerykańskie, widzimy, że ludzie oczekują możliwości uczenia się i dostępu do materiałów z każdego miejsca i o każdej porze, dlatego uczelnie coraz częściej proponują programy MBA wyłącznie online. Słuchacze kontaktują się ze sobą podczas wideokonferencji, wykłady są transmitowane online, kontakt z wykładowcami również odbywa się za pomocą komputera. Wkrótce taka formuła studiów MBA pojawi się także w Polsce. Warto jednak wiedzieć, że metody kształcenia na odległość nigdy nie zastąpią bezpośrednich spotkań i zajęć w sali wykładowej czy rozmów podczas konferencji i wykładów. Najlepszym tego przykładem są spotkania networkingowe naszego Stowarzyszenia Absolwentów. Wspólne doświadczenie blisko 600 godzin na sali zajęć MBA buduje trwałe więzi biznesowe, ale też przyjaźnie pomagające w karierze zawodowej.

Foto: Dr Tomasz Ludwicki, Dyrektor programu Executive MBA@UW, fot. Marcin Kluczek

Opr: DD