Wsparcie dla polskich przedsiębiorców

PKN ORLEN dostrzega olbrzymi potencjał produktów pochodzących od polskich producentów. W 2018 r. koncern zintensyfikował współpracę z krajowymi dostawcami. Obecnie na stacjach PKN ORLEN ponad 70 proc. produktów pochodzi od polskich producentów, a 83 proc. produktów wytworzono w Polsce.

Polską żywność charakteryzuje wysoka jakość, szczególnie doceniana przez klientów, co potwierdza duży sukces pilotażowego projektu PKN ORLEN Spiżarnia Regionów. Obecnie do dyspozycji klientów pozostaje ponad 70 produktów regionalnych od 23 polskich rolników i przedsiębiorców, na blisko 400 stacjach paliw, w czterech województwach. Produkty wchodzące w skład oferty mają korzenie regionalne, zostały w pełni wytworzone w Polsce przez producentów reprezentujących rodzimy kapitał.
Spiżarnia Regionów to doskonała platforma do promocji lokalnych produktów od polskich producentów, którzy często nie mają możliwości konkurowania z zagranicznymi dostawcami. PKN ORLEN dostrzega potencjał do rozszerzenia oferty na kolejne 150–200 wyselekcjonowanych stacji.
Kolejna ważna inicjatywa PKN ORLEN to program „Pij polskie soki”, czyli poszerzenie sprzedaży soków owocowych od producentów z Polski na całą sieć stacji paliw w kraju. Jest to element rozwoju oferty pozapaliwowej zgodny z oczekiwaniami klientów. W ten sposób koncern wspiera polskich sadowników, a także lokalne, często rodzinne firmy przetwórcze. W wyniku podjętych działań zakup soków owocowych przez PKN ORLEN od polskich producentów zwiększy się o 150 proc.
W ramach programu udostępniono soki polskich firm, takich jak Bracia Sadownicy, Maspex, Owocowe Smaki (marka Agrestada), Sad Sandomierski oraz Sok z Gór.
Koncern stawia również na dynamiczny rozwój marek własnych, które produkowane są przez lokalnych producentów i w dużej części mają zastąpić zagraniczne produkty. Pierwszą kategorią, którą PKN ORLEN wprowadził do sprzedaży na stacjach paliw pod marką własną, była woda źródlana O!, która cieszy się rosnącą popularnością. Obecnie w ofercie dostępne są również czekolada i chipsy. Zakładana jest intensyfikacja rozwoju marek własnych, opartych na krajowych producentach.
PKN ORLEN na bieżąco prowadzi postępowania zakupowe, które mają na celu realizację i dalszy rozwój biznesowych planów. Udział w przetargach otwarty jest dla wszystkich producentów poprzez platformę zakupową CONNECT.

Program „Pij polskie soki” oznacza poszerzenie sprzedaży soków owocowych od producentów z Polski na całą sieć stacji paliw w kraju.